Wat vinden jullie stom op facebook?

08-08-2012 22:52 741 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijvoorbeeld "stom" als mensen mij en de wereld dmv hun status update op de hoogte houden van al hun pijnen en kwalen.

Echt, wat moet ik ermee, met al die verhalen over bulten, uitslagen en dunne poep.

Vind dat zo prive..





Maar dat ben ik.



Andere mensen zullen vast weer andere opvattingen hebben, en daar ben ik nu op de late avond zomaar's benieuwd naar!



Vertel, wat vinden jullie nou bijvoorbeeld onbegrijpelijk, irritant of debiel van wat mensen zo-al op social media doen, laten of plaatsen?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Dat soort 'tegeltjeswijsheden' is voor mij voldoende grond om iemand van mijn Facebook te knikkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 22 februari 2013 @ 12:30:

Dat soort 'tegeltjeswijsheden' is voor mij voldoende grond om iemand van mijn Facebook te knikkeren.Jeetje, jij hebt ook geen hart
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Nope. En ik ben kennelijk voor kindermishandeling, dierenmishandeling, kanker, kinderen met brandwonden, babies met HIV en meer van die emotionele chantage-onzin.
Alle reacties Link kopieren
Stelletjes die via FB communiceren met elkaar. Ergste geval: dat de een op een post van de ander reageert met 'Schat, kom eens gezellig beneden zitten.'



In dezelfde categorie: stelletjes die sámen een FB-account hebben.
"Wat vinden jullie stom op Facebook?"



Alles, ik heb het een week geprobeerd maar daarna mijn account laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd irritant vond waren de meiden die updates over hun vriend schreven en dan ipv de naam te gebruiken, woorden als 'vriendlief' en 'mijn mannetje'. Updates als: 'wachten tot vriendlief thuis is en dan lekker koken'. AAAARRRRHGG



Maar ja, ik heb 2 weken geleden dan ook mijn facebook verwijderd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die (op andere media) leuk kan schrijven. Maar nu heb ik haar op FB en ze schrijft niks. Het enige wat ze doet is foto's plaatsen van weggelopen katten in haar stad.



En ik woon heeeeeeeeel ergens anders dus de kans dat die kat hier loopt is nihil....
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo lees zijn de meeste irritaties dus niet tegen facebook gericht, maar tegen sommige vrienden die allerhande onzin posten... Daar kun je Facebook niet de schuld van geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrouw op mijn facebook, die altijd foto's van zichzelf plaatst in bijzondere poses, met zo'n kusmondje! Altijd!!

Wat denk je, dat dat sexy is?

Ook noemt ze haar vriend 'hubby', ze zijn niet eens getrouwd..



Dr profielfoto verandert elke dag en elke dag krijgt ze tientallen berichten over hoe lekker ze is en zij gaat er altijd weer op in, nee hoor, zie je mijn dikke kont niet? Argh!



Of een nogal depri 'friend' die altijd van die statussen plaatst 'Zucht.....'

of 'Ik kan niet meer' of dat soort nietszeggende posts. Vervolgens gaan mensen dan vragen wat er is, maar daar komt natuurlijk geen antwoord op..



Achja, en ik ben zo'n vreselijk mens die iedereen kapot spamt over mijn prachtige dochter :D
Alle reacties Link kopieren
quote:nietnader schreef op 22 februari 2013 @ 13:11:

Wat ik zo lees zijn de meeste irritaties dus niet tegen facebook gericht, maar tegen sommige vrienden die allerhande onzin posten... Daar kun je Facebook niet de schuld van geven.Hier dan bezwaren tegen Facebook zelf: foto's van kinderen met Down-syndroom verwijderen want die zouden aanstootgevend zijn (net als de getatoueerde borstkas van een ex-kanker-patiënte) maar fan-sites voor moordenaars of hoofdschoppers laten staan. Totaal abject.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
"like, share en win"- berichten die, doordat ze geliked&geshared worden, in grote aantallen op mijn startpagina verschijnen; bedden van sloophout, kinderfietsen van lief!, kleren, armbanden, etentjes, tuinhuizen, metamorfoses..

Als ik 10 x hetzelfde bed voorbij heb zien komen klik ik maar op "bericht verbergen" ..
anoniem_173935 wijzigde dit bericht op 22-02-2013 13:41
Reden: kleine aanvulling...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
erg irritant...een verhaal over kanker, armoede of iets dergelijks...je moet dit liken/ delen anders houd je de ellende in stand...zoiets
Alle reacties Link kopieren
In dezelfde categorie: stelletjes die sámen een FB-account hebben.[/quote]





Helemaal mee eens, valt voor mij in dezelfde categorie als stellen die dezelfde Human Nature regenjas dragen en op identieke fietsen rijden, brrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:nearly_nickless schreef op 22 februari 2013 @ 13:39:

"like, share en win"- berichten die, doordat ze geliked&geshared worden, in grote aantallen op mijn startpagina verschijnen; bedden van sloophout, kinderfietsen van lief!, kleren, armbanden, etentjes, tuinhuizen, metamorfoses..

Als ik 10 x hetzelfde bed voorbij heb zien komen klik ik maar op "bericht verbergen" ..



Mee eens, dat is echt een plaag nu.

Wijze spirituele spreuken, awareness berichten en foto's van mensen hun eten mogen van mij ook opzouten. Ik weet dat ik als fb verslaafde eigenlijk niet over fb mag klagen (wat doe ik er dan als het me toch niet aanstaat?!?) maar ik doe het lekker toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de laatste tijd ook mensen foto's plaatsen van hun doodzieke moeder met de mededeling dat ze gaat overlijden dan wel is overleden. Ik heb veel respect voor hun verdriet maar ik vind het best confronterend dat mensen fb gaan gebruiken als een soort rouwmuur, met allerlei verhalen over ernstige ziekten en dood. Wat vinden jullie daarvan? Hoort dat er allemaal bij en is het mooi, of kan je dat beter voor jezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Facebook gaat over je leven, dus als er iemand in de omgeving dood is of gaat, dan hoort dat erbij. De één deelt dit, mogelijk voor gevoel van steun. Anderen houden het voor zichzelf. Net als in het echte leven, zeg maar



Maar al die berichten die eindigen met "als je dit niet deelt, heb je geen hart" of "Ik weet zeker dat bijna niemand dit durft te delen" daar word ik behoorlijk zat van.



Ik zou laatst ook bijna een discussie aangaan mbt een plaatje van abortus. Heb m'n bericht weer verwijderd, aangezien ik fb niet de plek vind voor dergelijke discussies. Ik negeer dit soort dingen zoveel mogelijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 februari 2013 @ 14:03:

Maar al die berichten die eindigen met "als je dit niet deelt, heb je geen hart" of "Ik weet zeker dat bijna niemand dit durft te delen" daar word ik behoorlijk zat van.





...en via what's app krijg ik ook berichten die eindigen met zo'n soort tekst "stuur dit bericht door naar minstens 1000 vriendinnen waar je van houd, dus ook naar mij. benieuwd hoeveel berichten ik terug krijg" *braak*



Maar ok, dit gaat over fb..ik vind fb geweldig leuk, maar er over klagen vind ik minstens zo leuk om eerlijk te zijn



Heb er 1 iemand tussen staan naast wie ik me een enorme slons voel; elke dag berichten (van s'ochtends tot s'avonds): wassen, strijken, dweilen, grote schoonmaak, stofzuigen, de ramen lappen, het huis soppen, koken, kindjes van school halen, kindjes naar school brengen, in alle mogelijke variaties, combinatie's, volgordes etc., dag in dag uit.. Natuurlijk, wanneer zij dat graag post moet ze dat ook voor al blijven doen en wie ben ik nu helemaal om dat irritant te vinden....maar vind het toch





xantippe, ben het trouwens ook met je eens wat betreft de regels die fb toepast t.o.v. bepaalde foto's verwijderen maar verheerlijking van bepaalde personen etc. laten staan. Het is zo dubbel.
Ik ben de ideale FB friend, ik zet er nooit wat op!
Alle reacties Link kopieren
haha, juist niet! stel dat iedereen zo was; was fb er niet, bestond dit topic niet...*grijns*



Mijn man is trouwens ook zo, die liked hooguit eens een bericht, meer niet :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een berichtje dat een bekende van vroeger overleden was. Blij dat het erop stond anders had ik het pas laat gehoord.



Alleen dat er iemand met 'vind ik leuk' reageerde vond ik niet zo gepast...

(gewoon een onhandigheidje van haar dus, niet dat ze m niet mocht ofzo)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ook irritant is dat ik elke dag ongevraagd aangegeven krijg dat ik iets leuk vind terwijl ik dat nooit heb aangegeven!

Kan ik het elke dag weer gaan verwijderen:S
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat liken om spullen te winnen. Mijn nicht op FB lijkt wel een bedelaar, staat niets anders op haar pagina (en in mijn nieuwsoverzicht) dan 'like!' 'geliked!' 'Ja ik wil!'. Lieve meid, maar zo jammer dit.



En ik heb een vriend op FB die allerlei nieuws op fb knalt en er over gaat zitten te klagen (regering e.d.). Zoveel dat ik denk: joh, als je het zo tegenzit, vorm een partij en kijk of het beter kan.



Wat wel leuk is aan fb: het is handig qua mailen. Ik merk steeds vaker dat het langer duurt om e-mail terug te krijgen via mijn mailadres dan via fb. Zeker diegenen die een mobiel hebben en hun status dus vaak checken, sturen binnen een uur een antwoord. Met de mail duurt het vaak twee dagen. Alleen kijk ik dan pas ergens in de avond weer, want ik heb heb geen internet op mijn mobiel en geen whatsapp.
quote:eva69 schreef op 22 februari 2013 @ 13:48:

In dezelfde categorie: stelletjes die sámen een FB-account hebben.[/quote]





Helemaal mee eens, valt voor mij in dezelfde categorie als stellen die dezelfde Human Nature regenjas dragen en op identieke fietsen rijden, brrrr



O ja vreselijk die stelletjes met hetzelfde Gaastra windjack en bootschoenen en de kids in miniversie.

Vaak draagt ook het hele gezin identieke fietshelmen..



Stelletjes met hetzelfde facebookaccount praten ook irl altijd in de wij vorm.

Wij houden hier niet van,ja zeg dat lusten wij niet hoor,nee dat soort films daar houden wij niet van,wij drinken altijd thee..
quote:nearly_nickless schreef op 22 februari 2013 @ 13:39:

"like, share en win"- berichten die, doordat ze geliked&geshared worden, in grote aantallen op mijn startpagina verschijnen; bedden van sloophout, kinderfietsen van lief!, kleren, armbanden, etentjes, tuinhuizen, metamorfoses..

Als ik 10 x hetzelfde bed voorbij heb zien komen klik ik maar op "bericht verbergen" ..Ik vraag me dan altijd wel weer af of er nou ook nog daadwerkelijk iemand is die die meuk wint.
quote:gypsygirl-1 schreef op 23 februari 2013 @ 07:47:

[...]





O ja vreselijk die stelletjes met hetzelfde Gaastra windjack en bootschoenen en de kids in miniversie.

Vaak draagt ook het hele gezin identieke fietshelmen..



Stelletjes met hetzelfde facebookaccount praten ook irl altijd in de wij vorm.

Wij houden hier niet van,ja zeg dat lusten wij niet hoor,nee dat soort films daar houden wij niet van,wij drinken altijd thee.. Op mijn fb vriendenlijst zit ook zo'n setje, het vervelende is dat je nooit weet wie er op iets reageert omdat ze beide intensief gebruik ervan maken. Heel vervelend .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven