Wat vinden jullie van mijn site?

17-01-2015 00:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk begonnen met het opschrijven van de tijd dat mijn dochtertje ziek was.

Het is best heftig om het weer allemaal opnieuw te beleven. Maar aan de andere kant doet het me wel goed om het eens van me af te schrijven. Het is een site geworden.

En omdat ik hier toch al niet meer onbekend ben, zet ik de link hier neer.

Hij is nog niet af, maar ik werk er regelmatig aan.



Ik heb de link weggehaald. Diegene die hem hebben gelezen, hebben hem waarschijnlijk onder de favorieten gezet.

Dank jullie wel voor de fijne reacties. Ik heb er veel aan gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk om dit allemaal mee te moeten maken en te moeten doorstaan. Ik hoop dat de site helpt bij het verwerken van alles. Het is inmiddels misschien twintig jaar geleden maar het gemis en de pijn en het verdriet zullen er nooit minder om worden.



Ontzettend mooi geschreven. Ook ik heb in 1 keer doorgelezen. Ik denk dat een boek helemaal niet zo'n gek idee is. Ik zal jou site in ieder geval in de gate houden en verder lezen als je meer geschreven hebt. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Beste Zoebie,



Wat goed en dapper om dit te doen. Ik herkende je verhaal meteen: op de basisschool heb ik nog bij Jeanine in de klas gezeten. Een aantal jaren geleden hebben we een reünie gehad, en nog heel bewust even haar herdacht. Natuurlijk waren wij destijds allemaal nog veel te jong om te begrijpen wat zij allemaal mee maakte als ze niet op school was, dus ik ga je site zeker volgen en lezen. Heel veel sterkte en succes ermee!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Wow wat indrukwekkend!!



Voor iedereen die het ook zo mooi vindt: sla de pagina op dan kun je over een tijd verder lezen als het verhaal verder is geschreven.



Zoebie ook ik kende je verhaal al maar voor jou
Alle reacties Link kopieren
Zoebie, wat mooi gedaan. Heftig om te lezen. Had je een reden om er nu aan te beginnen? Of voelde de tijd nu gewoon goed?

Ik heb ook een blog geschreven over de dood van mijn Zoontje en ik merk dat het me heel goed doet dat er 'iets' over hem op het wereldwijdeweb staat. Net of hij daardoor nooit vergeten kan worden (wat sowieso niet gebeurd natuurlijk).

Ik blijf je site in de gaten houden!
quote:guusje2000 schreef op 17 januari 2015 @ 10:36:

Zoebie, wat mooi gedaan. Heftig om te lezen. Had je een reden om er nu aan te beginnen? Of voelde de tijd nu gewoon goed?

Ik heb ook een blog geschreven over de dood van mijn Zoontje en ik merk dat het me heel goed doet dat er 'iets' over hem op het wereldwijdeweb staat. Net of hij daardoor nooit vergeten kan worden (wat sowieso niet gebeurd natuurlijk).

Ik blijf je site in de gaten houden!Guusje dat staat op de home pagina van de site:)
Alle reacties Link kopieren
Ik las net bij je reacties hiervoor dat de geboorte van je kleindochter een reden was, mooi hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi Zoebie, tranen in mijn ogen 🌹
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Jullie reacties steunen me heel erg in het verder gaan met de site. En misschien komt er wel een boek van.

Het is dan toch zo goed als geschreven.



@S7rin, ik ben aan het prakkiseren wie je bent. Wat is het fijn om te horen dat jullie Nienke herdacht hebben in de reünie van school.

School is in die periode altijd heel belangrijk voor Nienke geweest. Ze ging zo graag en jullie klasgenootjes genoten altijd als ze er was met haar humor en streken. Weet je nog dat ze op het laatst met de ziekentaxi naar school is gebracht met loeiende sirenes en zwaailicht voor de schoolfoto's? We waren net op tijd terug uit Amsterdam. Wat heeft ze daar altijd om moeten lachen. Alweer zo'n herinnering met een glimlach. Zoals zovele.
quote:Zoebie schreef op 17 januari 2015 @ 08:02:

[...]





Meds dat klopt. Ik ben er nog maar pas mee bezig. Volgende maand is het 20 jaar geleden dat ze is overleden.

Onze kleindochter is op dezelfde geboren als Nien, hernoemd en ze heeft precies hetzelfde karakter. Waarschijnlijk is dat de reden dat er weer veel bovenkomt en ik eindelijk kon gaan schrijven.



Dank jullie wel allemaal voor de mooie reacties. twintig jaar alweer. Ik hoop dat het schrijven je troost biedt en je op deze manier jullie mooie lieve Nienke kunnen herdenken.
Alle reacties Link kopieren
In 1x gelezen, verhaal van een lief dapper meisje, net zo oud als mijn zoons. Alleen dit meisje had de enorme pech niet te mogen opgroeien.....
Alle reacties Link kopieren
Het is mooi, prachtig en verschrikkelijk confronterend. Ik heb maar een klein stukje gelezen en de tranen springen al in mijn ogen. En ik kijk naar mijn meisje, die ook Nienke heet en ik hoop dat wij dit verdriet nooit mee hoeven te maken.



Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Lieve Zoebie, alles wat je helpt om de herinnering van je dochter levend te houden en waarbij jij je goed voelt is goed. Je dochter was een prachtig kind. Ik heb een stukje gelezen en lees het misschien een andere keer verder als het minder hard bij me binnen komt omdat ik merkte dat ik er erg verdrietig van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er ook van huilen. Je hebt al eerder over Nienke geschreven, maar bij het lezen van zo'n verslag besef ik pas echt wat jullie allemaal hebben doorstaan. Ik blijf je site volgen, het is een mooi eerbetoon aan je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Aan allemaal.

Wat een fijne reacties. Dank jullie wel. Er is weer een stukje bijgeschreven en vanavond ga ik weer verder.

Soms gaat er wel eens iets mis op de site en ik klikte per ongeluk op het kruisje zodat de volgende twee dagen verloren gingen.

Balen, maar het komt goed.

(Vaker opslaan Zoebje).
Alle reacties Link kopieren
Zoebie, vanmorgen begon ik met lezen, heel de dag ieder moment dat het kon verder gelezen. Regelmatig tranen op mijn wangen en brok in mijn keel. Vandaag leerde Nienke's verhaal mij dat wat er ook gebeurd je iedere dag je zegeningen moet tellen en dat het grootste geluk zich bevindt in die dingen die je iedere dag voor lief neemt... Diep respect voor jullie.

Dank je wel dat je dit hebt gedeeld.
Alle reacties Link kopieren
Tranen in mijn ogen.

Wat een mooi eerbetoon aan jullie dochter.
quote:Zoebie schreef op 17 januari 2015 @ 17:01:

Aan allemaal.

Wat een fijne reacties. Dank jullie wel. Er is weer een stukje bijgeschreven en vanavond ga ik weer verder.

Soms gaat er wel eens iets mis op de site en ik klikte per ongeluk op het kruisje zodat de volgende twee dagen verloren gingen.

Balen, maar het komt goed.

(Vaker opslaan Zoebje).Jaa of in word maken en dan op de site kopieren en plakken:)
Alle reacties Link kopieren
Maacki, de site werkt als in Word met een sitebuilder. Maar ja als je word afsluit zonder te kijken en op te slaan ben je het ook kwijt.

Stom hé.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijf je mooi! En wat weet je nog veel details. Ik denk dat dit voor je kinderen ook een heel mooi 'document' over deze moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Guusje ik weet nog zoveel omdat ik toen al een soort dagboekje bij heb gehouden. En ik heb vorig jaar Nienkes medische gegevens opgevraagd en dus nu haar hele status thuis zodat ik alle uitslagen nog eens kan nakijken. Door het lezen van die status kwam er ook heel veel weer terug. Al is het wel heftig om het in statistische "dokterstaal" terug te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig! En wat ontzettend verdrietig
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoebie schreef op 17 januari 2015 @ 12:24:

@S7rin, ik ben aan het prakkiseren wie je bent. Ik zat op de kleuterschool al bij Jeanine in de klas, tot en met groep 3 of 4 van de Lambertusschool. Daarna heeft ze volgens mij een jaar gedoubleerd en is ze in de klas onder ons terecht gekomen. Mijn moeder zat in de oudercommissie en deed altijd veel voor school, met name op het gebied van handenarbeid. Zij is ook in 1995 overleden, een paar weken voor Jeanine.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Hoi S7rin. Nu weet ik natuurlijk wie je bent. Duidelijker kon het niet. Wat vreselijk was dat toen van je moeder.

Nienke heeft inderdaad groep 2 een jaar overgedaan. Ze kwam toen in een klasje van 13 kinderen terecht wat beter was omdat ze veel school had gemist. Achteraf bleek het niet nodig te zijn geweest maar ik was er erg blij mee toen ze weer ziek werd. De klas kwam op het laatst iedere dag op bezoek bij Nienke. Wat leuk dat jij hier ook zit.

Hoe gaat het met je? Je kunt op de site ook een privéberichtje achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Zoeb, nog niet gelezen, ga ik zeker doen. Hoe gaat t met jou? (it is I, je weet wel van het bezemtopic)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven