Wat vinden jullie van mijn site?

17-01-2015 00:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk begonnen met het opschrijven van de tijd dat mijn dochtertje ziek was.

Het is best heftig om het weer allemaal opnieuw te beleven. Maar aan de andere kant doet het me wel goed om het eens van me af te schrijven. Het is een site geworden.

En omdat ik hier toch al niet meer onbekend ben, zet ik de link hier neer.

Hij is nog niet af, maar ik werk er regelmatig aan.



Ik heb de link weggehaald. Diegene die hem hebben gelezen, hebben hem waarschijnlijk onder de favorieten gezet.

Dank jullie wel voor de fijne reacties. Ik heb er veel aan gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ha I. Leuke naam heb je tegenwoordig.

Gaat goed hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen met lezen, en vind het net als velen een prachtig eerbetoon aan je dochter. Je schrijft goed, je verdriet is bijna voelbaar door de letters heen.



Ontzettend sterk van je dat je al die herinneringen zo goed weet te beschrijven.
Alle reacties Link kopieren
In 1 keer alles gelezen en wacht op het vervolg.

Prachtig geschreven en zo is jullie meisje toch nog een beetje in jullie midden.



Wat een lief, dapper meisje met fantastische ouders.



Alle reacties Link kopieren
Ik lees jullie reacties met een glimlach. Hoe fijn is het dat Nienke opeens voor veel mensen weer de lieve Nienke is geworden. Door de site maar niet minder door jullie prachtige reacties.
Mooi eerbetoon aan jullie dochtertje...heftig, ik ben gestopt met lezen. Zit hier op de bank met mijn eigen dochtertje naast me en heb een brok in mijn keel, tranen in mijn ogen...ik kan niet verder lezen, te heftig. Ik hoop dat je heel veel hebt aan het opschrijven van je verhaal. Dat het je helpt met verwerken en het je goed doet
kippevel
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het maken van de site en onze reacties je doen glimlachen!
Zoebie heb je misschien een link naar je oude topic? Ik zou dat graag nog een keer willen lezen
Alle reacties Link kopieren
Maackii dat is een tijd geleden. Ik zal eens gaan zoeken. Weet jij nog welk topic? Ik heb er meerdere gehad.
Alle reacties Link kopieren
Heftig om het programma van Ria Bremer te zien en opeens volwassen mannen te zien die toen nog kleine jongetjes waren.

Wel mooi om te weten hoe het met ze gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een aantal dagen bijgeschreven op de site.

Soms lukt het helemaal niet om te schrijven omdat het lijkt of ik een blok in mijn kop heb, maar dan opeens gaat het erg goed en schrijf ik een paar dagen.

Echte schrijvers zullen het ook wel hebben lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Zoebie, hartstollend mooi weer...

Ik vind het zo bijzonder dat je dit deelt.

Het raakt me diep in mijn moederhart.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer bijgelezen op je site lieve Zoeb, dikke
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de link weggehaald. Diegene die hebben gelezen hebben hem waarschijnlijk onder de favorieten gezet.

Dank jullie wel voor de fijne reacties. Ik heb er veel aan gehad.

Liefs van Zoeb
Hoi zoebie, ik vroeg me eigenlijk af hoe je alles nog zo tot in detail weet. Heb je destijds een dagboek bijgehouden? Ik las ook dat nienke 6 jaar gevochten heeft. Ga je van elke dag een stukje schrijven? Ik vind het super mooi om te lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad een soort dagboekje bijgehouden. Maar ik merk ook dat die eerste weken/maanden in mijn geheugen gegrift staan. Die moeilijke eerste tijd. Soms kom ik erachter dat dingen niet kloppen en dat werk ik dan bij. Ik schrijf van de eerste opname van Nienke van dag tot dag en daarna alleen als er iets gebeurt is. Ook haal ik heel veel uit het medisch dossier van Nienke dat ik heb opgevraagd bij het Emma Kinderziekenhuis/Kinder AMC. Daar zitten zelfs de dagstaten bij van de verpleging. Zodoende kan ik nagaan of ze inderdaad misselijk was, gespuugd heeft en wanneer en hoe laat ze bepaalde medicijnen en chemo kreeg. Eigenlijk staat haar hele leven erin van de tijden in het ziekenhuis. Maar heel veel weet ik nog precies.
Alle reacties Link kopieren
Oh en soms heb ik het fout en dan weten de kinderen wel hoe het was. Dan bellen ze even om te zeggen hoe het toen was.
quote:Zoebie schreef op 18 januari 2015 @ 01:25:

Guusje ik weet nog zoveel omdat ik toen al een soort dagboekje bij heb gehouden. En ik heb vorig jaar Nienkes medische gegevens opgevraagd en dus nu haar hele status thuis zodat ik alle uitslagen nog eens kan nakijken. Door het lezen van die status kwam er ook heel veel weer terug. Al is het wel heftig om het in statistische "dokterstaal" terug te lezen.Wat bijzonder! Kan me voorstellen dat dit een hoop herinneringen oproept. Was het moeilijk om dit op te vragen, zowel psychisch als praktisch gezien?
En verder: lieve zoebie, ik heb niet opgelet en heb de link niet. Zou jij mij die in een PB kunnen sturen?



Ik kan niet beloven dat ik het hele verhaal zal uitlezen dat ligt eraan wat het met mij doet maar wat vind ik het mooi dat jij op deze manier met jouw lieve Nienke bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ibi het was niet moeilijk om het op te vragen. Ik heb op internet een voorbeeldbrief gevonden en die naar de administratie van het Emma kinderziekenhuis/ KinderAMC gestuurd. Een medisch dossier wordt 20 jaar bewaard in academische ziekenhuizen en 15 jaar in gewone. En daar Nienke volgende maand 20 jaar geleden is overleden wilde ik het voor die tijd wel hebben. Nu is het bij een overleden kind onder de 12 jaar wel gemakkelijker te krijgen. Binnen drie weken kreeg ik het complete dossier toegestuurd. Alles zit erin. Tot en met de 1e brief van de kinderarts in ons eigen ziekenhuis. Zo'n lieve man met wat hij schreef. Ik wist het al, maar hij is me door die brief nog 100 maal liever geworden.

Wel heb ik het de eerste maanden niet in kunnen kijken. Maar toen ik eenmaal was gaan lezen besloot ik het ook eindelijk eens op te schrijven. Dat had ik al zo vaak gewild, maar nu was ik er opeens aan toe. En dan opeens komt alles terug. Echt heel raar is dat. Dingen die ik niet meer wist, zag ik opeens weer voor me alsof het gisteren was. Het is voor mij een soort verwerking geworden.

Dat komt ook door mijn kleindochter die op Nienkes verjaardag is geboren en nu 2 is. Ze lijkt sprekend op Nienke, heeft hetzelfde karakter, de humor en in alles is zij bijna Nienke. Heel soms noem ik haar zonder nadenken ook Nienke. Mijn jongste zoon, haar vader, weet dat en moet er altijd om lachen als ik me vergis. Ze heeft als tweede naam ook Nienke's naam gekregen. Het is een geschenk uit de hemel denk ik weleens.

Ik zal je de link sturen.



Liefs Zoeb.
Alle reacties Link kopieren
IBI heb je mijn pb gehad? Het forum werkt voor geen meter.En ik zie in mijn inbox alleen een berichtje aan mijzelf staan, terwijl ik jou toch echt een pb heb gestuurd.
Vreemd vanmiddag gekeken en toen stond er niks. Nu zag ik er zelfs 2 staan die vroeg verzonden zijn.



Dank je wel! Ik ga ernaar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de link niet meer. Weet ook niet hoe ik dat moet opslaan. Kun je die nog 1 keer hier zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de link nog een keer tot vanavond laat neerzetten. Dan haal ik hem weer weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven