Water over laptop

26-09-2016 15:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, domme actie. Ik heb zojuist een half glas water over mijn laptop laten vallen. Ik moest snel de deur uit en in alle haast heb ik hem gelijk uitgezet, even een doekje erover gehaald en een hand rijst erover heen gestrooid.



Eenmaal onderweg mijn partner ingelicht en die gaf aan dat ik hem beter op zijn kop had kunnen zetten, want nu kan het water niet goed weg lopen. Ik ben pas over 2 uur terug thuis, heb ik nu mijn laptop verpest?
Alle reacties Link kopieren
Zolang je hem niet aan een oplader hangt of weer probeert aan te zetten is het ergste leed nog niet per se geleden. Dan frituur je hem namelijk sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Uitzetten was zeker slim. Nu zeker lang genoeg uit laten staan, zodat zeker alles opgedroogd is.



En of hij verpest is, kan zijn, maar ik het is niet alsof er nu een half glas water in je laptop zit, dus volgens mij zou het allemaal wel kunnen meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Je hebt echt geluk dat het 'gewoon' water is. Zorg er in ieder geval voor dat hij goed kan drogen, dus gebruik hem voorlopig niet. En zeker niet aan de oplader hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een pan boerenkool afgegoten boven mijn laptop (vraag maar niks.. ) en na goed laten drogen etc. deden alleen een paar letters van het toetsenbord niet meer zoals het zou moeten. Een apart toetsenbord aangesloten en de laptop functioneerde toen nog voldoende.



Laten drogen, veel geduld hebben..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, oplader heb ik er ook gelijk uitgehaald. Met hoe lang moet ik rekening houden? Dagen, weken, maanden?

Apparaat heb ik net 2 maanden. Zou zonde zijn als ik hem al naar de frieten heb geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Accu er niet uitgehaald?



Als het nog een goede laptop is: wegbrengen! Dan maken ze hem helemaal schoon en droog voor je. Anders heb je best kans dat hij over een paar maanden alsnog stukgaat omdat er onderdelen weggeroest zijn, en dat er dan minder aan te redden valt als nu.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Je kunt m naar de dokter brengen, die leggen m dan open en maken hem helemaal schoon.

Dat heb ik weleens met mijn macbook gedaan. Ze kunnen ook direct kijken of er waterschade is of niet.

Maar dat kost wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Nee, accu zit er nog in! Die zal ik er als ik thuis ben alsnog even uithalen.



En het is inderdaad nog een goede laptop. Splinternieuw.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je laptop het nog wel doet, maar je toetsenbord naar de knoppen is.
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan van afstand zeggen of je laptop dit gaat overleven, maar de kans lijkt me niet zo heel groot dat ie echt dood is. Mijn tip zou zijn om als je thuis komt em op zijn kop op een handdoek op de verwarming te leggen. Laat em daar een etmaal liggen. En haal de batterij er helemaal uit.



Mocht het je nog een keer overkomen, doe dit dan gelijk. Direct op zijn kop. als je hem voorzichtig heen en weer schudt (batterij eruit) dan kun je kijken of er vocht uit druppelt. Zo niet ,dan is er niet veel in gekomen (kan weinig kwaad). Zo ja, laat em dan (veel) langer drogen.
Alle reacties Link kopieren
Ook als ik hem vanavond nog op zijn kop leg en zsm weg breng (morgen) om te laten drogen?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog alternatieven voor een verwarming? Wij hebben van die design dingen in huis. Heel mooi, maar voor dit geval totaal niet functioneel helaas.
Heb ik vorige week gehad, nieuwe mac. Handdoek neerleggen en laptop opengeklapt erop, dit zo'n 4 dagen laten liggen zonder 'm aan te doen.



Ik heb de accu er niet uitgehaald omdat de garantie dan vervalt, schijnt wel goed te zijn om het toch te doen (als je het kunt).
Oh heb je een kastje of een rekje dat lucht doorlaat? Dat kan ook, i.p.v verwarming. Wel zorgen dat de kamer niet extreem is qua luchtvochtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik kom zo thuis en haal gelijk de accu eruit. Het is een lenovo, dus denk dat het wel kan. Leg hem op een handdoek en heb nog wel een rekje om mijn taarten te laten koelen. Denk dat dat wel geschikt is.



En dan blijf ik er voorlopig maar even vanaf en ondertussen doe ik een schietgebedje.
Prima. Beter iets te lang laten drogen dan tussendoor proberen te testen.



En ze vertelden mij dat het heel erg scheelt dat het gewoon water was.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben momenteel ook blij dat we alleen maar water en spa rood drinken thuis haha.



Ik heb hiervoor jaren zonder laptop gedaan, dus ik leg hem in die toestand op zolder en kijk over een week of 2 wel weer eens. Dan moet hij toch wel droog zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morsmordre schreef op 26 september 2016 @ 16:03:

Prima. Beter iets te lang laten drogen dan tussendoor proberen te testen.



En ze vertelden mij dat het heel erg scheelt dat het gewoon water was.Scheelt wel, maar als het bij het moederbord is gekomen kunnen onderdelen wel wegroesten. Dus de levensduur van je laptop gaat misschien sowieso achteruit.
Alle reacties Link kopieren
Verzekering bellen!

En natuurlijk even wegbrengen naar iemand die er verstand van heeft.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een handvol rijst er in gegooid Hoe kom je er op? Dan zit er nu toch allemaal gruis in je toetsenbord. En je weet dat rijst gaat uitzetten als het vocht opneemt Ik hoop voor je dat je de rijst er nog uit kunt krijgen. Maar ik denk, einde verhaal....
Zit er rijst in? Dat hebben ze mij sterk afgeraden cq verboden.
Bij mij leek de accu kapot, maar die deed het later ook weer. Accu doorgegeven asn collega. Laptop heeft altijd prima gedaan. Wel een paar dagen via de pc/remote desktop gewerkt.
Ik zou hem even in de magnetron drogen



(O ja, vergeet mijn motto niet te lezen)
Alle reacties Link kopieren
Je had de accu er ook uit moeten trekken. Nu is er nog steeds een spanningsbron aanwezig.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven