Webhosting, waar?

11-08-2016 23:14 26 berichten
Voor een nieuw te starten bedrijf ben ik bezig met het maken van een website. Dat kan ik wel, moet ik voor mijn werk ook weleens doen, kom ik wel uit.



Maar nu, het ding moet ook ergens gehost worden natuurlijk en daar zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Tips en truuks, any one?
Moet er ook betalingsverkeer plaatsvinden via de site?



Wij hebben alles lopen via strato en dat bevalt goed.
Alle reacties Link kopieren
antagonist
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 11 augustus 2016 @ 23:30:

Moet er ook betalingsverkeer plaatsvinden via de site?



Wij hebben alles lopen via strato en dat bevalt goed.



Nee, betalingsverkeer zal niet via de website gaan.

Antagonist heb ik ook al gezien idd, krijgt wel goede reviews ook!
Alle reacties Link kopieren
alt255.nl



Misschien niet de allergoedkoopste maar wel zeer goede, persoonlijke, ondersteuning wanneer je die nodig hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Wellicht een heel stomme vraag hoor, maar hoe zit het als ik eerst alleen de naam vast wil leggen, dan de website wil maken, en dan pas een host zoek?

Kan dat überhaupt?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat.



Je hoeft de domeinnaam ook niet bij dezelfde partij vast te laten leggen als de partij welke je als host wilt gebruiken. het kan wel uiteraard. Is vaak ook wel het gemakkelijkst om die dingen onder één dak te hebben.



Verder kan je met XAMPP een webserver op je eigen PC zetten en dus eerst op je eigen PC de hele website opzetten en deze daarna pas overzetten naar de hostingpartij.



Je zou zelfs kunnen overwegen om een website thuis op je eigen PC te hosten. Is goed te doen wanneer je glasvezel hebt. Het grote nadeel is wanneer er iets mis gaat. Je moet zelf de backups maken maar moet ook zelf alles terug zetten of eventueel zelfs de gehele server vervangen wanneer er iets mis gaat. Het is een goedkope oplossing maar zou mijn keuze zeker niet zijn gezien de nadelen.



Overigens, als thuisserver kan je heel goed een beetje een fatsoenlijke NAS gebruiken, blijft je PC vrij.
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben ook fan van Antagonist.



Ja, je kan eerst een domein laten registreren en later pas serverruimte kopen. Kan inderdaad bij verschillende partijen als je dat wil.



Je kan offline eerst je website bouwen; bijv. door Wordpress op je eigen pc te installeren (of NAS zoals Bit al zei). Waarom zou je dat willen? Je kan ook proberen online te bouwen, maar nog niet publiceren. Dan zet je een 'maintenance' melding op je site. Als ik het goed heb, krijg je toch al een algemene melding op je url www.knuffelheks.nl als je alleen het domein hebt geregistreerd.
Ik zit bij strato maar niet super tevreden. Voor een kleine website prima, maar ik krijg nu steeds meer bezoekers en dat trekt ie niet zo goed. Ik ga overstappen naar siteground.
Ik zit bij Siteground, bevalt prima, goeie service.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat bij starthosting, was prima alleen de service vond ik zelf beneden verwachting.
Tjah, tjah, tjah...
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 12 augustus 2016 @ 07:24:

Je kan offline eerst je website bouwen; bijv. door Wordpress op je eigen pc te installeren (of NAS zoals Bit al zei). Waarom zou je dat willen?



Omdat ik nu altijd een werkende backup heb, uitgezonderd de database, welke ik zeer snel online kan plaatsen middels FTP.



Bovendien kan ik nieuwe functies installeren en testen en wijzigingen aanbrengen zonder de online site te verstoren. Bezoekers merken niet eens dat ik aan het freubelen ben. En maak ik een foutje waardoor de hele site plat ligt ? geen probleem. Ook daar merken gebruikers niets van en ik heb alle tijd om de oorzaak van het platgaan te zoeken en weg te nemen.

Pas wanneer alles naar behoren werkt zet ik het over naar de live-site.



Een slimme website beheerder zorgt er trouwens zelf voor regelmatig een database backup te maken.



Bij de door mij genoemde webhost wordt er dagelijks een backup gemaakt waar je als gebruiker gewoon zelf bij kan zonder interventie van een helpdesk.

Ik ben ook al eens door mijn hoster gebeld terwijl ik op vakantie was dat mijn site gehacked was en dat hij een backup terug had gezet. Iets dat ik zelf niet graag wil doen vanuit het buitenland.

Een minimale downtime dus vanwege een probleem waar de hoster ook niets aan kan doen.

Ik geef je de garantie dat er maar heel weinig hostin partijen zijn die zo goed voor je site zorgen.
Niet geschoten is altijd mis
Het hoeft geen bijzonder ingewikkelde website te worden, maar moet er wel netjes en gelikt uitzien.

Dank voor de tips zover, het helpt me zeker wat op weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf naar volle tevredenheid ongeveer 3 jaar bij antagonist nu
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Bitje, de vraag was niet voor jou maar voor Knuffelheks, maar toch bedankt voor het antwoord.

Bij jou kon ik de reden wel bedenken, bij haar nog niet.

Overigens kan ik inderdaad zelf bij mijn backups (via host) en maak ik er zelf ook één regelmatig.



@ Knuffelheks; je hebt wel eens een website gebouwd schrijf je, maar je klinkt niet heel erg ervaren.

Hoe ga je het aanpakken? Ga je bijvoorbeeld Wordpress gebruiken? Of iets anders?

(kunnen we nog wat meer met je meedenken...?)
Klopt hoor, ik heb er nauwelijks ervaring mee.

Op zich zou ik het wel moeten kunnen, ik onderhoud de website op mijn werk en ben wel handig met computers.



Ik ben me druk aan het inlezen dus tips zijn van harte welkom!
Welke software heb je op het werk om de website te onderhouden?

Ik neem aan dat je niet zelf html-code zit in te tikken...
Al sla je me dood
Ah, nou okay. Het bijhouden van een bestaande website is iets anders dan er zelf één in de lucht slingeren... Ook als je handig bent.

Ik raad je aan om het met Wordpress te doen.

Kies een host uit waar je Wordpress met een paar klikken met muis kan installeren (dus niet zelf gaan downloaden, installeren etc., tenzij je eerst je website op je eigen pc wil bouwen en pas later wil uploaden - hoewel het dan nóg handig is als je Wordpress makkelijk kan installeren bij je host).



Maar als je op het werk met een heel ander systeem werkt, moet je even kijken of dat ook een optie is. Daar ben je al wat bekender mee natuurlijk. Aan de andere kant klinkt het alsof je dit voor iemand anders gaat doen; dan is iets als Wordpress wel weer handig omdat iedereen je daar mee kan helpen. Dan zijn ze niet zo afhankelijk (meer) van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 12 augustus 2016 @ 14:34:

Welke software heb je op het werk om de website te onderhouden?

Ik neem aan dat je niet zelf html-code zit in te tikken...

Basis kennis van html is anders wel een must vind ik.

Verder antagonist.

Maar idd , je klinkt niet ervaren. Onderhouden is toch wel iets anders dan zelf een site maken.

En ik persoonlijk haak altijd af als ik van die overduidelijke templates tegen kom. Ik vind dat nogal sneu Dan liever een simpele html die tenminste eigen ontwerp is.
Ik ga het voor mezelf doen.

En ik wil inderdaad geen sneue website Nina, daar ben ik dan weer te trots voor.

Dus wees gerust, kom ik er niet uit dan huur ik iemand in.
Website zal vooral informatie voorzienend zijn, het product zelf zal niet veel veranderen, dus als de website eenmaal staat zal er niet veel meer veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het om een simpele site gaat van een paar pagina's raad ik ten strengste af om dit met WordPress te doen.



Met WordPress creëer je een kind met een waterhoofd wanneer het om een enkele simpele pagina gaat. Al is het alleen maar omdat je voor een simpele pagina absoluut geen database nodig hebt en bij WordPress kom je daar echt niet onderuit.
Niet geschoten is altijd mis
Ok, dank voor de tip, goed om te weten.
Jimdo heb ik, heel erg tevreden over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven