website

10-07-2007 17:25 11 berichten
Omdat ik op internet door de bomen het bos niet meer zie vraag ik het hier maar.



Heeft er iemand enig idee wat het laten maken van een (professionele) website kost? En de service kosten daarna (voor het bijhouden van de site e.d.)?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er heel erg aan wat je precies wilt, dat kan variëren van 200 tot 80.000 euro. :) Je kunt ook een CMS (content management system) erbij nemen, dan kun je het zelf onderhouden. Ik kan je wel aan een goeie partij helpen, moet je me ff mailen (nickname @ hotmail). :)
Nou, ik moet het uitzoeken voor een projectje. Ik hoef dus niet echt een site te laten maken.



Maar wat ik in gedachten heb:

ongeveer 7 pagina's waaronder 3 met een invulfomulier

Verder is het niet heel veel ingewikkelds. Eigenlijk alleen wat tekst en misschien ergens een logo of zo.
Alle reacties Link kopieren
Aha, meer een oproepje dus? ;)





Zoiets kun je zelf maken en dan kost het niets, behalve het registeren van je domeinnaam en de hosting op jaarbasis.

Als je het laat doen: ergens tussen de 200 en 80.000 euro. Geen zinnig woord over te zeggen, dus.
Hoezo een oproepje?

Ik wil gewoon weten wat zoiets ongeveer kost. Wat een reeel bedrag is voor een website.
Alle reacties Link kopieren
Beste J22,



Ik heb zelf een bedrijf in de reclame, het laten maken van websites gebeurd ook regelmatig.



Daarom wil ik ook beginnen met te zeggen dat wat jufadrea zegt, niet waar is.

Een erg uitgebreide website met bijvoorbeeld een webshop, content management systeem (een systeem waarmee je zelf tekst en foto's kunt wijzigen) kost 4500/5000 euro. En dan ben je nog vrij duur uit!

Dit zijn vaak erg interactieve sites.



Wil je meer een visitekaartje op internet. Dus gewoon wat uitleg over hoe en wat is 1500 een redelijke prijs. Zeker niet boven de 2000 euro akkoord gaan!. Ik denk dat jij dit zoekt.



Bedragen die jufandrea noemt zijn absurd hoog. Zoveel hebben de eerste websites gekost. Tegenwoordig kan dat echt niet meer. Dat is gewoon pure oplichterij. Vroeger toen internet nog maar net bestond kon je mensen zo voor de gek houden, nu echt niet meer.



Ik heb Concu-lega's die 20.000 euro durven te vragen voor een website, vooroorlogse prijzen. Dan ga je gewoon 10 x over de kop. Dat moet je niet eens willen met je klanten. Je kunt dan ook wel nagaan dat als klanten van zo'n bedrijven horen wat redelijke bedragen zijn, ze daar ook niet meer lang klant blijven.

Moet je nagaan dat bij de bedragen die ik eerder noemde en zelfs nog 20% bemiddelingskorting tussen zit, overigens is het wel excl. BTW!



Wat betreft hosting en registreren van je adres:

Het registreren van je adres kost qua inkoop 6 euro. Dus hou de prijzen bij de aanbieders in de gaten. Ik reken hier meestal 20 euro voor, ook omdat er vaak redelijk veel contact is voor dat je tot registratie overgaat +administratieve kosten.



Wat betreft hosting: Houdt in de gaten dat er vaak weinig gehost wordt. Zeker niet bij een website zoals jij wilt. 50 tot 70 euro per jaar is een redelijk bedrag. 200, euro wat veel bedrijven vragen is te hoog.



Denk er eens over om te kiezen voor het eerder genoemde cms-systeem. Het kost iets meer, maar als je vaak iets moet aanpassen is het handig en relatief goedkoop.



Mocht je meer informatie willen geef me dan even je mailadres.
Alle reacties Link kopieren




Daarom wil ik ook beginnen met te zeggen dat wat jufadrea zegt, niet waar is.

...

Bedragen die jufandrea noemt zijn absurd hoog. Zoveel hebben de eerste websites gekost. Tegenwoordig kan dat echt niet meer. Dat is gewoon pure oplichterij. Vroeger toen internet nog maar net bestond kon je mensen zo voor de gek houden, nu echt niet meer.

Ik noemde tussen de 200 en 80.000 euro, nog voordat er überhaupt een idee was van waar het om ging. 200 euro is een vriendenprijsje voor je hobbysite en verder is 'the sky the limit', wilde ik maar zeggen. Mijn vriend maakt al jaren websites, vandaar dat ik alle bedragen wel heb zien langskomen. Wat denk je dat de overheid voor budgetten heeft voor die onzin? Of het ook reëel is, is een andere vraag, maar het wordt er wel aan uitgegeven.



Wat betreft hosting en registreren van je adres:

Het registreren van je adres kost qua inkoop 6 euro. Dus hou de prijzen bij de aanbieders in de gaten. Ik reken hier meestal 20 euro voor, ook omdat er vaak redelijk veel contact is voor dat je tot registratie overgaat +administratieve kosten.

Wat betreft hosting: Houdt in de gaten dat er vaak weinig gehost wordt. Zeker niet bij een website zoals jij wilt. 50 tot 70 euro per jaar is een redelijk bedrag. 200, euro wat veel bedrijven vragen is te hoog.

Denk er eens over om te kiezen voor het eerder genoemde cms-systeem. Het kost iets meer, maar als je vaak iets moet aanpassen is het handig en relatief goedkoop.

Mocht je meer informatie willen geef me dan even je mailadres.



Aardig dat je er zo diep op ingaat!
Alle reacties Link kopieren
80.000 euro voor een website is niet vreemd hoor, ik werk in de ict en weet dat er flink betaald wordt door bedrijven wanneer er een fatsoenlijke website wordt verwacht, en je betaald met dat bedrag alle onkosten , salarissen van medewerkers etc. maar een paar paginas voor een particulier zal idd fors lager zijn
Alle reacties Link kopieren
Beste Leeuwin,



Ik wilde ook niet beweren dat er geen 80.000 euro betaald wordt, maar wel dat dit belachelijk is.

Ik werk nooit met particulieren maar wel voor het MKB, regionale ondernemers, nationale en internationale bedrijven.

Enkel bij de laatste soort bedrijven komt het eens voor dat ik meer moet rekenen in verband met uren die er gemaakt zijn door besprekingen en aanpassingen die vooraf niet ingepland waren.

Als jij in de ict werkt weet je ook dat je met de juiste content in 48 uur een superwebsite kunt ontwerpen én bouwen.



Wat ik trouwens vaak komisch vindt is dat er veel meer kleine bedrijven of freelancers zijn die de juiste expertise in huis hebben om een schitterende website met veel technische hoogstandjes te maken. Soms zie ik wel eens websites die door grote bedrijven gemaakt zijn voor budgetten van tienduizenden euro's, terwijl mijn neefje die ook in elkaar had kunnen knutselen.

Ondernemers kiezen echter vaak voor dit soort bedrijven omdat ze toch 'de naam hebben'.



Groetjes Beautiful
Ik ben ondernemer en heb sinds kort een nieuwe, tweede webwinkel erbij. Ik betaalde voor de bouw van de webwinkel, met winkelwagen en kassa, aankoop van de template en diverse betaalmogelijkheden (ideal en paypal) inclusief CMS, inclusief huisstijl en logo 2500 ex BTW.

Dan heb ik de hosting inclusief 4 uur support voor 150 euro per jaar.

Ik ben zeer tevreden over mijn webwinkel en over degene die m gebouwd heeft. Ik heb echt waar voor mijn geld gekregen.
Wij hebben dezelfde webbouwer als Whopper (geheel toevallig) voor onze zakelijke website én een webshop (2 sites dus) en kosten zijn ongeveer gelijk.

Ook hier ontzettend tevreden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven