websites maken

02-02-2017 16:07 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met het maken van websites? Ik doe dit sinds 1 jaar ongeveer. Ik heb er reeds 4 gemaakt en met de eerste 3 heb ik nooit problemen gehad. Met de 4de daarentegen...



Om te beginnen wou filezilla geen constante verbinding aanhouden tijdens het uploade van de files en folders naar de ftp server. Terwijl bij mijn vorige websites filezilla, niet alleen, wel een constante verbinding aanhield maar deze bestanden ook erg snel uploade. Nu bij de 4de website daarentegen doet hij er enorm traag over om de files up te loaden. Zeker mijn eerste website was veel zwaarder en groter dan deze dus aan de grootte kan het niet liggen.



Als eenmaal alle bestanden uiteindelijk upgeload zijn, lijkt de website in het begin te werken. Na een tijdje (1 dag) krijg ik echter de volgende melding: "Sommige bestanden op de server ontbreken of zijn beschadigd. Wis de cache van de browser en probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u het beste contact opnemen met de auteur van de website."



Hoe en vanwaar komt dit toch? En het is extra raar dat de website in het begin wel naar behoren werkt.

Iemand ervaring hiermee?
Probeer de FTP-verbinding in passive mode te maken, vaak helpt dat. Dat kun je waarschijnlijk wel ergens aanvinken in Filezilla.
Alle reacties Link kopieren
Kan het verschil in uploaden aan het hosting-bedrijf liggen? Worden alle 4 de websites die je gemaakt hebt gehost bij dezelfde provider?



Als je dezelfde computer gebruikt om te website te maken en om te controleren of de website het goed (als je hem live hebt gezet), dan kan het zijn dat je browser sommige files niet van de live website afhaalt, omdat ze nog in cache aanwezig zijn (van toen je de site aan het maken was). En die cache kan best voor beperkte tijd geldig zijn, dus als je dan de volgende dag kijkt dan werkt het niet meer. Heb je al eens een andere computer (of iPad, of telefoon) gebruikt om te controleren of de live website goed werkt?



Dan zou het nog steeds allemaal kunnen komen doordat de bestanden niet (allemaal) correct geupload zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het voor website? Zit daar een cms achter, heb je dat cms via een oneclick setup van de webhost, of heb je die zelf geupload via ftp?



Heb je een lokale webserver op je computer geinstalleerd waarop je eerst je website kan ontwikkelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven