Wel of niet anoniem spieken op Facebook?

29-03-2017 20:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Facebook geeft soms suggesties van mensen die je misschien kent. Nu vroeg ik mij af hoe die mensen daar terecht komen. Ik kan bedenken dat ze in mijn Whats App lijst kijken, dat ze mijn Instagram account checken, oké. Maar ik krijg ook wel eens een suggestie van iemand die daar helemaal niet tussenstaat, en die op geen enkele manier verbonden is met mij door bijvoorbeeld mijn vrienden.



Nu vroeg ik mij af; zou de door Facebook gesuggesteerde persoon op mijn profiel hebben gekeken en staat ie er daarom tussen? Beetje het LinkedIn idee. Daar kun je ook zien wie jou bekeken heeft.



Weet iemand dit? Dan moet ik mijn eigen spiensactiviteiten even terugschroeven ook.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Nee zo werkt het niet. Je kan gewoon op iemands profiel kijken
Internagelaktisch
Degene die ik steeds zie zijn allemaal mensen die gewoon dezelfde dingen liken als ik (meestal vrienden van vrienden). Ik blijf dat hele "zo kan je zien wie er op je fb kijkt" verhaal onzinnig vinden. Kan er ook echt niet wakker van liggen.
Alle reacties Link kopieren
Die discussie heb ik steeds met mn man. Dan zegt hij:... Heeft op mijn profiel zitten neuzen. Geconcludeerd uit het feit dat die persoon tussen de suggesties staat.

Maar volgens mij werkt dat niet zo,want bij mij staat er ook regelmatig iemand tussen die al 2 jaar dood is.
Je moet begrijpen dat werkelijk alles wat je op internet doet openbaar is, wanneer je een facebook profiel hebt wat a) niet helemaal privé is, b) de platforms c.q. apps aan staan. Zelfs als je uitgelogd bent is deze zooi gewoon actief.



Dus ja, werkelijk alles wat jij doet is terug te herleiden naar FB. Dus als jij op iemands profiel kijkt, is dat inderdaad voor diegene te zien. Als je op de Instagram van diegene kijkt, terwijl je ingelogd bent op FB, idem. Als ik bv op Pietje z'n Instagram kijkt, kan ik ineens in de lijst van suggesties op FB staan.

Waarom het je verder wat boeit wie wat ziet snap ik dan weer niet, maar dat komt doordat ik gewoon niet begrijp waarom mensen privacy willen en tegelijkertijd facebook gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had één van de terroristen van de Hypercacher in Frankrijk in mijn lijst staan. Hayat Bouméddiene. Die heeft écht niet op mijn profiel zitten spieken.



Denk dat ze overal data vandaan halen en dat linken aan profielen. Google, nieuwsberichten. Kan niet anders!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Als FB ook je telefoonnummer weet, koppelen ze het nummer aan FB. Al een paar X meegemaakt dat mensen waarmee ik heb geappt, ineens in de lijst terechtkwamen.
Alle reacties Link kopieren
Wordt dit niet bepaald door algoritmen?
Facebook-Whatsapp-Instagram.... de duivelsdriehoek...
quote:Dr_Phileine schreef op 29 maart 2017 @ 21:06:

Als FB ook je telefoonnummer weet, koppelen ze het nummer aan FB. Al een paar X meegemaakt dat mensen waarmee ik heb geappt, ineens in de lijst terechtkwamen.Facebook kent je nr ook en die van al je contacten, en de rest van je info en bestanden in je telefoon, want Whatsapp...
Heeft niks met spieken te maken maar met bizarre verbindingen en algoritmes die FB legt. Door alle gegevens die jij ze geeft op je laptop, mobiel en tablet.
En wat je niet geeft nemen ze zelf...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zie je mensen wel degelijk terug bij suggesties als ze naar je gezocht hebben. Zo komen bij mijn suggesties regelmatig bijvoorbeeld mensen voorbij die ik tien jaar geleden in het buitenland heb ontmoet en op geen enkele andere manier aan mij gelinkt zijn.
Dit wordt deels bepaald door jouw interesses en overeenkomsten met jouw vrienden.



Maaar... ook de mensen die op jouw profiel hebben gekeken kunnen staan tussen de suggesties!
Alle reacties Link kopieren
quote:bazinga schreef op 29 maart 2017 @ 21:27:

Volgens mij zie je mensen wel degelijk terug bij suggesties als ze naar je gezocht hebben. Zo komen bij mijn suggesties regelmatig bijvoorbeeld mensen voorbij die ik tien jaar geleden in het buitenland heb ontmoet en op geen enkele andere manier aan mij gelinkt zijn.Dit. Ik ken psychologen/leraren/artsen, die nogal wat clienten/studenten in hun lijst te zien krijgen. Zijn dan gewoon door hun opgezocht, Ook een reden geweest om facebook te deleten of zo dicht mogelijkte timmeren. Konden ze niet zo op prijs stellen.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 maart 2017 @ 20:52:

Ik had één van de terroristen van de Hypercacher in Frankrijk in mijn lijst staan. Hayat Bouméddiene. Die heeft écht niet op mijn profiel zitten spieken. Dat zegt niet dat mensen die hebben gespiekt er niet tussen kunnen staan. Dat is 1 van de algoritmen waarop de suggesties zijn gebaseerd namelijk.
Ik kreeg rond Valentijnsdag ineens allerlei vriendschapsverzoeken van mij onbekende mannen uit het buitenland. Hebben jullie dat wel eens gehad?

In mijn 'ken je deze persoon' lijstje staan bij mij vooral vrienden van vrienden of mensen die in mijn contactenlijst of agenda staan.
Dat er misschien wel mensen tussen kunnen staan die 'echt wel' hebben gespiekt betekend het dus niet dat iedereen die daar tussen staat heeft gespiekt.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog aan internetdating deed liet ik FB nog wel eens zoeken op mannen hun email adres.

Toendertijd kon ik er een aantal niet vinden, maar kennelijk hebben ze ondertussen wel FB, want nu verschijnen ze ineens in mijn suggesties.

En omdat ik ze 5 jaar geleden gezocht heb, ik ook in die van hen.

1 van die mannen stuurde me namelijk een vriendschaps verzoek.

Dus nee, heel erg anoniem is het allemaal niet.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2017 @ 21:44:

Ik kreeg rond Valentijnsdag ineens allerlei vriendschapsverzoeken van mij onbekende mannen uit het buitenland. Hebben jullie dat wel eens gehad?



Dit heb ik meerdere keren per week. Heel apart want ik heb geen bijzonder profiel, gebruik facebook amper en ben ook verder niet te vinden op internet.



Maarrrr ik heb wel tinder gehad, misschien zit daar een link.



Ik kwam mijn tindermatches ook altijd tegen in de suggesties, terwijl ik die niet opzocht op facebook. Dus ik vermoed wel dat die mannen op mijn profiel hebben gekeken, anders begrijp ik niet waarom die ik mijn suggesties kunnen staan. Of tinder moet dat bewust doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 maart 2017 @ 21:44:

Ik kreeg rond Valentijnsdag ineens allerlei vriendschapsverzoeken van mij onbekende mannen uit het buitenland. Hebben jullie dat wel eens gehad?

In mijn 'ken je deze persoon' lijstje staan bij mij vooral vrienden van vrienden of mensen die in mijn contactenlijst of agenda staan.Die krijg ik ook regelmatig. Ik kom niet meer bij. Sommige willen zelfs met me trouwen. Echt compleet gestoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een oude vriendin opgezocht en toen ik bij mijn zus was zei ze hey Jeans die en die staat ineens in mijn lijst mensen die je misschien kent. Dus ook wat ik op zoek kan dus in de lijst van mensen waar ik veel contact mee heb voorkomen. Ja ook mensen die jou opgezocht hebben zie je ineens. Het is vaak vrienden van vrienden. maar daarbuiten op interesses en zoekopdrachten.
you go girl
Ja of die in dezelfde groepen zitten of dezelfde dingen liken als jij.
quote:Jempo schreef op 29 maart 2017 @ 23:37:

[...]





Dit heb ik meerdere keren per week. Heel apart want ik heb geen bijzonder profiel, gebruik facebook amper en ben ook verder niet te vinden op internet.



Maarrrr ik heb wel tinder gehad, misschien zit daar een link.



Ik kwam mijn tindermatches ook altijd tegen in de suggesties, terwijl ik die niet opzocht op facebook. Dus ik vermoed wel dat die mannen op mijn profiel hebben gekeken, anders begrijp ik niet waarom die ik mijn suggesties kunnen staan. Of tinder moet dat bewust doen natuurlijk.Bij Tinder en steeds meer apps moet je inloggen met je fb account... 1 en 1 is 2....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 29 maart 2017 @ 21:46:

Dat er misschien wel mensen tussen kunnen staan die 'echt wel' hebben gespiekt betekend het dus niet dat iedereen die daar tussen staat heeft gespiekt.Inderdaad. Dus als iemand in die lijst staat weet je nog niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven