welk abonnement bij een smartphone?

17-07-2012 23:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mag ik van mezelf een smartphone! Zelfs m'n moeder heeft er 1, dus het wordt wel tijd

Maar nu kan ik door de bomen het bos niet meer zien! Genoeg 'leuke' aanbiedingen, maar als je dan de kleine lettertjes leest, ben je na een paar goedkopere maanden ineens veel meer kwijt per maand.

Wie kan me vertellen wat voor smartphone je hebt en wat voor abonnement?



thanks!
Alleen bij Hollands Nieuwe kun je (voor zover ik weet) voor relatief weinig geld nog een smartphone bij een abbo krijgen, maar dat zijn modellen van 2 jaar oud. Vodafone is duur en alle KPN-derivaten doen aan toestel-lease, wat relatief lage abbo kosten met zich meebrengt totdat je je beseft dat je je moet verzekeren voor beschadiging, verlies en diefstal. ¤50 per maand ben je zo kwijt.



Wanneer je nog geen smartphone hebt, zou ik voor Hollands Nieuwe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu bij sizz daar ben ik goedkoper uit als bij t mobile
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter een toestel kopen en dan daarbij een sim-only abonnement nemen. Ben je in veel gevallen goedkoper uit.

Tenzij je een Iphone of een Samsung Galaxy of zoiets wil.

Je kan bv op www.bellen.com prijzen vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips. Ik zit nu bij hollandsnieuwe te kijken. Deze site was nog onbekend voor mij. Ik heb wat dingen aangevinkt en ben benieuwd wat jullie daarvan vinden: een samsung galaxy gio plus 550 min/sms/mb voor 29 euro per maand een jaar lang. eenmalige kosten ook 29 euro.



Na een jaar ben ik dan 23 euro per maand kwijt want dan is het toestel betaald, toch?



Nou is mijn streven om onder de 30 euro per maand te blijven, dus lijkt mij dit niet zo gek. Nog meer ervaringen met hollandsnieuwe?
Alle reacties Link kopieren
ooh zie nu dat ik na 12 maanden per maand nog 17,50 betaal



is 550 min/sms/mb genoeg? Heb echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een Vodafone abo met 2 jaar lang 50% korting. Ik heb ze gezien van 22,50 pm, incl toestel.

Hier bv

https://directsales.vodafone.nl/tv?p=tvkrant



Ik heb slechte verhalen gehoord over hollandse nieuwe.
.
@ mallory, je moet er dan wel rekening mee houden dat je internetverbruik uit je bel en sms bundel gaat. Geen aparte internetbundel dus. Ik weet niet hoeveel je belt en smst, maar als je ook wil gaan youtuben / muziek streamen op je tel gaat het hard met de MBs. Alleen mail checken en wat whatsappen valt mee. Maar vaak is internetten buiten de bundel ontzettend duur. Weet niet hoe dat zit bij Hollandse Nieuwe, maar zou het wel even in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Vodafone heeft een vrij gunstige oplossing voor internetten buiten je bundel. Voor weinig geld kan je extra mb kopen, heb details even niet paraat.

Maar onbeperkt streamen is er met de huidige abo's gewoon niet meer bij. Dat is alleen te doen met wifi.
.
Alle reacties Link kopieren
hmm net ervaringen gelezen over hollandsnieuwe....niet echt positief. Ga eerst maar eens slapen.



bedankt tot zover!
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat de gemiddelde nederlander wat internet betreft niet over de 500 MB komt, maar het hangt er een beetje van af wat je er mee doet. Als je vaak op WIFI zit kan dat een hoop schelen.

550 belminuten/sms is trouwens gigantisch veel. Ik heb er zelf maar 50 nodig, maar dat verschilt natuurlijk ook weer van persoon tot persoon.





Hier kost die telefoon maar 123 euro trouwens:

http://www.belsimpel.nl/s ... gio-s5660-black/overzicht

Je moet een telefoon nooit los bij een provider kopen, die rekenen altijd meer geld. Kijk op kieskeurig voor de beste prijzen.



Als je hem los koopt ben je dus 123 euro kwijt. Ik zou hem gewoon los kopen en dan een goedkope sim-only nemen.

Heb je echt 550 belminuten nodig?
Alle reacties Link kopieren
hoi boebele,



die 550 belminuten waren ook de mb's Alles zat in 1 bundel. Maar je geeft een goede tip om een los toestel te kopen en dan een simonly abonnement.

Ga me er morgen verder in verdiepen. Nu eerst slapen, want morgen moeten de kids weer naar school. trusten
Alle reacties Link kopieren
Een los toestel is zeker als het om een ouder model gaat voordeliger. En bedenk ook: zogenaamd gratis toestellen zijn nooit gratis. Je betaalt het toestel altijd terug via de maandelijkse abonnementskosten.

Als je nog meer hulp nodig hebt moet je het maar even laten weten.
Alle reacties Link kopieren
ik weet ook nog een site die heet gsmtopdeals.nl die heeft vaak ook leuke aanbiedingen en goedkoop met verschillende telefoons
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abbo van hollandsnieuwe en mijnnsmartphoen gewoon los (dus zonder abbo) gekocht. Is opmde lange duur echt goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan GSMtopdeal aanraden. Dat is het outlet kanaal van T-Mobile. Iets oudere modellen, maar daardoor wel een nieuwe telefoon EN 2 jaar lang korting op je abonnement. Met daarbij dus wel de opmerking dat je dan een abonnement voor 2 jaar moet afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Maar t-mobile heeft nou niet de beste dekking, vriendin kon alleen in een hoek van de keuken bellen, voor de rest geen bereik. En zo heb ik nog meer verhalen gehoord. (of ze moeten onlangs hun dekking verbeterd hebben)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat is zelf heb gedaan is een los toestel gekocht gewoon voor een leuk prijsje, en dan een SimOnly abonnement, dat is uiteindelijk veel voordeliger volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet precies nagerekend, maar een (duur) los toestel met simonly veel goedkoper? Ik vraag het me af.



Bij Vodafone niet, is mijn indruk.

Simonly is daar niet zo goedkoop.



Ik heb zelf ook Simonly, en gebruikte eerst mijn oude telefoon en toen die stuk ging heb ik dezelfde tweedehands gekocht.

Dat is wel voordelig ja, maar ik zou liever een nieuwe telefoon hebben. Het soort telefoon dat ik zoek is er alleen (even?) niet. Ik wil graag een echt, uitklapbaar toetsenbord. Helaas ken ik maar weinig mensen die daar ook waarde aan hechten, dus het kan wel eens heel lang duren voor dat weer op de markt komt



Andere providers dan Vodafone en KPM overweeg ik wel eens, maar vallen elke keer weer af ivm klachten en dekkingsproblemen.

En van die 2 heeft Vodafone veruit mijn voorkeur ivm de voordeelblox voor bellen en internetten in het buitenland.

Dus ik zeg: neem Vodafone, maar zoek wel een aanbieding met 2 jaar -50 procent, anders betaal je echt teveel.
.
Alle reacties Link kopieren
Impala,

ja, is (bijna) altijd goedkoper. Ik geloof dat de Iphone een uitzondering is omdat dat ding los zo godsgruwelijk duur is, maar in alle andere gevallen (zeker bij oude telefoons) is een sim only echt goedkoper.

Misschien neit bij Vodafone, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar er zijn nog meer providers. Ik heb zelf bv goede ervaringen met Telfort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 juli 2012 @ 08:01:

Ik kan GSMtopdeal aanraden. Dat is het outlet kanaal van T-Mobile. Iets oudere modellen, maar daardoor wel een nieuwe telefoon EN 2 jaar lang korting op je abonnement. Met daarbij dus wel de opmerking dat je dan een abonnement voor 2 jaar moet afsluiten.Inderdaad, dan zit je er 2 jaar aan vast. Oudere modellen zijn in de winkel los ook alweer een stuk goedkoper, vandaar dat je dan 2 jaar lang "korting" krijgt (is geen korting, maar gewoon een lokkertje).
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 18 juli 2012 @ 10:44:

[...]





Inderdaad, dan zit je er 2 jaar aan vast. Oudere modellen zijn in de winkel los ook alweer een stuk goedkoper, vandaar dat je dan 2 jaar lang "korting" krijgt (is geen korting, maar gewoon een lokkertje).



Ik bedoelde dan ook te schrijven, dan heb je een abonnement voor prijzen gelijk aan sim only abo's bij T-Mobile met een telefoon.



Ik betaal geloof ik 26 euro per maand voor onbeperkt internet, 100 smsjes (niet heel nuttig idd) en 325 belminuten. Niet heel duur.
Alle reacties Link kopieren
dat hangt er vanaf welke telefoon je hebt, Kaaatje.

26 euro per maand is nog altijd ruim 15 euro meer dan wanneer je een simonly zou hebben genomen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu aan het kijken bij Telfort.



Voor een contract van 12 maanden betaal je voor een sim only, 18 euro per maand voor 100 smsjes, 150 belmin en 500 mb.



Iemand ervaring met Telfort? Klinkt namelijk niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Sim only... dan heb je nog geen phone he... Of mis ik nu wat?
Wie wind zaait zal storm oogsten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven