Welke 2 in 1 laptop is voor mij het beste?

04-08-2015 12:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vorig jaar sjouwde ik mijn eigen laptop mee naar school. Een wat ouder model, dus ook iets dikker als die van tegenwoordig maar wel een prettige laptop. Vorig jaar heb ik er al een nieuwe batterij voor gekocht. De laptop begint telkens meer kuren te vertonen, maar ja hij gaat toch al 5 jaar mee en dat voor een tweedehandsje valt het reuze mee.



Maar nu ben ik op zoek naar een andere. Ik wil graag een 2 in 1 laptop omdat ik ook een tablet wil hebben. Het ding wordt gebruikt voor schoolopdrachten voornamelijk voor word en internet, zal dagelijks mee naar school en stage gaan. En thuis wordt de tablet gebruikt naast de andere twee verouderde laptops en pc.



Ik wil geen grote laptop meer, omdat ik er vaak de hele dag mee moet sjouwen en dat is geen pretje bij een wat zwaarder model. Een Macbook vind ik het beste idee, maar als student heb ik daar geen geld voor dus dan houdt het op en ga ik voor de 2 in 1 laptop. Ik heb wat modellen bekeken, maar zoals je al vermoedde heb ik geen bal verstand van wat ik nodig heb.



Ik heb ook gekeken naar minilaptops en naar wat kleinere dan die ik nu heb (Compaq Presario CQ56). Ik heb er weinig verstand van dus mocht je iets beters weten voor dezelfde prijs en dezelfde grootte adviseer dan gerust. Alle tips zijn welkom.



Dit zijn mijn eisen:



Ik moet er dagelijks op kunnen werken

Ik moet er veel op kunnen werken met word (verslagen schrijven enz.)

Ik moet er veel op kunnen werken met internet

Ik maak gebruik van internet op school en stage en die snelheid is prima

Ik wil wel een beetje een geheugen, niet als ik er een dag opzit dat met een dag mijn geheugen vol is (ik ben van plan een usb-stick te gebruiken omdat ik inmiddels wel weet dat het geheugen van een 2 in 1 laptop niet heel veel is.)

Ik wil graag dat de laptop wel een goede batterij heeft zodat ik niet telkens om de 2 of 3 uur hoef op te laden



Ik heb drie modellen bekeken en 1 van deze drie wil ik graag. In de linkjes is de laptop terug te vinden.



1. Het gaat om de Toshiba Click miniL9W-B-102 8,9 inch 2 in 1 laptop.

http://www.wehkamp.nl/ele ... ate=%2f_%2fN-1y0t&IsSeg=0



2. Hier gaat het om de Asus Transformer Book T100TAF-BING-DK001B 10,1 inch 2 in 1 laptop

http://www.wehkamp.nl/ele ... ate=%2f_%2fN-1y0t&IsSeg=0



3. Hier gaat het om de Acer Aspire Switch 10 SW5-012-12ER 10,1 inch 2 in 1 laptop

http://www.wehkamp.nl/ele ... ate=%2f_%2fN-1y0t&IsSeg=0



Alvast bedankt voor je advies en hulp.
Ik heb zelf de Asus Transformer TF103. Dezelfde als jouw bovengenoemde Asus Transformer Book maar dan met Android. Alleen de batterij is in 1 jaar snel achteruit gegaan.



Ik zou persoonlijk niet kleiner dan 10,1 inch gaan, dan word het uiteindelijk heel onprettig werken.



Dell heeft ook mooie 2-in-1 laptops/tablets. Die kan je daar vaak zelf samenstellen en ze zijn ook niet belachelijk duur.
Ik kijk altijd hier als ik zo'n aankoop wil doen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bestaan er geen normale laptops van 10-11 inch meer? Ik heb een 11 inch HP Pavilion en die werkt prima. Zou niet weten wat 'n tablet voor voordelen heeft.

Nadeel van kleine laptops is overigens wel dat je er geen cd/dvd in kunt doen.
Shoot first, ask questions later!
Geen ervaring met 2in1 laptops, maar wel met chromebooks. Is dat niks voor jou? Je kan er op tekstverwerken, internetten, hij is heel snel en start binnen twee seconden op en de batterij gaat acht uur mee. Er kleven natuurlijk ook wat nadelen aan omdat je geen windows besturingssysteem hebt maar Chrome OS.
Ik heb de Asus transformer t200, heb je daar nog naar gekeken? Die is een maatje groter en daardoor misschien lekkerder om dagelijks op te werken. Ik heb er een extra harde schijf van 500 GB in gedaan, zodat je niet met losse USB sticks hoeft te werken.



Ik vond zelf 10 inch net te klein als het voor dagelijks is. Ik heb in de mediamarkt gekeken hoe groot de schermen waren. Daarom de t200.



Kijk trouwens wel na hoeveel USB poorten de modellen hebben als je met sticks wil werken.
Alle reacties Link kopieren
@Prima donna, kan daar ook een heel officepakket op?

Ik ben geen held met een laptop of pc, dus kan zeg maar net silverlight downloaden en met word en powerpoint werken en met internet maar dan houdt het ook wel op.
quote:km1989 schreef op 04 augustus 2015 @ 12:42:

@Prima donna, kan daar ook een heel officepakket op?

Ik ben geen held met een laptop of pc, dus kan zeg maar net silverlight downloaden en met word en powerpoint werken en met internet maar dan houdt het ook wel op.Nee kan geen office pakket op. Je werkt dan in Google Docs. Maar is wel heel makkelijk om het over te zetten naar office.
Alle reacties Link kopieren
En welke van de drie die ik noemde zou het beste kunnen zijn waarvoor ik hem wil gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kleine laptop nemen. Dat werkt fijner. Je zegt dat je een tablet wil. Waarom? Ik heb een tablet, maar in de praktijk gebruik ik hem weinig en pak il of de laptop of mijn telefoon.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 04 augustus 2015 @ 13:45:

Ik zou een kleine laptop nemen. Dat werkt fijner. Je zegt dat je een tablet wil. Waarom? Ik heb een tablet, maar in de praktijk gebruik ik hem weinig en pak il of de laptop of mijn telefoon.Omdat ik thuis het handig vind om een tablet te gebruiken. Veel makkelijker als een laptop of een pc, dat vindt ik tenminste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven