welke camera?

16-01-2016 19:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, en nu binnenkort de BTW vrije dagen van start gaan bij MM wilde ik dan eentje kopen.

Ik kwam uit bij een systeemcamera, omdat deze wat meer opties heeft dan een digitale camera.

Op de site van MM zijn er een paar die binnen mijn budget van 400 EUR vallen:

http://www.mediamarkt.nl/ ... -32-mm-bruin-1384188.html

http://www.mediamarkt.nl/ ... 6-50mm-zwart-1306587.html

http://www.mediamarkt.nl/ ... d-zoom-zwart-1383685.html



welke zouden jullie adviseren? of misschien wel een heel ander model, dat kan natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
Gezien je budget zou je ook voor een spiegelreflex kunnen gaan. Heb zelf een canon 1200d, bevalt erg goed. Je hoeft helemaal niet zoveel kennis te hebben om toch erg leuke foto's te kunnen maken. Dat was een van mijn vereisten, ook zonder veel kennis, fatsoenlijke foto's.



Misschien kan de verkoper in de winkel je adviseren. Bij de mm hier werkt een fotograaf, heel handig...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval ook nog ergens anders kijken dan de Mediamarkt. Die zijn zeker niet altijd goedkoopste. Eerder andersom.



Er zijn overigens ook compactcamera's met dezelfde opties als een systeemcamera (m.u.v. de verwisselbare objectieven, maar die zijn ook niet zaligmakend; een goede ingebouwde zoomlens die is afgestemd op de camera kan minstens zulke goede resultaten leveren).



Maar voor het advies welke camera: Wat wil je precies? Wat voor onderwerpen fotografeer je?
Alle reacties Link kopieren
Deze cameras heb ik vergeleken met andere websites en bij MM zijn ze zo'n beetje het goedkoopst (en met die BTW actie sowieso).

Viva: ik wil voornamelijk natuur en landschappen gaan fotograferen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een Nikon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ff een schermafdruk maken van wat de camera nu kost en van wat hij straks in de BTW vrije weken kost. Want het is algemeen bekend dat de Mediamarkt vlak daarvoor zijn prijs omhoog gooit en je niet echt veel goedkoper uit bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung nx300 super en fijn ding ik zou hem zeker aanraden als Samsung niet was gestopt met het maken van de camera en onderdelen. Dus niet aanschaffen nu!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen Samsung in mn huis



Azuri: waarom een Nikon?

Boarn: Bedankt voor je tip, maar welke zou je aanraden?
Alle reacties Link kopieren
quote:jasminn schreef op 16 januari 2016 @ 20:02:

Deze cameras heb ik vergeleken met andere websites en bij MM zijn ze zo'n beetje het goedkoopst (en met die BTW actie sowieso).

Viva: ik wil voornamelijk natuur en landschappen gaan fotograferenJe zou eens naar een Fuji X20 of X30 kunnen kijken. Lekker compact met een geweldige lens en hele goede macro/close-up mogelijkheden. En volledige handmatig in te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven