Welke ereader app op mn Samsung tablet?

14-06-2015 08:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen forummensen,



Ik ben op zoek naar een ereader app voor op mn tablet. Ik wil uiteindelijk wel een echte ereader kopen maar omdat ik nog nooit digitaal een boek heb gelezen, ik mezelf wil behoeden voor een impuls aankoop, zou ik het eerst op deze manier willen proberen, waarbij ik dan een proefabonnement wil nemen bij een boekenwebshop of via de bibliotheek of i.d.

Vanochtend heb ik die van Kindle geprobeerd te downloaden, maar na een kwartier was er nog maar 6% geladen, heb dit toen maar gecancelled, had er geen vertrouwen in dat dit goed zou uitpakken.



Kan iemand mij een prettig werkende app aanraden?
Lezen op een tablet is anders dan op een ereader. Het licht dat van een tablet komt is anders en een ereader werkt meestal met e-ink en geen gewoon beeldscherm.
Alle reacties Link kopieren
Aldiko
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik moonreader. Vind deze wel prettig werken. Ik heb wel de betaalde versie, omdat je daarmee het licht kan dimmen. Bij de gratis app heb je die mogelijkheid niet.
Festina lente
Alle reacties Link kopieren
Aldiko
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja aldiko maar ebooks kun je ook openen in playbooks.

Je kan nu ook de vakantiebieb app downloaden. Hoef je geen lid van de bieb voor te zijn.

Ebooks via de bieb is nu nog gratis bij een abonnement. Maak je een account aan op bibliotheek.nl en daar staat hoe het werkt.
FBreader. Daarvan kun je ook het licht dimmen en is geheel gratis. Daarbij zit er een nacht en dagstand op, wat helemaal ideaal is. Je kunt de lettertypes aanpassen, achtergrond qua reliëf en qua kleur, de letters kun je een andere kleur geven als je dit wil, dus helemaal aan te passen naar jouw smaak.



https://fbreader.org/
Pocketbook, een erg fijne reader voor Android. Wel zo praktisch om een reader op je tablet te hebben, anders loop je maar te zeulen met verschillende apparaten.



Ook is een tablet goed in de zon goed te gebruiken als je een antiglare screenfolie op je tablet plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Nou een e-reader is wel fijner en de batterij gaat veel langer mee en het ding weegt zowat niks dus ook fijner vasthouden.



En zo duur zijn e-readers ook niet meer tegenwoordig dus als het digitaal lezen bevalt zou ik er zeker 1 kopen.
Alle reacties Link kopieren
Aldiko bevalt goed op de tablet, maar mijn Kobo e-reader bevalt beter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven