Welke e-reader?

24-02-2015 14:29 61 berichten
Ik ben op zoek naar een e-reader. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Mijn man heeft een sony gehad, maar die is een aantal keer voor reparatie terug gemoeten en heeft dus niet mijn voorkeur. Ik zoek iets met licht, zodat ik midden in de nacht ook even kan lezen zonder nachtlamp. Verder hoeft het geen super de luxe ding te zijn, zag al een waterdichte van kobo maar dat hoeft niet. Budget, zo rond de 120 euro vind ik wel genoeg. En het liefst in een kleurtje. Zag een roze kobo aura, maar die is nergens meer te koop helaas. Maar die vind ik dus echt prachtig!



Iemand een tip? Of welke juist niet?
Ik had een bebook, maar die ging al snel kapot. Toen kreeg ik een nieuwe ervoor in de plaats (een nieuwer model) maar die werkt ook niet optimaal: start heel langzaam op, loopt af en toe vast. Dus ik zou zeggen: geen bebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sony, ben er erg tevreden mee. In mijn omgeving hebben veel mensen die van sony en heb nog nooit gehoord dat hij voor reparatie terug moest. Ik heb de mijne ook al 3 jaar denk ik nog nooit problemen mee gehad!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Aura, heel blij mee. Gewoon een saaie zwarte, dat wel...
Alle reacties Link kopieren
Kobo glow. Heel fijn met licht in het scherm. In het wit verkrijgbaar.
Die kobo aura heb ik gisteren ook zitten bekijken idd. Maar die zou ik dan in het roze willen haha!



De sony heeft mijn man 2 gehad in totaal en met beide problemen gehad. De eerste werd het scherm steeds lichter als je in de zon zat te lezen. Dus als hij warm werd. De tweede sloeg pagina's over, viel uit, onthield niet waar hij was. Is toen gemaakt, maar even later weer problemen. Heeft toen zijn geld terug gehad en een ander merk gekocht. Weet zo niet welke, geen zin om boven te gaan kijken maar iig 1 met fysieke knoppen, want dat vind hij prettig. Dat hoeft voor mij niet perce.
Wat is het verschil tussn de glo en de aura? Ik kon dat niet zo snel ontdekken op de site.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Kobo glo en omdat ik ook een saaie zwarte heb heb ik er een blauw hoesje voor besteld bij bol.com.
De Kobo Aura HD is ook heel snel stuk. Al 2x meegemaakt. Hij schijnt nu niet meer geleverd te worden, alleen nog als H2O versie die gelijk een stuk duurder is. Mijn oude Sony was 3x binnen een jaar stuk, maar mijn nieuwe gaat nu al een tijdje mee. Ik denk dat het sowieso kwetsbare apparaten zijn.
Die h2o is idd een heel stuk duurder. En ik heb toch niks aan dat waterdichte, dus vind dat zonde van mijn geld dan.
Het scherm van de H2O is verbeterd t.o. van het oude model de Aura HD. Met de Aura HD al 2x meegemaakt dat het scherm het begaf. Het voordeel van de Kobo is dat hij ingebouwd licht heeft. Geen backlight zoals een Ipad, maar licht er "bovenop". Je hebt dus een aparte dure hoes met lampje nodig zoals ik nu heb bij mijn Sony. Zo'n hoesje kost al 50 euro. Per saldo is dan de Kobo H2O in gebruik misschien toch voordeliger. Je hebt immers ook geen batterijen nodig voor een lampje, want de verlichting is al ingebouwd.

Voordeel van de Sony is wel weer dat deze iets lichter is.
Maar de gewone aura heeft ook licht erin en die kost nog geen 120 euro. Dan is dat toch veel logischer om te nemen?
Het scherm van de gewone Aura is minder scherp. Ik zou in de winkel gaan kijken wat je prettiger vindt lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook voor een Koba gaan. Heb er alleen maar goede ervaringen mee!
Alle reacties Link kopieren
Zou geen Sony doen, de productie is inmiddels gestopt. Ik heb de Kindle Paperwhite, ben daar heel tevreden mee. Die heb je nu al voor 99 dollar geloof ik. Via Amazon.com.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Kobo heel traag vergeleken bij de Kindle. De menu's en pagina's okslaan: steeds secondenlang wachten. Vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo glo en ben tevreden. Lekker licht, ingebouwde verlichting. De Aura is iets groter en heeft scherper beeld. De h2O ken ik niet.

Het maken van notities en bookmarks gaat met de glo niet erg makkelijk, als je dat belangrijk mocht vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
Pagina's omslaan gaat met mijn kobo gewoon snel genoeg. Echt geen seconde wachten.
.
Maar met de kindle zit je vast aan een programma van hen toch? Om boeken erop te zetten.
quote:elninjaa schreef op 24 februari 2015 @ 15:27:

Zou geen Sony doen, de productie is inmiddels gestopt. Ik heb de Kindle Paperwhite, ben daar heel tevreden mee. Die heb je nu al voor 99 dollar geloof ik. Via Amazon.com.Omdat een e-reader kwetsbaar is, zou ik hem bij een winkel kopen waar hij makkelijk te retourneren is bij een defect. Bij Amazon lijkt het mij iets lastiger om iets terug te sturen als het binnen de garantieperiode stuk is.
Alle reacties Link kopieren
De service van amazon is juist heel goed. Toen mijn kindle kapot was kreeg ik binnen 3 dagen een nieuwe.



Je kan er boeken opzetten met kabel via de computer en je kan ze zelfs naar de kindle mailen.



Wel is het zo dat er er geen epubs op kan zetten. Die moet je eerst omzetten naar mobi. Dat is precies 1 seconde werk met calibre. Dat is sowieso een must voor iedereen die een ereader heeft: daarmee beheer je namelijk al je boeken én meteen je ereader (ongeacht welke je hebt).
Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt. Werkt dat programma ook op een macbook? Dat is nl het enige dat ik heb
Alle reacties Link kopieren
Kobo. Hier drie in huis, bevalt goed.
quote:dolfje schreef op 24 februari 2015 @ 14:39:

Ik heb ook de Kobo glo en omdat ik ook een saaie zwarte heb heb ik er een blauw hoesje voor besteld bij bol.com.Ik hetzelfde maar dan een paars hoesje (bij Aliexpress, kost geen drol)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 februari 2015 @ 14:56:

.

Voordeel van de Sony is wel weer dat deze iets lichter is.



Zonder hoesje ja, maar hoesje moet ook mee want daar zit je licht in. Ik stop de kobo ook vaak in mijn tas zonder hoes,

dan weegt ie niks.

Een ereader zonder verlichting moet je gewoon niet doen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven