Welke e-reader?

24-02-2015 14:29 61 berichten
Ik ben op zoek naar een e-reader. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Mijn man heeft een sony gehad, maar die is een aantal keer voor reparatie terug gemoeten en heeft dus niet mijn voorkeur. Ik zoek iets met licht, zodat ik midden in de nacht ook even kan lezen zonder nachtlamp. Verder hoeft het geen super de luxe ding te zijn, zag al een waterdichte van kobo maar dat hoeft niet. Budget, zo rond de 120 euro vind ik wel genoeg. En het liefst in een kleurtje. Zag een roze kobo aura, maar die is nergens meer te koop helaas. Maar die vind ik dus echt prachtig!



Iemand een tip? Of welke juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kobo glo. Prima apparaat nog nooit problemen mee gehad.
Everything is just....peachy.
Ik wil ook echt verlichting, dat is de enige reden dat ik een e-reader wil aanschaffen namelijk. Zodat ik in het donker kan lezen. Lig nogal eens wakker midden in de nacht en met een boek val ik na 1 pagina weer in slaap. Maar met een gewoon boek moet ik mijn nachtlampje aan doen en dat vind ik vervelend voor mijn man. Vandaar dus een e-reader voor het aantal boeken dat ik mee kan nemen op vakantie hoef ik het niet te doen bv. Ik mag blij zijn als ik 1 boek uit krijg tijdens de vakantie. Ben nu ook al maaaaaaaanden bezig in the shining, elke avond een stukje maar ik val zo snel in slaap dat het echt eeuwen duurt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de Kobo Glo nemen. Simpel en licht.

Zelf heb ik een Kobo Touch. Dat is dezelfde zonder achtergrondverlichting en die mis ik af en toe wel.

Heb nu een los lampje maar dat is niet echt handig.



Mijn boeken staan ook op een macbook, in Calibre. Met een snoertje kun je ze op je reader zetten.



Ik hb op ebay een hoesje gekocht met rits voor op reis en voor thuis een soort fluwelen washandje, ook via ebay. Die hebben ze vast wel in rose.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ereader was een Sony, die na een jaar of 4 qua beeld slecht werd. In de zon zag je bijna niets meer.



Ik heb nu sinds ruim een jaar een Nook, te koop in de VS en UK. Ook met licht. Ik heb er nog geen 60 pond voor betaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Icarus Go. Volgens mij is dit type niet meer te bestellen, maar Icarus nog wel.

Heb hem nu 4 jaar en hij bevalt nog steeds heel goed, nooit wat mee gehad.

Ik heb hem bij Bol besteld omdat ik nogal wat Bolbonnen had. Daar had hij pagina's lang heel veel goede recensies.

Dat was voor mij sowieso een beslishulp: de recensies op Bol. Dat geeft toch een beetje een idee.
quote:elninjaa schreef op 24 februari 2015 @ 15:27:

Zou geen Sony doen, de productie is inmiddels gestopt. Ik heb de Kindle Paperwhite, ben daar heel tevreden mee. Die heb je nu al voor 99 dollar geloof ik. Via Amazon.com.



Je hebt gelijk, Sony maakt ze inderdaad niet meer. Ik zal dan maar extra zuinig op de mijne zijn, want ik ben er toch wel erg blij mee.

Waarom zouden ze ermee opgehouden zijn? Ik dacht dat de recensie toch altijd wel goed waren.
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 februari 2015 @ 17:03:

Ik wil ook echt verlichting, dat is de enige reden dat ik een e-reader wil aanschaffen namelijk. Zodat ik in het donker kan lezen. Lig nogal eens wakker midden in de nacht en met een boek val ik na 1 pagina weer in slaap. Maar met een gewoon boek moet ik mijn nachtlampje aan doen en dat vind ik vervelend voor mijn man. Vandaar dus een e-reader voor het aantal boeken dat ik mee kan nemen op vakantie hoef ik het niet te doen bv. Ik mag blij zijn als ik 1 boek uit krijg tijdens de vakantie. Ben nu ook al maaaaaaaanden bezig in the shining, elke avond een stukje maar ik val zo snel in slaap dat het echt eeuwen duurt Ik zou toch echt even naar de winkel gaan om te vergelijken. Qua prijs maakt dat niet zoveel uit, volgens mij zijn die bijna overal hetzelfde en als er wat aan mankeert dan is het makkelijk met terugbrengen. Ik kon mijn defecte e-reader bij de Mediamarkt gelijk omruilen voor een ander.
Mijn man heeft hem idd ook altijd van de mm, goede service daar. Denk dat ik dat toch maar moet doen, daar gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Aura en een Kobo Aura HD en ik vind het fantastische apparaten! Hiervoor had ik een Sony (650) maar die begaf het na 2,5 jaar. Nu wil ik nooit meer een e-reader zonder licht. Ik ben ook een slechte slaper die nogal eens 's nachts leest, op deze manier heeft mijn partner daar geen last van. Ik lees het meest op de Aura HD omdat die een groter beeldscherm heeft en ik dat wel prettig vind. De kleinere Aura neem ik mee als ik op stap ga en wil kunnen lezen (in de trein of zo). Ik lees zo'n 3 boeken per week dus ik gebruik mijn e-reader heel intensief. Traag is de e-reader absoluut niet, alleen als je 'm helemaal uit hebt gezet duurt het even voor een boek opent, maar pagina's verversen heel snel. Al met al ben ik dus heel blij met Kobo, vind het echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kobo glo, en een hoesje erom is altijd slim hoor dus kleur maakt niet uit

Ik ben heel tevreden!
Een groot scherm is wel fijn met lezen. Als ik nu een nieuwe zou kopen dan zou ik voor de Kobo H2O kiezen, want ik heb graag grote letters en dan heb je dus meer tekst op een pagina.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 februari 2015 @ 18:11:

[...]





Je hebt gelijk, Sony maakt ze inderdaad niet meer. Ik zal dan maar extra zuinig op de mijne zijn, want ik ben er toch wel erg blij mee.

Waarom zouden ze ermee opgehouden zijn? Ik dacht dat de recensie toch altijd wel goed waren.Ik heb een paar weken geleden nog een nieuwe Sony gekregen, mijn oude 650 was er na jaren intensief gebruik mee gestopt. Mijn man heeft hem nieuw via Marktplaats gekocht. Hoes erbij met licht via een andere aanbieder, en ik ben blij! Wilde echt graag weer een Sony. Misschien een idee om er alvast een in het "voor" te kopen, voor als je huidige Sony er ooit mee ophoudt?
quote:ambra schreef op 24 februari 2015 @ 21:06:

[...]





Ik heb een paar weken geleden nog een nieuwe Sony gekregen, mijn oude 650 was er na jaren intensief gebruik mee gestopt. Mijn man heeft hem nieuw via Marktplaats gekocht. Hoes erbij met licht via een andere aanbieder, en ik ben blij! Wilde echt graag weer een Sony. Misschien een idee om er alvast een in het "voor" te kopen, voor als je huidige Sony er ooit mee ophoudt?Ik hoop dat er tegen die tijd e-readers met een kleurenscherm zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 februari 2015 @ 21:27:

[...]





Ik hoop dat er tegen die tijd e-readers met een kleurenscherm zijn.Daar heb ik nou nooit aan gedacht, of ik dat nodig zou hebben of fijn zou vinden. Wanneer zou je dat gebruiken dan?
Alle reacties Link kopieren
Kleur lijkt me mooi voor reisgidsen. Dat zijn de enige boeken die ik nog meesleep op vakantie.
.
quote:ambra schreef op 24 februari 2015 @ 22:07:

[...]





Daar heb ik nou nooit aan gedacht, of ik dat nodig zou hebben of fijn zou vinden. Wanneer zou je dat gebruiken dan?Om bijv. (oude) stripboeken te lezen. Dat doe ik nu op de Ipad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kobo glo (roze! maar weet niet of ze nog verkrijgbaar zijn in het roze).

Ik ben erg tevreden, is een lekker licht ding die lekker in de hand ligt, ik kan 'm met 1 hand vasthouden en dan precies nog met m'n vingertop op de zijkant van het scherm tikken om de bladzijde om te slaan. (Daarom doe ik er ook geen hoesje om, dan zou 't een groter geheel zijn en zou ik het niet meer met 1 hand kunnen. Ik doe 'm wel in een soort etui als ik 'm mee neem in mijn tas) Vind ik erg fijn als ik bijvoorbeeld op mijn rug lig te lezen, en dat had ik van tevoren nooit echt bedacht.

Ik zou dus toch ook adviseren om even langs een media markt ofzo te gaan om even vast te houden wat je gaat kopen. Dan kun je eventueel daarna alsnog online bestellen als dat qua prijs scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier is pas geleden ook een topic over geweest, maar ik weet niet hoe je kunt linken naar een ander topic. Als je mij loept, zie je het vast wel staan. In dat topic waren er heel veel goede ervaringen met Kobo's. Zelf heb ik een Kindle en daar ben ik ook supertevreden mee (nu 3 jaar in bezit, dagelijks gebruik), en zou, moest ik een nieuwe nodig hebben, zeker weer voor Kindle gaan. Vind het zeker niet hinderlijk om boeken te converteren naar een ander format.



Ik vind het wel opvallend dat jullie kleur noemen als feature (ik kan ECHT niet op het Nederlandse woord komen, sorry) die jullie missen! Ik mis juist het bladerend lezen zoals je dat in kookboeken of reisgidsen doet; dus niet alles van voor tot achter lezen. E-readers zijn daar vaak te langzaam voor, maar je hebt ook geen direct beschikking tot de inhoudsopgave. Hoe pakken jullie dat aan? Juist omdat dat niet gaat, staan in mijn papieren boekenkast dus vooral kookboeken en boeken met veel illustraties.
Kookboeken heb ik ook in de papieren versie en een paar op de Ipad. Een e-reader vind ik daar niet zo geschikt voor.
Kookboeken gebruik ik nooit en een ereader zou ik alleen voor leesboeken gebruiken. Reisgidsen oid vind ik in papieren versie fijner.
Alle reacties Link kopieren
Kobo Glo! Ik heb hem in het roze, maar die is er helemaal uit inderdaad.

Sowieso ben ik erg blij met Kobo. Hun ingebouwde licht is fijn (al mag ie van mij nog wel een paar tandjes zachter op zijn zachtst....). Ook ik lig wel eens wakker 's nachts en wil man niet wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 24 februari 2015 @ 21:06:

[...]





Ik heb een paar weken geleden nog een nieuwe Sony gekregen, mijn oude 650 was er na jaren intensief gebruik mee gestopt. Mijn man heeft hem nieuw via Marktplaats gekocht. Hoes erbij met licht via een andere aanbieder, en ik ben blij! Wilde echt graag weer een Sony. Misschien een idee om er alvast een in het "voor" te kopen, voor als je huidige Sony er ooit mee ophoudt?Die neiging heb ik ook. Ik ben erg verknocht aan mijn Sony. Dus waarom niet alvast een extra Sony kopen voor het geval degene die ik nu heb ermee ophoudt? Hij doet het vooralsnog al prima trouwens. Maar dan begin ik me toch af te vragen of ik zo verknocht ben uit gewoonte en niet willen overstappen naar een andere ereader die een beetje anders werkt, of dat mijn Sony echt zo fijn is. Ik ben nogal een gewoontedier...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 13-jarige nichtje heeft een kobo aura. En daar is ze heel erg blij mee. Maar dat kan ook komen doordat ze hem van haar spaargeld heeft gekocht. Hij ziet er wel iets mooier uit dan mijn Sony. Een plat scherm zonder randjes - zoals een tablet zeg maar - terwijl mijn Sony wel randjes om het eigenlijke leesscherm heeft. Waar stofjes onder kunnen komen + een 100% vlak scherm oogt mooier. en lettergrootte aanpassen gaar makkelijker op haar kobo dan op mijn oudere Sony.



En die aura heeft een ingebouwd lichtje. en ik heb weleens dat ik met een kat op schoot zit te lezen, het wordt wat duister en door de kat kan ik niet opstaan natuurlijk om een lamp aan te doen. Dan vergroot ik het lettertype wat, dat helpt, maar zo'n lampje zou dan handig zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Koop géén Icarus. Helpdesk zeer onvriendelijk, lastig te bereiken en je kunt niet naar een winkel gaan bij vragen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@Newsflash: de nieuwe Kindle heeft een bladerfunctie. Je kunt daarmee versneld voor- en achteruit bladeren terwijl je de inhoud van de pagina's ziet. De pagina waar je was blijft op de achtergrond zichtbaar. Ik vind het handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven