Welke e-reader?

24-07-2015 17:29 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een e-reader kopen! Het lijkt me heerlijk om zo'n ding te hebben, nooit meer sjouwen op vakantie en altijd en overal boeken kunnen downloaden. Maar: welke moet ik nemen? En moet ik er een nemen met 2 of 4 GB? Hebben jullie een idee? En zijn jullie blij met jullie e-readers?
't Is al met al een heel gedoe
Neem eentje met verlicht scherm. Superhandig als je 's avonds wilt lezen. Ik heb zelf de kobo glo, hij hapert af en toe maar ik ben er verder heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week de Kobo aura gekocht. Heb er nu ongeveer 60 boeken opstaan, dus geen flauw idee hoeveel mg/gb dat is. Ik kan hem nog wel uitbreiden qua geheugen.

Hij leest fijn, vooral door het ingebouwde lampje. Ik kan er ook gewoon mee lezen op het strand/zwembad.



Ik heb deze aangeschaft omdat ik ook altijd zoveel boeken meenam.
bats!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je precies met haperen lisbeth?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Aura H2O en die bevalt me hartstikke goed. Heeft 'n verlicht scherm (essentieel!!!) zodat ik ook in bed kan lezen zonder dat ik licht aan moet doen.
Shoot first, ask questions later!
mijn kobo heeft 2 gb, ik heb er nu 130 boeken opstaan en dat gaat zonder problemen. Je kunt er altijd nog een sd kaart in steken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ongeveer 200 boeken op staan al en dat is bij elkaar slechts zo'n 130 mb, dus je kunt er in principe duizenden op kwijt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Aura H2O en ben er erg tevreden mee. Het ding heeft een verlicht scherm (echt een must) en is waterdicht (handig als je, zoals ik, graag in bad leest of op strand/bij zwembad). Deze is ook wel meteen zo ongeveer de duurste op de markt.



Op geheugen hoef je niet te letten (2/4 MB kun je ook wel enkele honderden/duizenden boeken kwijt; zelfs als je een jaar op wereldreis gaat heb je er zo veel niet nodig). Wil je er toch meer op kunnen zetten, zoek dan naar een e-reader met een uitbreidbaar geheugen. Wifi is handig, kun je meteen met dat ding boeken kopen. E-ink technologie (hebben ze bijna allemaal) als je in het zonlicht wil kunnen lezen. Houd er rekening mee dat je meestal wel een hoes bij moet kopen.



Verder: ik had bij mijn eerste e-reader geen touchscreen, bij de tweede wel. Ik vind touchscreen fijner, maar ook dat hebben ze bijna allemaal. Let erop dat het zowel mobi- als epub-bestanden kan lezen.



Succes met uitzoeken en veel leesplezier!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Ik denk dat ik voor de Kobo Glo ga....
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Met verlicht scherm inderdaad.



Ik heb nog een oude Sony zonder die het helaas nog prima doet, anders had ik allang een nieuwe met ingebouwd lampje gekocht. Zit ik te lezen met een kat op schoot, wordt het wat donkerder, moet ik het lettertype steeds groter maken om nog verder te kunnen lezen. Want op staan om een lamp aan te doen, dat kan niet, met een kat op schoot. Dus eigenlijk heb ik dringend behoefte aan een ereader met licht erin.



Kobo is op dit moment het meest verkochte merk en komt ook goed uit allerlei testen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor de Glo gaan maar voor de Aura
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 17:54:

Met verlicht scherm inderdaad.



Ik heb nog een oude Sony zonder die het helaas nog prima doet, anders had ik allang een nieuwe met ingebouwd lampje gekocht. Dat kan nóg natuurlijk. Zet je je oudje op marktplaats.
Shoot first, ask questions later!
Ik heb de Kindle Paperwhite en ik kan niet meer zonder. Hapert niet, al vind ik de Nederlandstalige boeken op Amazon wel duur. Maar ik lees alleen in het Engels. Ik weet alleen niet wat de kosten zijn voor eboeken voor de Kobo, dus misschien zijn ze gewoon over het algemeen duur in het Nederlands. Maar nogmaals: Kindle Paperwhite
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week ook de Kobo Aura. En ben er tot nu toe ook erg tevreden over. Zit ook een lampje in, wat echt onmisbaar is.



En via bol.com zijn van i12cover betaalbare hoesjes te koop die perfect passen en een stuk goedkoper zijn als die van Kobo zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 18:01:

[...]



Dat kan nóg natuurlijk. Zet je je oudje op marktplaats.Breng me nou niet in de verleiding. Mijn moeder heeft me netjes opgevoed: pas wat nieuws als het oude stuk is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Met haperen bedoel ik dat hij af en toe niet meteen reageert bij het bladeren, ook viel hij soms weg. Maar ik heb net een harde reset gedaan en nu doet hij het beter dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 18:09:

[...]





Breng me nou niet in de verleiding. Mijn moeder heeft me netjes opgevoed: pas wat nieuws als het oude stuk is.Haha! Dat gaat voor mij op bij zaken als 'n wasmachine, droger, vaatwasser enzo, niet voor gadgets die met verbeterde versies op de markt komen.
Shoot first, ask questions later!
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 18:09:

[...]





Breng me nou niet in de verleiding. Mijn moeder heeft me netjes opgevoed: pas wat nieuws als het oude stuk is.Ik vind een kat op schoot een hele plausibele reden voor een nieuwe ereader
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 18:01:

[...]



Dat kan nóg natuurlijk. Zet je je oudje op marktplaats.



Heb ik onlangs ook gedaan. Mijn oude Sony verkocht. Ik kreeg er nog ¤40 voor. En ik had in de VS een Nook gekocht voor ¤65. Dus geen slechte deal.



Maar idd een reader kopen waar mobi en epub op kan en een ingebouwde lamp. En uiteraard e-ink.

Ik heb op de mijne iets van 100 boeken staan en heb een intern geheugen van 522mb.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 24 juli 2015 @ 17:32:

Neem eentje met verlicht scherm. Superhandig als je 's avonds wilt lezen. Ik heb zelf de kobo glo, hij hapert af en toe maar ik ben er verder heel tevreden over.+ 1 Heel tevreden over Kobo Glo
Alle reacties Link kopieren
2 x
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 17:54:



Ik heb nog een oude Sony zonder die het helaas nog prima doet, anders had ik allang een nieuwe met ingebouwd lampje gekocht. Zit ik te lezen met een kat op schoot, wordt het wat donkerder, moet ik het lettertype steeds groter maken om nog verder te kunnen lezen. Want op staan om een lamp aan te doen, dat kan niet, met een kat op schoot. Dus eigenlijk heb ik dringend behoefte aan een ereader met licht erin. Je kunt bij de action voor een euro of wat zo'n lampje kopen wat je op je e-reader kan klemmen. Lang niet zo fijn als ingebouwde verlichting maar wel een stuk goedkoper dan een nieuwe e-reader.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2015 @ 18:17:

[...]





Heb ik onlangs ook gedaan. Mijn oude Sony verkocht. Ik kreeg er nog ¤40 voor. En ik had in de VS een Nook gekocht voor ¤65. Dus geen slechte deal.



Voor het steeds minder theoretische geval dat ik mijn Sony zou verkopen, moet je dan alle boeken die erop staan eraf halen? Het is natuurlijk wel zo Symphatiek om die mee te verkopen. Of mag dat dan alleen maar als je ervoor zorgt dat je zelf nergens meer toegang hebt tot die boeken? Zoals het geval zou zijn bij verkoop van ouderwetse papieren boeken? En hoe toon je dat dan in vredesnaam aan, dat je de boeken verder verwijderd hebt van je computer, bol.com account etc.?



Sorry voor het off topic gaan TO.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 24 juli 2015 @ 18:23:

[...]





Je kunt bij de action voor een euro of wat zo'n lampje kopen wat je op je e-reader kan klemmen. Lang niet zo fijn als ingebouwde verlichting maar wel een stuk goedkoper dan een nieuwe e-reader.Dat kan ook altijd nog! Nooit uitgeprobeerd, omdat het me niet prettig leek, maar als de action van die lampjes heeft, kan ik het altijd eens doen. Want wat van de action komt = goedkoop.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog steeds de oude Sony die niet meer te koop is. Heb er ook een hoes met lampje bij zodat je ook in het donker kunt lezen. Ik zou m.n. ook voor een verlicht scherm gaan als ik een nieuwe koop. Geheugen is niet belangrijk bij e-reader. Een epub boek neemt heel weinig ruimte in en op de meest simpele versie kunnen al 1000 boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven