welke foto camera voor kleding foto's?

05-04-2016 19:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me adviseren welke camera ik zou kopen?

Ik wil foto's maken van kledingstukken die ik te koop aanbied. Het is als hobby dus een camera van 300 euro is niet nodig

Wie heeft tips/advies?
Ga je speciaal een camera kopen om kleding te fotograferen die je wil verkopen??



Tegenwoordig zit op de meeste smartphones een prima camera toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat Corona zegt.
Alle reacties Link kopieren
neem een fotograaf in de hand !
Im a free bitch- I was born this way
Ik denk dat je beter kunt investeren in een set lampen.



Edit: ik zie dat het als hobby is. Smartphone is prima. Wil je een webshop oid beginnen, dan blijf ik bij de studiolampen.
Alle reacties Link kopieren
Belichting en de juiste hoek lijken me belangrijker dan een fototoestel als het om een hobby gaat. Want idd zit er op de meeste smartphones een prima camera.
Alle reacties Link kopieren
Iemand dan bekend met handige niet te grote goede lampen?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om een paar kledingstukken die je via bijv. marktplaats wilt verkopen of is het iets structurelers? Waar worden de foto's voor gebruikt? En wat voor grootte?
Alle reacties Link kopieren
In iedergeval geen foto's maken mef een iphone!!!

Ik verkoop veel kleertjes van mijn dochters en de door mijn iphone 6 lijkt de kleding soms anders van kleur.

Groen wat blauw lijkt op de foto, zacht mint groen wat grijs lijkt.

Ppff wordt er gek van soms! En met mijn vorige toestel, een samsung, nooit last van gehad!
Heb je niet al iets liggen thuis? De meeste camera's en telefoons zijn echt heel aardig hoor. Verdiep je eens in ISO waardes, sluitertijd en witbalans, eventueel GIMP voor een kleine nabewerking. En dan oefenen. Heel veel oefenen



Deze tips van ASOS zouden inspiratie kunnen geven?



https://marketplace.asos. ... otographing-your-listings



https://marketplace.asos. ... tips-for-shooting-indoors
Alle reacties Link kopieren
Zo simpel mogelijk: Fotografeer in ieder geval bij bewolkt daglicht. Bij een groot raam of zelfs buiten. In een nabewerkingsprogramma kan je de witbalans aanpassen en daarmee de kleuren overeen laten komen met de werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Toch zie ik op sommige fotos dat de kleur anders is op de foto dan hoe het in het echt is. Heeft dat dan met de belichting te maken? Of toch met mijn telefoon camera?
laat eens een foto zien dan
en gebruik je wel daglicht inderdaad?
Alle reacties Link kopieren
Kan met beide te maken hebben. Daglicht is vaak neutraal van kleur. Maar kan wel wat variëren van zonnig geel tot bewolkt blauwig. Daarom is nabewerken nodig als je het echt kloppend wilt hebben.

Lamplicht kan weer heel geel of zelfs groenig zijn. Je ogen corrigeren dat enigszins, maar op een foto zie je dat wel duidelijk.

Ook is er verschil in camera's. De ene is wat gevoeliger voor de kleur rood, de andere maakt wat koelere foto's etc...

Een fotograaf fotografeert bijvoorbeeld een grijskaart bij het product. Dat is een speciale kaart die neutraal grijs is. In photoshop kan je aanwijzen wat je neutraal grijs wilt hebben (die kaart dus) en de rest van je foto wordt dan ook juist van kleur.

In de fotografie is colormanagement best complex. Want ook de weergave op beeld schermen verschilt en wat er uit printers rolt ook. Dat moet dus allemaal op 1 lijn liggen. Dus hoe ver wil je gaan...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven