Welke iPad?

14-05-2016 16:42 26 berichten
Een echt luxeprobleem Ik kan via mijn werk een iPad bestellen (voor privé gebruik, dus zelf betalen), en twijfel tussen een iPad mini 4 en een Air 2. Ik wil hem mede gaan gebruiken om in de trein de krant en e-books op te lezen, en het schermpje van mijn iPhone vind ik daarvoor echt te klein. Is dat wel comfortabel op een mini? Ik kom er echt niet uit. Een grote is lekker groot, maar een mini neemt een stuk makkelijker mee. Het betreft beide de 64 GB versie met wifi, en de Air is ca. 60 euro duurder.

Welke zouden jullie kiezen, en waarom?

Welke iPad

Totaal aantal stemmen: 54

Mini 4 (39%)
Air 2 (61%)
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of de iPAD mini 4 veel verschilt van de iPAD mini 3. Heb de iPAD mini 3 en de krant lezen,

e-mails lezen en versturen en PDFbestanden lezen gaat goed. Vind het ook een voordeel dat hij licht is en weinig ruimte in beslag neemt. Het voormaat van de mini is precies goed om hem goed vast te kunnen houden (met 1 hand) in een metro/bus/trein. Alleen in Word typen is knudde op de iPAD mini.
anoniem_237259 wijzigde dit bericht op 14-05-2016 16:54
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor het lezen van boeken zou ik kiezen voor een e-reader: compact, licht en makkelijk mee te nemen

Voor het lezen van een e-paper van een krant zou ik kiezen voor een ipad air, ik denk dat je met een mini te veel moet zoomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt geen krant lezen op zo'n Mini. Heb nu de Air maar twijfel juist of ik niet voor de (nog grotere) Pro zal gaan;)
Ik heb al een e-reader, maar ga niet in de trein een iPad en een e-reader meenemen Ik neig nu toch sterk naar de Air. Mijn gezichtsvermogen lijkt nogal achteruit te gaan. Ik kan soms amper mijn wetboeken lezen, maar dat zijn ook heel kleine lettertjes. Binnenkort dus aan de leesbril, vrees ik. Maar de Air is best wel groot, en past niet in mijn tas (moet dan in mijn laptoptas erbij, dus best sjouwen).
Alle reacties Link kopieren
Mini, je merkt amper dat die in je tas zit. Air is natuurlijk ook licht, maar wel redelijk groot in een handtas.
Een iPad Air kan ook gemakkelijk in een handtas hoor. Daar hoeft niet speciaal een laptoptaa om heen. Ik neem de mijne overal gemakkelijk mee. Dat ding weegt amper wat en is ook niet absurd groot ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de pro 9.7 en ben enorm fan, en vind m erg makkelijk mee te nemen.
Volgende dilemma is welke kleur ik neem. De goud vind ik echt mooi, maar wel een beetje protserig natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 14 mei 2016 @ 17:33:

Volgende dilemma is welke kleur ik neem. De goud vind ik echt mooi, maar wel een beetje protserig natuurlijk Roze!
Ik zou voor de mini gaan, is ook veel lichter.
Alle reacties Link kopieren
waarom 64 gb?
Alle reacties Link kopieren
Boeken lees ik op ereader. iPad scherm glimt te veel en ereader gaat accu technisch langer mee
quote:zzonnetje schreef op 14 mei 2016 @ 18:37:

waarom 64 gb?Dat is lekker veel. Op mijn telefoon heb ik maar 16 en die is steeds vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mini voor in de trein, echt heel fijn. De gewone vind ik echt te groot voor in m'n tas iedere dag!



Verder zou ik wel er 1 nemen met simkaart slot, ik ben heel blij met m'n 4g bundel met duo sim van m'n telefoon. Altijd en overal internet bij de hand!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 14 mei 2016 @ 18:40:

[...]



Dat is lekker veel. Op mijn telefoon heb ik maar 16 en die is steeds vol.16 is inderdaad weinig maar 32 heb ik en das genoeg vind ik. 64 gb hebben we op oudere en tenzij je er veel films op wilt zetten heb je dat niet echt nodig....
quote:brownie84 schreef op 14 mei 2016 @ 18:41:

....

De gewone vind ik echt te groot voor in m'n tas iedere dag!



Verder zou ik wel er 1 nemen met simkaart slot, ik ben heel blij met m'n 4g bundel met duo sim van m'n telefoon. Altijd en overal internet bij de hand!Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Air 2.

Lekker snel en goed formaat om te lezen.

Mini is echt te klein om de krant te lezen.
Mini, vind de Air zo'n bakbeest. Ik kan alles prima lezen op de Mini (heb zelf Mini 2, weet niet of dat veel verschilt) en hij is fijn om mee te nemen.
quote:brownie84 schreef op 14 mei 2016 @ 18:41:

Ik heb een mini voor in de trein, echt heel fijn. De gewone vind ik echt te groot voor in m'n tas iedere dag!



Verder zou ik wel er 1 nemen met simkaart slot, ik ben heel blij met m'n 4g bundel met duo sim van m'n telefoon. Altijd en overal internet bij de hand!Ik heb optie voor sim in m'n iPad maar zonde van m'n geld. Ik gebruik m'n tel als hotspot.
quote:sushilala schreef op 15 mei 2016 @ 01:17:

[...]





Ik heb optie voor sim in m'n iPad maar zonde van m'n geld. Ik gebruik m'n tel als hotspot.Dat kan niet bij elke provider.
Het is 60/40 voor de iPad Air. Ik denk dat ik van de week maar eens bij Mediamarkt ga kijken hoe ze aanvoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zzonnetje schreef op 14 mei 2016 @ 18:41:

[...]





16 is inderdaad weinig maar 32 heb ik en das genoeg vind ik. 64 gb hebben we op oudere en tenzij je er veel films op wilt zetten heb je dat niet echt nodig....



De iPad air 2 heeft geen 32 gb variant. Het is 16 of 64. Ik wilde voor mijn zoon namelijk een 32, maar helaas.



Ik vind de mini niets. Ik het zelf een Samsung Note, en de mini is niet veel groter. Niet de moeite waard vind ik. En zo groot vind ik een gewone iPad niet. Hij is superdun, niet zwaar en past in een gewone tas.



Maar aangezien ieders voorkeuren anders zijn, zou ik toch nog even echt shoppen vasthouden e.d.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik heb ze bekeken en bevoeld. Ik neig nu toch naar de iPad Air. Eerst wilde ik de mini, want die past beter in mijn tas, maar toen kwamen vriend en dochter met het geweldige idee om een grotere tas te kopen. De meeste mensen raden dus toch de gewone iPad aan. Het scherm van de mini is echt wel een heel stuk kleiner, dus lezen is ook fijner op de Air.
Ik heb de mini altijd in mijn tas zitten, de Air ligt nu gewoon op de bank thuis voor het grijpen. Ik zou echt niet meer de Air de hele tijd willen meezeulen....je gaat het verschil in gewicht echt wel voelen en ik vind de Mini ook veel praktischer met één hand vast te houden e.d. Prima lees formaat trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven