Welke Ipad?

12-10-2016 09:26 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te overwegen om een Ipad aan te schaffen.

Maar moet heel eerlijk zeggen, er is best veel keus.



Mijn ogen gaan richting de Ipad Pro, maar dan zie ik de Ipad Air en denk ik... tja? En de Mini4....

Iemand ervaringen? Tips?



Ik wil er zoveel mogelijk mee kunnen, Als vervanging voor een Laptop.
Alle reacties Link kopieren
Auch een tablet als vervanging voor een laptop zou ik niet snel doen. Typen op een ipad is toch vele malen onhandiger. Met die insteek heb ik een paar jaar terug een Google Nexus gehaald met toetsenbord, maar ik vind het lang niet zo prettig en soepel werken als een gewone laptop.



Zelf heb ik nu een Ipad air en die bevalt prima. Voor forummen op de bank en het lezen van de krant.
"People, what a bunch of bastards"
Ook wat mij betreft kan een iPad een (goede) laptop zeker niet vervangen.

Maar voor een beetje surfen of digitale tijdschriften lezen ben ik erg tevreden met mijn iPad mini, omdat die zo makkelijk mee te nemen is.
Inderdaad, ik zou geen iPad nemen als vervanging voor een laptop. Daarvoor zijn inmiddels genoeg tablets-met-toetsenbord op de markt met Windows 10 en alle toepassingen die je normaal gesproken op je laptop gebruikt.



Voor een beetje surfen, gamen en series kijken op de bank is een iPad Air prima.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ik zit nu dus met de laptop op de bank, dus dat zal al wat schelen denk ik zomaar..



Ipad heeft tegenwoordig ook Windows, daarom vind ik het interessant om het te overwegen. En omdat het makkelijker mee te nemen is dan een laptop.
iPad heeft geen Windows...



Er zijn wel bepaalde tablets zoals merken als Lenovo en Asus die Windows tablets hebben. Maar zeker iPads niet, die draaien op Apple's eigen iOS.
...
anoniem_277225 wijzigde dit bericht op 12-10-2016 09:49
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een iPad een vrij waardeloos apparaat. Ik heb er nog twee, de iPad 2 en 4. Hij wordt een enkele keer gebruikt als ik in de badkamer persé een programma wil afkijken, of als radio.



Meer en meer sleep ik een tv-tje achter me aan die dat beter doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 12 oktober 2016 @ 09:49:

Ik vind een iPad een vrij waardeloos apparaat. Ik heb er nog twee, de iPad 2 en 4. Hij wordt een enkele keer gebruikt als ik in de badkamer persé een programma wil afkijken, of als radio.



Meer en meer sleep ik een tv-tje achter me aan die dat beter doet.iPads zijn perfect voor Enzo Knol verslaafde kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 12 oktober 2016 @ 09:52:

[...]





iPads zijn perfect voor Enzo Knol verslaafde kinderen.Werkelijk? Dat heb ik gemist.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ipad air 2, die gebruik ik voor school in mijn lessen en thuis op de bank. Het typen is inderdaad minder prettig dan op de laptop, maar voor zulke momenten vind ik mijn ipad wel echt ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker geen iPad nemen als vervanging van een laptop. Ik gebruik zelf mijn telefoon voor veel dingen en als ik wat uitgebreider op internet wil of moet typen, gebruik ik mijn laptop. We hebben sinds 2 jaar een iPad en zelf gebruik ik hem bijna niet, alleen soms om iets te kijken op Netflix. Maar zelfs dan kijk ik nog liever op mijn Macbook die ik op schoot zet (lukt zelfs liggend). Ik heb er destijds een hoes/standaard met toetsenbord bij gekocht, maar dat werkt ook helemaal niet fijn. Bovendien moet je dat toetsenbord ook weer opladen en dat vind ik onhandig. En met een tablet kun je natuurlijk lang niet wat je met een gewone computer/laptop kan.



Koop een lichtgewicht laptop (mijn Macbook Air is ideaal, hiervoor had ik een zware), daar heb je vele malen meer aan. De iPad wordt hier inderdaad alleen gebruikt door mijn Youtube- en Netflixverslaafde 7-jarige. Zelfs dochter van 12 gebruikt liever telefoon en laptop.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en een iPad met Windows lijkt mij ook vrij sterk, aangezien Apple geen Windows gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het woord waardeloos bedoelde ik strikt subjectief; natuurlijk is het een schitterend stukje techniek. Ik bedoel dat ik geen echt handige toepassing weet in het gewone dagelijkse leven. Als ik hem inschakel dan word ik meteen aan het werk gezet want de updates vliegen me om de oren.



Tevens is mijn wifi-kwaliteit (Ziggo) bepaald ontmoedigend.



Voor kinderen uiteraard een geweldig ding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:ZombieQueen schreef op 12 oktober 2016 @ 09:48:

iPad heeft geen Windows...



Er zijn wel bepaalde tablets zoals merken als Lenovo en Asus die Windows tablets hebben. Maar zeker iPads niet, die draaien op Apple's eigen iOS.http://www.computerworld. ... -an-ipad-pro-android.html
Alle reacties Link kopieren
Oh.. zie je wel....
Alle reacties Link kopieren
Als je RSI hebt kan je er ook mee geholpen zijn. Je kan dan je bewegingen wat meer afwisselen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je normaal gesproken op je laptop? Een iPad vind ik eigenlijk alleen maar handig als ik een film wil kijken in het vliegtuig of een digitaal tijdschrift wil lezen (wat ik niet zo vaak doe). In allee overige gevallen heb ik echt veel liever een laptop. Zelfs als ik op de bank zit, omdat je een laptop (de naam zegt het al) op je schoot kan zetten en je een iPad moet vasthouden. En die is een stuk zwaarder dan een smartphone. Of je moet een tafeltje hebben en een standaard en dan elke keer met je hand ernaartoe, dat is ook niks. Het lijkt handig, maar dat is het niet.
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 10:10:

Oh.. zie je wel....Maar niet te hard juichen, het is meer dat je je Windows computer via je iPad Pro kunt benaderen. Dus je hebt naar je iPad Pro nog steeds een Windows computer nodig...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en als je aan het typen bent op het toetsenbord, moet je steeds met je hand naar het touchscreen omdat er geen trackpad bij zit. Een muis schijnt wel te kunnen, maar die kun je weer niet gebruiken op de bank. Allemaal dingen om bij stil te staan.
Alle reacties Link kopieren
Zijn zeker goede punten om bij stil te staan..

Wat ik ermee wil doen buiten de standaard vind ik het ook handig dat ik mijn iphone kan synchroniseren aan een ipad.

Ik wil mijn hobby's beter kunnen uitvoeren, zoals fotos bewerken.

Ik reis veel en het is dan handzamer om een ipad mee te nemen dan een laptop.

De nieuwe ipads hebben een usb punt, waardoor er een extern geheugen kan worden gebruikt. Of de laptop die ik niet gelijk weg doe :-)
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet een complete bedrijfsadminstratie wilt bijhouden of enorm aan het textverwerken moet is een ipad/tablet een prima vervanging voor een laptop.

Ik gebruik mijn ipad enorm veel en de laptop echt zelfden, hooguit voor een download.

Ik heb de ipad air1, helemaal tevreden. Enige nadeel vind ik is dat de air1 geen splitscreen ondersteunt. de Air2 wel

Ik zou dus voor het meest recente type kiezen, en qua formaat geen mini. Die vind ik best klein (maar dat is persoonlijk)
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 10:32:

Ik wil mijn hobby's beter kunnen uitvoeren, zoals fotos bewerken.

Ik reis veel en het is dan handzamer om een ipad mee te nemen dan een laptop.

De nieuwe ipads hebben een usb punt, waardoor er een extern geheugen kan worden gebruikt. Of de laptop die ik niet gelijk weg doe :-)



Dan zou ik zeker geen mini kiezen, als je fotos wilt bewerken.

Is op een groter scherm echt prettiger. Ik bewerk ook vaak foto's met procam en photoshop fix en werkt super op de pad



syncen met iphone is inderdaad erg handig
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 12 oktober 2016 @ 10:32:

Zijn zeker goede punten om bij stil te staan..

Wat ik ermee wil doen buiten de standaard vind ik het ook handig dat ik mijn iphone kan synchroniseren aan een ipad.

Ik wil mijn hobby's beter kunnen uitvoeren, zoals fotos bewerken.

Ik reis veel en het is dan handzamer om een ipad mee te nemen dan een laptop.

De nieuwe ipads hebben een usb punt, waardoor er een extern geheugen kan worden gebruikt. Of de laptop die ik niet gelijk weg doe :-)Is een Macbook Air dan geen optie? Klein en licht, ideaal voor het reizen, maar toch nog een laptop.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt voor de Macbook Air gaan, die heb ik zelf sinds een half jaar en ik ben er zo blij mee. Hij is ook erg licht, je neemt hem makkelijk mee. Hij is natuurlijk wel een stuk duurder dan een iPad, dus ik weet niet of het een optie is, maar voor mij is het een geweldige aankoop geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven