Welke kabel nodig tussen tv en aansluiting?

23-05-2016 15:24 21 berichten
Een (voor mij) wat technische vraag, misschien is er iemand die het antwoord weet. Komt-ie: mijn tv staat in een andere hoek dan mijn tv-aansluiting en dus is de kabel te kort, welke kabel ben ik nodig om de afstand te overbruggen? Ik heb geprobeerd te googelen, maar kon de juiste zoektermen niet vinden om tot een antwoord te komen. Ergens las ik iets over een coax-kabel, maar daar schijn je dan weer iets tussen weg te moeten knippen en dingen te moeten aarden o.i.d. en dat gaat me ben ik bang niet lukken. Misschien weet iemand wat voor type kabel je kan gebruiken en eh...of die ook voor een paar euro bij de Action te koop is.. ? Alvast bedankt!
Gewoon een langere tv snoer kopen bij de winkel. Weet even de naam niet meer ervan



Dit;

https://www.bol.com/nl/p/ ... 2-meter/9200000008880502/



Kun je zo bestellen via bol zonder dat je wat hoeft te aarden
Alle reacties Link kopieren
antennekabel?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Sommar schreef op 23 mei 2016 @ 15:25:

Gewoon een langere tv snoer kopen bij de winkel. Weet even de naam niet meer ervan



Dit;

https://www.bol.com/nl/p/ ... 2-meter/9200000008880502/



Kun je zo bestellen via bol zonder dat je wat hoeft te aarden Ah, bedankt voor de link! Ziet er inderdaad simpel genoeg uit!! Ga ik bestellen:-).
Is 2 meter lang genoeg? Anders heb je bij bol ook andere varianten. Dan moet je zoeken op coaxkabel en kies je de geschikte lengte zodat je het niet hoeft in te korten
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om de contactdoos die aan de muur zit idd een coax. En die heb je vast ook wel bij de action.

Wat je bedoelt over aarden? Geen idee waar je dat vandaan hebt maar dat hoeft niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
De goedkoopste mogelijkheid is een losse kabel, gaat per meter........

En een 'man'', en vrouw'' voor de aansluiting.



In iedere bouwmarkt te koop.



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Sommar schreef op 23 mei 2016 @ 15:34:

Is 2 meter lang genoeg? Anders heb je bij bol ook andere varianten. Dan moet je zoeken op coaxkabel en kies je de geschikte lengte zodat je het niet hoeft in te kortenYes, das lang genoeg! Las dat vanaf een bepaalde lengte het signaal ook slechter wordt en dat je daarom eventueel een langere kabel kan inkorten (en dan dus weer wat draadjes aan elkaar knopen, waarbij je dan moet zorgen dat het iets anders niet raakt, etc.). Maar twee meter is zeker genoeg, heb maar een klein woonkamertje:-). Bedankt voor het meedenken!!
quote:nina1966 schreef op 23 mei 2016 @ 15:38:

Als het gaat om de contactdoos die aan de muur zit idd een coax. En die heb je vast ook wel bij de action.

Wat je bedoelt over aarden? Geen idee waar je dat vandaan hebt maar dat hoeft niet hoor.Ook geen idee wat ik daar mee bedoel, begreep het al niet toen ik het las..
quote:Eindeloos schreef op 23 mei 2016 @ 15:44:

[img]http://www.renjac.nl/1486-1373-thickbox ... nvrouw.jpg[/img]Haha, das wel duidelijk welke het mannetje en welke het vrouwtje is. Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je een losse kabel kopen en zelf de stekkers gaan aansluiten, kun je hier een goede uitleg vinden van hoe je dat moet doen.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Hooguit als je een losse kabel koopt en zelf de stekkertjes eraan maakt: voor TV/radio heb je een van 75 ? (ohm) nodig. (er zijn ook varianten van oa 50 ?, maar die hebben een andere toepassing)



Bij Karwei zijn die kabels trouwens aanzienlijk voordeliger (met stekker) dan bij Bol. Als zit er ook kwaliteitsverschil tussen de verschillende kabels. Maar ik weet niet of dat voor digitale zenders nog wel echt van invloed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ivo70 schreef op 23 mei 2016 @ 16:25:

Hooguit als je een losse kabel koopt en zelf de stekkertjes eraan maakt: voor TV/radio heb je een van 75 ? (ohm) nodig. (er zijn ook varianten van oa 50 ?, maar die hebben een andere toepassing)



Bij Karwei zijn die kabels trouwens aanzienlijk voordeliger (met stekker) dan bij Bol. Als zit er ook kwaliteitsverschil tussen de verschillende kabels. Maar ik weet niet of dat voor digitale zenders nog wel echt van invloed is.Ik weet dat dat kwaliteitsverschil bij Scart best wel belangrijk was, maar maakt het bij coax nou echt veel verschil?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Als je digitale tv van Ziggo of UPC hebt kun je het beste een kabel van Hirschmann nemen te koop bij oa de Mediamarkt. Deze is 4g stralingsbestendig. Bij die goedkope kabels heb je de kans dat er zendets gaan storen (met blokjes in beeld)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Coax met KabelKeur
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die van Action moet ik afraden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kwaliteit maakt bij coax ook verschil. Ik zou niet voor action gaan
quote:Mutsje78 schreef op 23 mei 2016 @ 17:47:

Als je digitale tv van Ziggo of UPC hebt kun je het beste een kabel van Hirschmann nemen te koop bij oa de Mediamarkt. Deze is 4g stralingsbestendig. Bij die goedkope kabels heb je de kans dat er zendets gaan storen (met blokjes in beeld)Volgens mij hebben wij inderdaad een kabel van Hirschmann. Hij is een meter of 10 en ik heb nooit storing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 mei 2016 @ 16:28:

[...]



Ik weet dat dat kwaliteitsverschil bij Scart best wel belangrijk was, maar maakt het bij coax nou echt veel verschil?



Dat maakt heel veel uit. Je moet echt de juiste coax-kabel hebben met afscherming erin. Een gevlochten mantel erin dus. En afgeschermd plugjes erop zodat er totaal geen inmenging in het signaal kan komen van externe bronnen, zoals bijv. het draadloze 4G-internet of van DECT telefonie..



Goede coaxkabel die daaraan voldoet: ca. 1.5 euro per meter los. Hirschman KOKA7 of beter.

Plugjes: paar euro per stuk.



Bovenstaande geldt in ieder geval als je digitale TV op HD wilt kijken. Voor SD-kwaliteit is het niet direct noodzakelijk. Daar treden geen zichtbare storingen op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 23 mei 2016 @ 22:47:

[...]





Dat maakt heel veel uit. Je moet echt de juiste coax-kabel hebben met afscherming erin. Een gevlochten mantel erin dus. En afgeschermd plugjes erop zodat er totaal geen inmenging in het signaal kan komen van externe bronnen, zoals bijv. het draadloze 4G-internet of van DECT telefonie..



Goede coaxkabel die daaraan voldoet: ca. 1.5 euro per meter los. Hirschman KOKA7 of beter.

Plugjes: paar euro per stuk.



Bovenstaande geldt in ieder geval als je digitale TV op HD wilt kijken. Voor SD-kwaliteit is het niet direct noodzakelijk. Daar treden geen zichtbare storingen op.Ja, ik las nadat ik m'n vraag had gesteld al dat 4G kan storen op coax. Was nieuw voor mij, ik moet dat soort ontwikkelingen toch beter gaan volgen.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven