Welke kobo

18-03-2017 10:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wat cadeaubonnen liggen en hiervan wil ik een nieuwe E reader kopen. Mijn Sony is al heel oud en werkt niet meer lekker.

Lief heeft een kobo glo, maar deze worden niet meer verkocht. Ik neig nu naar de Aura 2 of de Kobo One, die laatste ka nogal wat groter en duurder. Wie heeft ervaring met beide kobo's?
Alle reacties Link kopieren
Er was een goeie actie van de Vara, volgens mij loopt die nog? Scheelt een hoop geld. Prima ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de Kobo Glo HD (opvolger van de Glo), 5 maanden geleden gekocht. Geen idee of die nog te koop is maar daar ben ik erg tevreden over!
De Edition 2 (Aura 2) die ik nu heb, vind ik geen aanrader. Het touchscreen werkt slecht. Dit is trouwens mijn tweede exemplaar, want de eerste was na 2 uur lezen al stuk.

Ik heb ook nog een Sony en die vind ik qua bediening veel fijner. Het ingebouwde licht van de Kobo vind ik wel weer heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dankjewel, de H20 schijnt ook een aanrader te zijn las ik.

De glo HD wordt niet meer gemaakt.
quote:sammie00 schreef op 18 maart 2017 @ 15:35:

Kijk dankjewel, de H20 schijnt ook een aanrader te zijn las ik.

De glo HD wordt niet meer gemaakt.De H2O is inderdaad beter. Hij is ook iets groter. (volgens mij 7 inch) Jammer dat hij dan wel weer een heel stuk duurder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de H20 aura. Echt een heel fijn ding kan alleen niet vergelijken want dit is mijn eerste ereader maar wel heel erg tevreden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Glo is nog wel te koop hoor. Wel refurbished, heb het alweer een paar maanden en prima ding.

En gewoon 2 jaar garantie.



https://www.bol.com/nl/p/ ... -reader/9200000045877908/
Absoluut met Diana eens.
Ik heb de Kobo Aura 2 nu een paar maanden en ben er erg blij mee. Het touchscreen doet het bij mij ook gewoon goed, tenzij hij statisch geladen is (bv. als hij aan de laptop hangt). Dan moet je met 1 vinger de laptop aanraken en dan doet hij het gewoon goed.
quote:fiona2012 schreef op 18 maart 2017 @ 17:51:

Ik heb de Kobo Aura 2 nu een paar maanden en ben er erg blij mee. Het touchscreen doet het bij mij ook gewoon goed, tenzij hij statisch geladen is (bv. als hij aan de laptop hangt). Dan moet je met 1 vinger de laptop aanraken en dan doet hij het gewoon goed.Het touchscreen van de Aura 2 is niet erg nauwkeurig vergeleken met andere touchscreens. Ik ben aan mijn tweede exemplaar bezig en bij beide apparaten is de bediening niet geweldig. Het instellen van de lettergrootte met een "schuifje" vind ik ook niet prettig. De oude Sony die ik heb is veel gebruikersvriendelijker.
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 19:38:

[...]





Het touchscreen van de Aura 2 is niet erg nauwkeurig vergeleken met andere touchscreens. Ik ben aan mijn tweede exemplaar bezig en bij beide apparaten is de bediening niet geweldig. Het instellen van de lettergrootte met een "schuifje" vind ik ook niet prettig. De oude Sony die ik heb is veel gebruikersvriendelijker.Ah, oké. Het is mijn eerste e-reader dus ik kan het niet vergelijken. Voor het schuifje gebruik ik de + en -, dat kan ook. Ik gebruik het touchscreen verder vooral om de bladzijden om te slaan en dat werkt prima
quote:fiona2012 schreef op 18 maart 2017 @ 20:42:

[...]





Ah, oké. Het is mijn eerste e-reader dus ik kan het niet vergelijken. Voor het schuifje gebruik ik de + en -, dat kan ook. Ik gebruik het touchscreen verder vooral om de bladzijden om te slaan en dat werkt prima Het bladeren, bijvoorbeeld om iets terug te lezen, gaat ook niet zo handig met de Aura 2. Heb je dat al eens geprobeerd?
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 20:45:

[...]





Het bladeren, bijvoorbeeld om iets terug te lezen, gaat ook niet zo handig met de Aura 2. Heb je dat al eens geprobeerd?Als het een paar pagina's terug is wel maar verder blader ik niet zoveel terug. Hoe gaat dat bij andere e-readers?
quote:fiona2012 schreef op 18 maart 2017 @ 20:47:

[...]





Als het een paar pagina's terug is wel maar verder blader ik niet zoveel terug. Hoe gaat dat bij andere e-readers?Bij de Sony kan ik het paginanummer eenvoudig intoetsen of met het touchscreen heel nauwkeurig "schuiven". Dat "schuiven" bij de Kobo is een ramp, want ik kom nog niet eens ongeveer op het paginanummer uit waar ik wil zijn.
quote:Pientjexxxx schreef op 18 maart 2017 @ 20:50:

[...]





Bij de Sony kan ik het paginanummer eenvoudig intoetsen of met het touchscreen heel nauwkeurig "schuiven". Dat "schuiven" bij de Kobo is een ramp, want ik kom nog niet eens ongeveer op het paginanummer uit waar ik wil zijn.Ja als je dat veel gebruikt kan ik me voorstellen dat je de Kobo niet zo fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst een Kobo Glo met zo'n opstaand frame, dat de rand zeg maar een millimeter hoger uitsteekt dan de bladzijde zelf. Superirritant vond ik dat. Er bleef veel stof en zand in dat randje zitten, en het randje gaf ook altijd een schaduw.



Nu heb ik een Kobo Aura (geen 2), helemaal plat en glad. Veel fijner. Ik ben er blij mee. En hij kostte maar €80 ofzo. Touchscreen doet het prima, lampje ook, en verder zijn alle functies hetzelfde... letters en marges aanpassen, ingebouwde woordenboeken, Pocket om ook webartikelen naar je Kobo over te zetten, bol.com app om aankopen direct over te zetten, etc.



Mijn vriendin is blij met haar Kobo H2O, die ook waterdicht is.



Het enige nadeel van Kobo vind ik dat je eigen indeling in mapjes en herbenoeming van bestanden op je computer, wegvalt als je boeken overzet op de Kobo. Dan komen ze weer allemaal achter elkaar en op volgorde van auteur. Maar ik weet niet of dat bij andere merken beter is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 19 maart 2017 @ 13:48:

Ik had eerst een Kobo Glo met zo'n opstaand frame, dat de rand zeg maar een millimeter hoger uitsteekt dan de bladzijde zelf. Superirritant vond ik dat. Er bleef veel stof en zand in dat randje zitten, en het randje gaf ook altijd een schaduw.



Nu heb ik een Kobo Aura (geen 2), helemaal plat en glad. Veel fijner. Ik ben er blij mee. En hij kostte maar €80 ofzo. Touchscreen doet het prima, lampje ook, en verder zijn alle functies hetzelfde... letters en marges aanpassen, ingebouwde woordenboeken, Pocket om ook webartikelen naar je Kobo over te zetten, bol.com app om aankopen direct over te zetten, etc.



Mijn vriendin is blij met haar Kobo H2O, die ook waterdicht is.



Het enige nadeel van Kobo vind ik dat je eigen indeling in mapjes en herbenoeming van bestanden op je computer, wegvalt als je boeken overzet op de Kobo. Dan komen ze weer allemaal achter elkaar en op volgorde van auteur. Maar ik weet niet of dat bij andere merken beter is.



Je kunt wel 'boekenplanken' aanmaken in Calibre, dit vergt alleen even wat moeite. Maar dan staan ze wel meer gesorteerd zoals jij het wilt.



Ik heb zelf ook een Kobo H2O, vind het fijn dat het scherm wat groter is. Bevalt uitstekend.
quote:patsy--stone schreef op 19 maart 2017 @ 13:48:

Ik had eerst een Kobo Glo met zo'n opstaand frame, dat de rand zeg maar een millimeter hoger uitsteekt dan de bladzijde zelf. Superirritant vond ik dat. Er bleef veel stof en zand in dat randje zitten, en het randje gaf ook altijd een schaduw.



Nu heb ik een Kobo Aura (geen 2), helemaal plat en glad. Veel fijner. Ik ben er blij mee. En hij kostte maar €80 ofzo. Touchscreen doet het prima, lampje ook, en verder zijn alle functies hetzelfde... letters en marges aanpassen, ingebouwde woordenboeken, Pocket om ook webartikelen naar je Kobo over te zetten, bol.com app om aankopen direct over te zetten, etc.



Mijn vriendin is blij met haar Kobo H2O, die ook waterdicht is.



Het enige nadeel van Kobo vind ik dat je eigen indeling in mapjes en herbenoeming van bestanden op je computer, wegvalt als je boeken overzet op de Kobo. Dan komen ze weer allemaal achter elkaar en op volgorde van auteur. Maar ik weet niet of dat bij andere merken beter is.





Ik kan boeken op de laptop hernoemen en dan staan ze ook zo op de Kobo (deel1, 2 etc)



@TO:

http://www.mediamarkt.nl/ ... OPv9p6H49ICFQqZdwod-eYFbg
quote:Daenerys1994 schreef op 19 maart 2017 @ 16:04:

[...]





Je kunt wel 'boekenplanken' aanmaken in Calibre, dit vergt alleen even wat moeite. Maar dan staan ze wel meer gesorteerd zoals jij het wilt.



Ik heb zelf ook een Kobo H2O, vind het fijn dat het scherm wat groter is. Bevalt uitstekend.Gewoon de boeken slepen van je PC naar je e-reader en andersom kan ook. Heb je verder geen speciaal programma voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent de Kobo Aura h20 gekocht, ik vind hem erg fijn in gebruik en qua formaat.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:Pientjexxxx schreef op 19 maart 2017 @ 18:13:

[...]





Gewoon de boeken slepen van je PC naar je e-reader en andersom kan ook. Heb je verder geen speciaal programma voor nodig.Het gaat om het logisch schikken van boeken op de ereader door de boeken te benoemen. Deze staan nu door elkaar zegt Patsy.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 19 maart 2017 @ 18:11:

[...]





Ik kan boeken op de laptop hernoemen en dan staan ze ook zo op de Kobo (deel1, 2 etc)

Hm misschien omdat ik een Mac heb. Ik maak op de mac mapjes met Engelse boeken, Nederlandse, Spaanse, en daarbinnen weer onderscheid tussen romans en pulp. Maar als ik dat naar de Kobo sleep, komen daar alle boeken onder elkaar te staan zonder mapjes. En moet ik op de Kobo weer een nieuwe verdeling maken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 19 maart 2017 @ 18:44:

[...]





Hm misschien omdat ik een Mac heb. Ik maak op de mac mapjes met Engelse boeken, Nederlandse, Spaanse, en daarbinnen weer onderscheid tussen romans en pulp. Maar als ik dat naar de Kobo sleep, komen daar alle boeken onder elkaar te staan zonder mapjes. En moet ik op de Kobo weer een nieuwe verdeling maken.Is het wel mogelijk om op de Kobo een nieuwe verdeling te maken? Dat is mij nog niet gelukt namelijk.
quote:dianavankrimpen schreef op 19 maart 2017 @ 18:15:

[...]





Het gaat om het logisch schikken van boeken op de ereader door de boeken te benoemen. Deze staan nu door elkaar zegt Patsy.Dat vind ik zo'n gedoe met Calibre. Wat dat betreft is de Sony ook veel gebruikersvriendelijker dan mijn nieuwe Kobo. Bij de Sony krijg je alles in bijvoorbeeld alfabetische volgorde of schrijver of titel. Je kunt er ook voor kiezen om te sorteren op datum toegevoegd. En dat met één druk op de knop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven