Welke laptop kiezen?

05-02-2016 17:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een laptop, maar heb er helemaal geen verstand van.

Ik wil graag een 15 inch scherm.

Eentje die snel werkt.

En wat is een beetje normale hoeveelheid geheugen?

Ik gebruik hem vooral voor fotobewerking. Met bijv. Gimp.

Verder een beetje internetten...... Oh ja en vind 500 euro een mooi bedrag om er voor kwijt te zijn.
Macbook bij Leapp.
Alle reacties Link kopieren
Als je er op wil photoshoppen zou ik toch voor een HD scherm gaan en goede processor (i7) en genoeg intern geheugen (8gb). Dan lijkt 500¤mij wat krap.
Alle reacties Link kopieren
Photoshop zou ik sowieso niet op een laptop doen. Echt niets zo fijn als een goed 24" IPS panel
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier niet om het Photoshop programma, maar gewoon foto shoppen met bijvoorbeeld gimp. Dus gewoon voor een amateurtje...

Ik ga eens naar MacBook kijken...
Alle reacties Link kopieren
voor photoshoppen sws mac
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik zou minimaal een i5 processor en 8 GB werkgeheugen nemen. Je budget ligt wel erg laag daarvoor..



Nu heb je ook overal SSD's ipv HDD, dit is een nieuwe soort harde schijf waardoor je laptop razendsnel opstart en werkt. Ik vind het ideaal.



Ik heb een HP Spectre maar die ligt nogal boven je budget..
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 05 februari 2016 @ 18:52:

voor photoshoppen sws macWaarom? Photoshop op de mac en op de PC is al tientallen jaren hetzelfde programma? En qua schermen en snelle videokaarten heb je op de PC veel meer keuze.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor je reactie gelderka! Met die gegevens ga ik speuren. Meer wil ik er niet voor uitgeven. Heb ern prima pc. Maar voor ergens anders dan thuis is een laptop wel erg fijn..
Alle reacties Link kopieren
Als ie aanvullend moet zijn aan je desktop omdat je er buitenshuis mee wilt werken (onderweg, bij iemand anders thuis, ...?) dan zou ik ook eisen stellen aan de duurzaamheid van de laptop (Asus bv heeft mooie metalen behuizingen, die ik plezieriger vind dan het plastic van Lenovo) en de accuduur. Met betrekking tot dat laatste: als je het echt wilt (laten) uitpluizen, weet dan dat de genoemde Intel processoren (die met de i) komen in twee verschillende versies qua verbruik.

Ik ben wel fan van een goede processor, maar merk persoonlijk weinig verschil tussen mij. i7 Asus en i5 Lenovo: het is maar wat je er mee doet en hoeveel werkgeheugen je tot je beschikking hebt. Beknibbel niet op dat laatste maar bedenk tegelijkertijd dat een extra bankje geheugen zo bijgestoken is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 05 februari 2016 @ 18:52:

voor photoshoppen sws mac



Dat is zo'n onzin.

Fotobewerken is geen grafisch werk hè.

Voor grafisch schijnt een Mac een must te zijn; fotovakscholen raden het juist af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Choccolientje schreef op 05 februari 2016 @ 21:37:

Super bedankt voor je reactie gelderka! Met die gegevens ga ik speuren. Meer wil ik er niet voor uitgeven. Heb ern prima pc. Maar voor ergens anders dan thuis is een laptop wel erg fijn..



Ik zou met het oog op fotobewerken ook even op je schermresolutie letten.

En misschien niet kiezen voor zo'n glanzend scherm, maar voor een wat matter (weet even niet hoe dat heet, niet spiegelend zeg maar).
Alle reacties Link kopieren
Op tweakers hebben ze een pricewatch waar je je wensen kunt invullen en dan krijg je een aantal opties.

Als je 'm vooral gaat gebruiken onderweg, zou je een maatje kleiner ook kunnen overwegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven