Welke navigatie-app?

03-01-2017 10:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik met de auto een tocht door de jungle van Belgie maken. Een TomTom heb ik niet, ik gebruik de navigatie van mijn smartphone. Maar ja, dataroaming he, volgens mij kan ik die in Belgie dan niet gebruiken. Ik zag dat er speciale apps bestaan, welke raden jullie mij aan?
't Is al met al een heel gedoe
TomTom



Serieus, ik ben blij met die app.
Alle reacties Link kopieren
Here. Kun je kaarten downloaden en de navigatie vervolgens off-line gebruiken.

Of anders kaartlezen .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Here. Die kan offline werken als je de kaarten vooraf downloadt. Daar zijn we al heel Noorwegen en Italië mee doorgecrosst.
Alle reacties Link kopieren
Google maps werkt tegenwoordig ook offline. Eerst even de kaarten downloaden die je nodig hebt et voila.
Alle reacties Link kopieren
Waze, dat is google maps in een meer gebruiksvriendelijke vormgeving. Kan je kaarten downloaden en offline gebruiken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Yep Google Maps werkt super, ook als je door centrum loopt. Veel plezier van gehad in Toscane!
Alle reacties Link kopieren
Navigon. Heeft goede kaarten van heel Europa.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdlang gratis apps (HERE, Google maps en nog een andere waarvan ik de naam niet meer weet) te hebben gebruikt ben ik nu een groot fan van de TomTom app. Dat kost me € 19,99 per jaar, maar ik kan daarvoor onbeperkt alle kaarten van de hele wereld downloaden en updaten. En updaten is bij TomTom echt up-to-date, d.w.z. dat een sinds kort afgesloten weg of een pas geopende brug ook daadwerkelijk als zodanig op de kaart staat. Verder leidt TomTom me - als ik in NL rijd - perfect langs files, stuurt me soms tot mijn verbazing naar een parallelweg waarna ik lachend de file voorbijrijd ..... Zodra op 15 juni a.s. de extra kosten voor dataroaming in Europa worden uitgeschakeld heb je dit gemak in heel Europa!
Navmii gebruik ik. Totaal offline, maar werkt als een tierelier. Kaarten zijn individueel per land te downloaden. Ideaal
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een fan van HERE. Je kunt thuis de kaarten laden en 'm dan offline gebruiken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! TomTom had ik geeneens aan gedacht, dat die ook een app heeft. 20 euro vind ik niet zo duur voor een jaar...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
HERE kost niets en ik vind 'm prima werken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Here gedownload, ben benieuwd. Dank!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Bij HERE kun je aanvinken of je wil dat de app online is of niet. Als de app online is, krijg je verkeersinformatie, anders niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wut? Maar daar heb je toch niks aan in het buitenland?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Nee, inderdaad, maar als je 'm in NL aanzet, kan je het dus data kosten, ik wilde je er alleen op wijzen. Vergeet ook vooral niet de kaarten en de stemmen te downloaden voordat je vertrekt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hoe erg is het om niet online verkeersnieuws te zien? Gewoon vlak voor vertrek even online kijken en er zijn genoeg radiozenders in het Nederlands te horen.



Nieuwsgierige vraag hoor: waarom wil je niet ook gebruik maken van gewoon via de kaart lezen, behalve dan dat het makkelijk is en dat de kaart idd geen verkeersopstoppingen weergeeft?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het ook geen ramp, maar online verkeersnieuws betekent continu verbinding met internet, dus data verbruik. Ik zet het dus standaard uit en ik weet niet of het in HERE standaard uit of aanstaat, vandaar. En kaart lezen vind ik persoonlijk erg lastig als ik ook moet autorijden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
O maar het gaat mij om navigatie, niet om verkeersnieuws. De navigatie werkt wel gewoon offline?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker, de navigatie werkt offline.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Oooo, dan is het goed.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Navigatie werkt idd offline, via de gps van je telefoon/tablet.



Kaartlezen is niet lastig hoor, gewoon vantevoren bekijken welke route je moet hebben, de grotere plaatsnamen onthouden op de route en dan zit het al een beetje in je hoofd, Oke, zo werkt het bij mij in ieder geval . En toegegeven, ik vind kaartlezen ook leuk, heb ik een veel beter idee en oriëntatie waar ongeveer ik me in een land bevind dan.

Ik vind navigatie ontzettend handig en gebruik het zeker, alleen vertrouw ik er niet 100% op en dan vind ik weten hoe kaart te lezen toch heel prettig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
België vind ik navigatie technisch nogal een uitdaging. Ik doe het meestal allebei; op de kaart kijken voor een algemene indruk en de navigatie app voor onderweg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Haha Belle, dat ben ik zeker met je eens. Ineens heb je nog maar 5 meter voor een afrit bijv. en het klopt idd met regelmaat niet.



Anderhalf jaar geleden wist ik dat de afrit vanuit Luik naar Maastricht een inimienie bordje was en jahoor, toch straal aan voorbij gereden, ondanks dat de navigatie ook aanstond. Dat was overigens ook de enige offline kaart die ik niet had gedownload want ik dacht, hoe moeilijk kan het zijn op doorreis NL-BE-NL . Nouja, toch wel dus.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven