Welke printer voor weinig printen?

22-05-2015 09:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke printer (of wat voor een) adviseren jullie als er weinig / onregelmatig geprint wordt?

Ik heb nu een HP maar het ding print niet meer zoals het moet. Alles uit het verband getrokken, en nu alleen nog maar de roodachtige en gele stukken (bijvoorbeeld bij iets printen van kruidvat), totaal geen zwart, grijs of poging tot de rest printen. Ik heb alle cartridges al vervangen, herstel/schoonmaak-iets wat dat ding heeft geprobeerd maar zonder resultaat.



Maargoed, welke of wat voor printer is geschikt om sporadisch mee te printen? Het komt wel eens voor dat er 6 weken niet geprint wordt, en daarna 3 dagen 10 blaadjes.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Dat vinden ze allemaal niet zo erg leuk, de kopjes drogen dan in en dan komt er geen kleur meer uit.

Ik moet zeggen dat mijn HP dit nog het beste trekt

Maar dat is om honderd andere redenen weer een rotding.
Alle reacties Link kopieren
Daar was ik al bang voor...



Daarom had ik de cartridges al vervangen, ik had 2 maanden niet meer geprint! Maar helaas...
Gewoon een simpele laserprinter.



Aan kleurenprinters met cartridges begin ik niet meer, da's altijd gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Canon pixma ip2700. Cadeautje van mijn ouders omdat ik daar altijd langs kwam om te printen. Ik print echt heel af en toe wat. Als het 1 keer in de maand is, is het al veel. Ik heb nog nooit problemen met dat ding gehad. Hij heeft alleen aan dat de inkt snel leeg is, terwijl je dan nog een lange tijd mee door kan.
Het is mij gelukt zo'n ding weer aan de praat te krijgen door dat schoonmaakgedoetje 4 of 5 keer na elkaar uit te voeren. Er bestaan ook schoonmaakcartridges, dan kost het schoonmaken je niet zo veel inkt. En verder is elke week iets printen het enige wat erop zit. Kost nog altijd minder dan elke twee maanden je printer weggooien.
Alle reacties Link kopieren
De beste remedie tegen dit soort klachten is om de printer aan te laten staan, op die manier voorkomt de printer zelf dat alles uitdroogt. Het nadeel is dat dit wel inkt verbruikt.
Niet geschoten is altijd mis
De printers op zich kosten tegenwoordig niet veel meer. De cartridges zijn duur, daar moet je op letten als je een printer wil kopen. Ik heb bij de vorige printer cartridges van huismerk gekocht, echt waardeloos. De printer liep helemaal vast, geen beweging meer in te krijgen. Ik koop nu alleen nog merkcartridges.
Trekt een laserprinter het beter als je hem een tijdje niet gebruikt? Ik heb nu al twee inkjetprinters gehad die na een paar maanden stuk waren en ik gewoon niet meer in bedrijf kreeg. De oorspronkelijke printkwaliteit was dan ook al niet geweldig, maar dat kan aan de prijs gelegen hebben (rond 100 euro).
Alle reacties Link kopieren
Deze is nu een jaar of 5-6 oud, best netjes dus voor af en toe printen.

Dat van kosten cartridges heb ik al eens gehoord, zal eens googlen welke cartridges niet zo duur zijn en dan vergelijken met printers.
quote:MinkeDeWit schreef op 22 mei 2015 @ 10:03:

Trekt een laserprinter het beter als je hem een tijdje niet gebruikt? Ik heb nu al twee inkjetprinters gehad die na een paar maanden stuk waren en ik gewoon niet meer in bedrijf kreeg. De oorspronkelijke printkwaliteit was dan ook al niet geweldig, maar dat kan aan de prijs gelegen hebben (rond 100 euro).Ik heb al een jaar of 10 een HP laserprinter die nog steeds werkt. We printen zelden (een keer in de paar weken) en elke keer ben ik weer verbaasd dat er gewoon een prima printje uit komt. Ook de toner is al een paar jaar oud.
Mijn Canon all-in-one heeft daar geen enkel probleem mee. Ik print ook niet vaak. Soms weken of maanden niet.
Ik heb zoiets
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis en Canon die altijd prima doet. Ik vervang nooit de cartridges maar laat ze bijvullen.
quote:Krullevaer schreef op 22 mei 2015 @ 10:35:

Ik heb zoietsVoor die prijs ook? Dan snap ik niet waarom ze bij mij altijd stuk gaan. Heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 22 mei 2015 @ 09:46:

Gewoon een simpele laserprinter.



Aan kleurenprinters met cartridges begin ik niet meer, da's altijd gedoe.Die heb ik ook, bevalt me prima. De toner gaat lang mee. Een inkjetprinter gebruikt een groot deel van de inkt om de printkoppen voor gebruik door te spoelen, dat heb je met een laserprinter niet.
Alle reacties Link kopieren
Epson SX 425. De cartridges kosten nog geen tientje een complete set bij Action. Ik print ook weinig en de printer blijft het gewoon doen. Ook met niet originele cartridges.
Alle reacties Link kopieren
Laserprinter van hp of canon. De cartridges verschillen per uitvoering, toch maar eens voor gaan zitten.
quote:noopes schreef op 22 mei 2015 @ 16:39:

Laserprinter van hp of canon. De cartridges verschillen per uitvoering, toch maar eens voor gaan zitten.



In een laserprinter zit geen cartridge maar een toner.



En die kan je voordelig bestellen bij 123xxxx.nl (zelf even googlen), en dan het huismerk. Zijn we hier heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Mijn laserprinter is een Samsung, hij doet het prima.
Alle reacties Link kopieren
Clemance bij 123 inkt hebben we al eens cartridges gekocht, dacht ik merk te hebben wat op de site stond kreeg ik eigen merk thuisgestuurd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven