Welke smartphone kopen?

26-07-2015 13:40 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben toe aan een nieuwe telefoon.

Ik heb nu een samsung, zit erg te twijfelen of ik aan een Iphone begin.

Welke telefoon hebben jullie? En hoe bevalt ie?

Heeft één van jullie ervaring met de Iphone?

Ik hoor het graag van jullie, zou mij helpen in het uitkiezen van een nieuwe telefoon!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je er mee doen?

Als je graag en vaak foto's maakt met je telefoon (wellicht van je kind(eren), zoek dan een goede cameraphone. Houd er rekening mee dat de IPhone geen uitbreidbaar geheugen heeft, in tegenstelling tot Sony, Samsung, etcetera. Als veel foto's maakt, of veel muziek op je geheugen wilt hebben, ben je vaak beter en goedkoper uit met elk ander merk dan Apple/iPhone...



Succes ermee.
Ik heb een nokia lumia en die bevalt prima, met name omdat ik er maar weinig mee doe. Veel verder dan af en toe een foto, whatsapp, een paar apps (weer, spelletje, bank) en soms een belletje kom ik niet, ik maak liever foto´s met mijn camera en bewerk die op de pc.



Wel een voordeel; de accu gaat lekker lang mee en hij is niet overdreven prijzig.
Wat ik heb gaat jou niet helpen. Laat je ook geen onzin aanpraten door mensen die een product dat ze niet kennen afkraken. Begin eens met vertellen wat je zoekt in een telefoon
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met je S-P? Er zijn zoveel mogelijkheden:



- Muziek

- Foto's

- Grafisch programma, bewerken van foto's

- Filmen

- Zakelijk, office



etc etc etc



Ik weet dat Sony veel expertise heeft met foto's en films en muziek. Ze zijn al decennia bekend in de muziek/filmbranche.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
De Iphone is makkelijk in gebruik en de pagina's laden snel. De appstore is uitgebreid. De Iphone wordt wel verdomd warm als je internet (ook al is dat niet zo lang) en de batterijduur vind ik teleurstellend (de batterij gaat snel leeg zelfs als je alleen muziek luistert en kort op internet zit). Het geheugen is niet uitbreidbaar, 16 GB is wel krap als je veel apps of video's hebt.



Er komt een nieuwe Iphone uit in september, dus dan zullen de prijzen van de huidige iphone zakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Magnetico schreef op 26 juli 2015 @ 15:05:

De Iphone is makkelijk in gebruik en de pagina's laden snel. De appstore is uitgebreid. De Iphone wordt wel verdomd warm als je internet (ook al is dat niet zo lang) en de batterijduur vind ik teleurstellend (de batterij gaat snel leeg zelfs als je alleen muziek luistert en kort op internet zit). Het geheugen is niet uitbreidbaar, 16 GB is wel krap als je veel apps of video's hebt.



Er komt een nieuwe Iphone uit in september, dus dan zullen de prijzen van de huidige iphone zakken

Je iPhone snel warm? Dan is er denk toch iets mis met die iPhone want daar heb ik werkelijk nog nooit last gehad en ook nooit eerder iemand over gehoord.



Maar TO; ik denk dat je vooral moet bepalen wat jij een prettig systeem vind om te gebruiken. Als jij gewend bent aan android en de rest van je apparaten zijn ook niet van Apple, zou ik lekker daarbij blijven. Maar als je graag apple wilt proberen zou je kunnen kijken voor een 5C. Als je tenminste niet echt veel gebruikt maakt van je telefoon, anders heb je met de 5C wel te weinig geheugen. Ik denk dat er voor beide systemen wel wat te zeggen valt. Gewoon uitproberen dus! Ken je niet iemand met een iPhone die je een dagje zou mogen lenen?
Alle reacties Link kopieren
de mijne begint ook de geest te geven htc one x



Ik was dan ook al aan het rondneuzen voor een andere foon.

mijn voorkeur gaat nu uit naar deze.

http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons ... cend-g620s



of toch maar deze

http://www.androidplanet.nl/motorola/moto-g-2015/
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij HTC. Nog nooit klachten of defecten gehad en ze gaan maar door. Heb nu na vijf jaar de HTC Desire HD opgeruimd omdat de androidversie nu gewoon te bejaard was maar het was mijn eerste smartphone en doet het nog steeds zonder mankeren. Uiteraard heb ik weer voor een HTC gekozen en ook mijn partner heeft nu voor een HTC gekozen nadat hij erachter kwam dat mijn telefoon kwalitatief stukken beter presteerde dan zijn telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik de HTC 620 aanraden voor degene die gewoon een fijne smartphone zonder al te veel poespas willen. Echt, hij werkt perfect en doet wat hij moet doen.
Alle reacties Link kopieren
dan heb je mazzel gehad.



Ik heb de htc al 1x onder garantie mogen terugsturen, omdat de accu het begeven had.

pas geleden de accu zelf vervangen en eergisteren wederom vervangen.

http://forums.androidcent ... -rapid-battery-drain.html

dit uiteraard ook geprobeerd, geen respons.



heb ook de htc desire (eerste model) daarvan is de accu nu ook dood.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat met een zelfde dilemma en ben er sinds gisteren achter dat ik voor de Sony Xperia Z3 compact ga. Vind andere telefoons veel te groot, dat past niet meer in mijn broekzak. En die Sony heeft behoorlijk wat functionaliteit.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
HTC heb ik alleen maar gezeur mee gehad; vriendin van mij had een HTC van het werk en ook daar alleen maar gezeur, bedrijf is zelfs helemaal afgestapt van HTC.



Heb nu een Iphone en die bevalt me uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 26 juli 2015 @ 17:01:

dan heb je mazzel gehad.



Ik heb de htc al 1x onder garantie mogen terugsturen, omdat de accu het begeven had.

pas geleden de accu zelf vervangen en eergisteren wederom vervangen.

http://forums.androidcent ... -rapid-battery-drain.html

dit uiteraard ook geprobeerd, geen respons.



heb ook de htc desire (eerste model) daarvan is de accu nu ook dood.



Of jij grote pech. We hebben nu 3 modellen van de HTC in gebruik (gehad) en echt zonder klachten.

Maar zo heeft ieder zijn voorkeur, gekleurd door ervaringen dus ik snap dat je niet weer voor een HTC gaat.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een iphone5 overgenomen van iemand voor een prikkie en nu een sim-only abbo voor 11 euro in de maand. leuk om zo een ander foon te ''proberen'' en lekker voordelig
graag of niet....
Alle reacties Link kopieren
@ Monochra: mijn Iphones zijn altijd warm geworden bij internetgebruik. Mijn vriend en iedereen die ken met een Iphone hebben hetzelfde.
quote:Magnetico schreef op 26 juli 2015 @ 19:44:

@ Monochra: mijn Iphones zijn altijd warm geworden bij internetgebruik. Mijn vriend en iedereen die ken met een Iphone hebben hetzelfde.Ik heb ook al jaren een iPhone en er ook nog nooit last van gehad. En eigenlijk ook nog nooit om me heen gehoord eigenlijk.
On topic: Ik denk dat een ander niet kan beslissen wat voor jou de beste smartphone is. Iedereen heeft andere voorkeuren, ervaringen en een andere portemonnee natuurlijk.



Maak een lijstje met zaken die je belangrijk vindt en beslis hoeveel geld je eraan uit wil geven. Daar kun je dan een telefoon bij zoeken. En van alle telefoons zullen maandagochtenexemplaren in omloop zijn en bij alle telefoons zijn gebruikers met slechte ervaringen.



Ik vind trouwens zelf de reviews van telefoons (en andere electronica) op tweakers.nl fijn als ik iets nieuws ga kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijn5 schreef op 26 juli 2015 @ 19:47:

[...]





Ik heb ook al jaren een iPhone en er ook nog nooit last van gehad. En eigenlijk ook nog nooit om me heen gehoord eigenlijk.



Ik en mijn omgeving behoren tot de groep warme Iphone gebruikers

Had daarnet nog gegoogled en veel mensen hebben het na een iOS update.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 juli 2015 @ 17:07:

Ik zat met een zelfde dilemma en ben er sinds gisteren achter dat ik voor de Sony Xperia Z3 compact ga. Vind andere telefoons veel te groot, dat past niet meer in mijn broekzak. En die Sony heeft behoorlijk wat functionaliteit.Ik was altijd nogal fan van Samsung, maar las toevallig van de week een review van die Z3, dat lijkt me inderdaad een goede telefoon! En niet zo duur als de Samsung Galaxy mini's. Ik wil ook niet zo'n groot ding, omdat ik m'n telefoon ook altijd in mijn broekzak heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu trouwens allerlei negatieve berichten over scheurende schermen van de Z3c. Hmmm, toch nog maar eens over nadenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Magnetico schreef op 26 juli 2015 @ 19:44:

@ Monochra: mijn Iphones zijn altijd warm geworden bij internetgebruik. Mijn vriend en iedereen die ken met een Iphone hebben hetzelfde.O wat naar! Ook mee naar de apple store geweest? Lijkt me dat er dan toch iets niet helemaal goed zit. Straks brand er iets door ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monochra schreef op 26 juli 2015 @ 22:11:

[...]



O wat naar! Ook mee naar de apple store geweest? Lijkt me dat er dan toch iets niet helemaal goed zit. Straks brand er iets door ofzo.tuurlijk niet , de cpu en accu is dan hard aan t werk. Dat levert warmte op.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Geef inderdaad aan wat je zoekt in een telefoon. Ik heb de Samsung Galaxy S4 mini, vanwege:



- formaat;

- gemakkelijk in gebruik;

- maakt relatief mooie foto's;

- ik doe er niet veel mee (bellen, sms'en, FB, Instagram en bankieren app, appen)



Kun je voor ons zo'n soortgelijk lijstje maken? Denkt wat gemakkelijker mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de samsung S5 mini een echte aanrader t.o.v. prijs kwaliteit. Nu net de S6 uit is (welke ik relatief duur vind) is mijn oog dus gevallen op de S5 mini. Voor mij is het persoonlijk niet belangrijk dat ik het nieuwste model heb. Ik heb nu een abbo van 32,5 euro per maand bij KPN en hoef niks bij te betalen voor de telefoon zelf. Dit is tegenwoordig wel het verhaal bij de nieuwste telefoon, mijn inziens zijn de samsung S6 en Iphone te duur voor wat je ervoor krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven