Welke smartphone raden jullie aan?

16-05-2016 10:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe mobiel. Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung.

De Samsung S6 Edge vind ik bijv. heel mooi, maar ik ben bang dat het scherm meteen stuk is als je die laat vallen.

Ik heb nu een S4, die laat ik regelmatig vallen (in huis) en hij heeft alleen wat butsen in de behuizing.



Maar misschien moet ik eens overstappen op een ander merk.

Welke smartphone raden jullie aan en waarom?



Ps: Goeie camera vind ik belangrijk.
anoniem_279573 wijzigde dit bericht op 16-05-2016 10:30
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
De Edge gaat inderdaad sneller stuk dan de gewone S6, dus die zou ik niet nemen. En als je een echte 'telefoonsloper' bent , zou ik gewoon een verzekering nemen. Of een goeie inboedelverzekering, en dan aangeven dat je telefoon binnenshuis stuk is gegaan, dan wordt het ook verzekerd.



Smartphones zijn gewoon gevoeliger wat betreft hun schermen, maar de Edge wordt echt regelmatig gebracht omdat het scherm stuk is.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Er is zo ontzettend veel dat het er maar net vanaf hangt wat je ermee wilt.

Wat vind je belangrijk? Prijs? Goede camera? Veel geheugen? Veel opslag capaciteit? Uitbreidbaar met SD-kaart? Technologische snufjes (zoals vingerafdruk-scanner)? Goede accu? Noem het maar op. En waarvoor gebruik je hem?



De ene zweert bij een Iphone, de andere bij een Samsung en weer een andere bij een Nexus bijvoorbeeld. Het is zo persoonlijk, dat komt vooral omdat iedereen iets anders belangrijk vindt. Dus als je weet wat voor dingen je op je telefoon wilt, dan kan je vanuit daar kijken welke telefoons dit hebben.



Zelf heb ik een Motorola G 2nd gen en het bevalt me prima! Ik, arme student, vond budget ontzettend belangrijk. Voor de prijs van een Apple kan ik op vakantie, dus nee dat wordt m dan niet. Motorola is goedkoop, maar toch echt van top kwaliteit. Mijn accu gaat in principe ruim 2 dagen mee (als ik niet te veel spelletjes speel) en het is nagenoeg een kale Android versie (dus weinig onzin-apps). Ik gebruik het vooral voor Whatsapp en wat belletjes, en daarvoor vind ik deze zeer geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een HTC gehad, waardeloos

Vervolgens een Samsung, maar die vrat stroom

Nu sinds kort een Appel en ik wil nooit meer anders. Gebruiksvriendelijk, geen standaard onzin-app's die ik toch niet gebruik maar wel steeds moet updaten en fijn in gebruik!
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
quote:beeertje schreef op 16 mei 2016 @ 10:22:

Ik heb een HTC gehad, waardeloos

Vervolgens een Samsung, maar die vrat stroom

Nu sinds kort een Appel en ik wil nooit meer anders. Gebruiksvriendelijk, geen standaard onzin-app's die ik toch niet gebruik maar wel steeds moet updaten en fijn in gebruik!

Ik vind Apple dan weer volkomen kut.



TO, in z'n algemeenheid geldt dat hoe groter het scherm is, hoe sneller het barst als je je telefoon laat vallen. Al eens een Sony Xperia Z5 Compact overwogen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Die van morgen moet je hebben want die van vandaag is al van gisteren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moto G of One plus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Apple, super fijn maar gebruik ook veel voor werk. Als dat niet nodig is kan je vast een stuk goedkopere telefoon nemen..



Samsung vind ik zulke lelijke foto's maken als het maar een beetje donker is.



Huawei is geloof ik telefoon van het jaar geworden. Hoor er goede verhalen over.



Ohja: m'n iPhone 1x laten vallen, scherm kapot, dag 200 euro! Dus als je m vaak laat vallen zeker niet doen.
anoniem_277485 wijzigde dit bericht op 16-05-2016 10:37
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 16 mei 2016 @ 10:21:

Tja.. Er is zo ontzettend veel dat het er maar net vanaf hangt wat je ermee wilt.

Wat vind je belangrijk? Prijs? Goede camera? Veel geheugen? Veel opslag capaciteit? Uitbreidbaar met SD-kaart? Technologische snufjes (zoals vingerafdruk-scanner)? Goede accu? Noem het maar op. En waarvoor gebruik je hem?



De ene zweert bij een Iphone, de andere bij een Samsung en weer een andere bij een Nexus bijvoorbeeld. Het is zo persoonlijk, dat komt vooral omdat iedereen iets anders belangrijk vindt. Dus als je weet wat voor dingen je op je telefoon wilt, dan kan je vanuit daar kijken welke telefoons dit hebben.



Zelf heb ik een Motorola G 2nd gen en het bevalt me prima! Ik, arme student, vond budget ontzettend belangrijk. Voor de prijs van een Apple kan ik op vakantie, dus nee dat wordt m dan niet. Motorola is goedkoop, maar toch echt van top kwaliteit. Mijn accu gaat in principe ruim 2 dagen mee (als ik niet te veel spelletjes speel) en het is nagenoeg een kale Android versie (dus weinig onzin-apps). Ik gebruik het vooral voor Whatsapp en wat belletjes, en daarvoor vind ik deze zeer geschikt.



Mag ik vragen hoe lang je die Motorola hebt? Mijn dochter heeft dezelfde als jij gehad en na een jaar deed hij het nog amper. Mijn stiefdochter heeft hem ook en heeft íets meer geluk, maar na anderhalf jaar is hij ook echt wel op. Mijn dochter heeft nu mijn oude iPhone 5S, waar ik al ruim 2 jaar mee gedaan heb en die doet het nog als toen ik hem net had.



Bij Samsung, Motorola en HTC is mijn ervaring dat ze traag worden, er stomme apps op staan die opslagruimte innemen maar er niet af kunnen, dat je veel apps niet kan verplaatsen naar de SD-kaart en dat daardoor je opslagruimte snel vol is. Na een jaar wil je bij wijze van spreken dolgraag een nieuwe telefoon.

Bij de iPhone heb ik dat absoluut niet, ik was er na 2 jaar nog steeds heel blij mee. En nu ben ik ook weer helemaal happy met mijn 6S. Ik wil nooit meer iets anders dan een iPhone.
Ik heb een Samsung S5, maar die maakt echt geen lelijke foto's in het donker hoor Ik zat toen te twijfelen tussen een Samsung S5 en Sony Z3 compact, maar vond de Samsung mooiere foto's maken. De sluitertijd van de Sony vond ik net iets te traag, waardoor je dus vaak nét dat leuke moment mist wat je op de foto wilde zetten (heb hiervoor ook een Sony gehad).



Overigens ben ik nog steeds heel blij met mijn telefoon, ik heb hem nu bijna een jaar maar tot nu toe weinig problemen met mijn telefoon. Hij is niet trager geworden, de accu gaat lang mee (maar dan zit ik ook niet de hele dag te streamen of youtube te kijken bij wijze van) en de enige reden waarom mijn opslag snel vol is, is omdat ik dagelijks filmpjes maak van mijn zoon.



Ik denk dat het sowieso per persoon zo verschillend is, welke telefoon favoriet is. Dus ik zou zeggen, lekker naar de winkel en wat modellen uitproberen en kijken wat je zelf het fijnst vindt. En je kan daarna nog eventueel op www.gsmarena.com te modellen die je het leukst vindt, naast elkaar vergelijken qua specificaties.
Sony Xperia Z5 compact. Fijne mobiel. Supergoede camera. Handig in gebruik.

Zeker een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 16 mei 2016 @ 10:34:

[...]





Mag ik vragen hoe lang je die Motorola hebt? Mijn dochter heeft dezelfde als jij gehad en na een jaar deed hij het nog amper. Mijn stiefdochter heeft hem ook en heeft íets meer geluk, maar na anderhalf jaar is hij ook echt wel op. Mijn dochter heeft nu mijn oude iPhone 5S, waar ik al ruim 2 jaar mee gedaan heb en die doet het nog als toen ik hem net had.



Bij Samsung, Motorola en HTC is mijn ervaring dat ze traag worden, er stomme apps op staan die opslagruimte innemen maar er niet af kunnen, dat je veel apps niet kan verplaatsen naar de SD-kaart en dat daardoor je opslagruimte snel vol is. Na een jaar wil je bij wijze van spreken dolgraag een nieuwe telefoon.

Bij de iPhone heb ik dat absoluut niet, ik was er na 2 jaar nog steeds heel blij mee. En nu ben ik ook weer helemaal happy met mijn 6S. Ik wil nooit meer iets anders dan een iPhone.Mijn ervaring met HTC is ook dat 'ie behoorlijk traag wordt. Nu een Sony en ik overweeg om 'm langer te houden en een SIM-only abo te nemen. Hij is nog net zo snel als op de dag dat ik 'm in gebruik nam.
Oh dear, how sad, never mind.
Een iphone is echt niet beter dan de meeste smartphones van dat hogere segment maar is vaak nog steeds wel veel duurder.



De andere merken hebben gewoon meerdere categorieen qua kwaliteit of kunnen dan apple. Dus een alleen merk noemen en dat dan vergelijken met een iphone werkt niet. Je moet echt kijken naar bepaald toestel.



Ik zou eerst naar de kwalificaties kijken en op tweakers voor revieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 16 mei 2016 @ 10:40:

Een iphone is echt niet beter dan de meeste smartphones van dat hogere segment maar is vaak nog steeds wel veel duurder.



De andere merken hebben gewoon meerdere categorieen qua kwaliteit of kunnen dan apple. Dus een alleen merk noemen en dat dan vergelijken met een iphone werkt niet. Je moet echt kijken naar bepaald toestel.



Ik zou eerst naar de kwalificaties kijken en op tweakers voor revieuws.

Mijn zakelijke iPhone is een stuk duurder dan m'n Sony, maar presteert in geen enkel opzicht beter. Het is echt een fabeltje dat iPhones sneller/beter zijn. Inderdaad: wel als je een iPhone vergelijkt met een low-end foon van een ander merk.

Dat sommige mensen een iPhone gebruikersvriendelijker vinden, blijkt wel uit reacties. Maar het is heel persoonlijk, ik vind een iPhone juist een stuk minder gebruikersvriendelijk..........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik vind Samsung erg fijn. Wat voor mij echt een must is, is dat ik de batterij eruit kan halen. Als hij dan volledig crasht hoef je er niet meteen mee naar de winkel, even batterij eruit halen en hij start gewoon weer opnieuw op.



Moet wel zeggen dat ik de voorcamera van samsung s5 echt slecht vind, verder is het een hele fijne telefoon. Ik heb een glasplaatje op mijn beeldscherm, zodat mijn scherm zelf niet kapot valt. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 16 mei 2016 @ 10:34:

[...]





Mag ik vragen hoe lang je die Motorola hebt? Mijn dochter heeft dezelfde als jij gehad en na een jaar deed hij het nog amper. Mijn stiefdochter heeft hem ook en heeft íets meer geluk, maar na anderhalf jaar is hij ook echt wel op. Mijn dochter heeft nu mijn oude iPhone 5S, waar ik al ruim 2 jaar mee gedaan heb en die doet het nog als toen ik hem net had.



Bij Samsung, Motorola en HTC is mijn ervaring dat ze traag worden, er stomme apps op staan die opslagruimte innemen maar er niet af kunnen, dat je veel apps niet kan verplaatsen naar de SD-kaart en dat daardoor je opslagruimte snel vol is. Na een jaar wil je bij wijze van spreken dolgraag een nieuwe telefoon.

Bij de iPhone heb ik dat absoluut niet, ik was er na 2 jaar nog steeds heel blij mee. En nu ben ik ook weer helemaal happy met mijn 6S. Ik wil nooit meer iets anders dan een iPhone.



Ik heb hem nu ongeveer 1.5 jaar en hij werkt echt nog prima! Het zal er denk ik ook erg aan liggen hoe intensief je hem gebruikt. Ik speel heel af en toe een spelletje, maar dat zijn dingen als mijnenveger/patience e.d. dus dat vergt niet zoveel van het scherm. Als je veel grote spellen speelt (Hayday, Sims etc.) dan kan ik me voorstellen dat hij ook eerder 'leeg' is. Maar die van mij werkt nog steeds zo goed als toen der tijd.

Verder kan ik nagenoeg alle apps op een SD-kaart zetten. De paar apps waarbij dat niet kan, die passen makkelijk op mijn interne geheugen. Buienradar, weeronline, 9292, NS, 9GAG, Jodel, Qmusic etc. Het gaat allemaal op mijn SD-kaart. Ik heb dan ook nog genoeg ruimte op zowel mijn SD-kaart als mijn interne geheugen.



Voor TO; de camera van mijn motorola is matig. Het is een prima ding voor leuke kiekjes, maar met 8MP is het geen uitzonderlijk goede camera. Dan kan je misschien eerder naar een Sony Xperia kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 16 mei 2016 @ 10:45:

Moet wel zeggen dat ik de voorcamera van samsung s5 echt slecht vind, verder is het een hele fijne telefoon. Ik heb een glasplaatje op mijn beeldscherm, zodat mijn scherm zelf niet kapot valt. Werkt perfect.Zit dat plaatje niet over de cameralens heen?
Oh dear, how sad, never mind.
iPhone 6 SE



Die zou ik zelf graag kopen. Heeft een goede camera!
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds kort een iPhone 6S, eigenlijk puur voor de goede camera. Geweldig!! Had hiervoor 2 jaar een hele dure Samsung, na jarenlang met plezier een iPhone 4 te hebben gehad. Ik kan vergelijken en wat mij betreft mag samsung meteen verboden worden. Wat een slechte telefoons maken die! Traag (iedere maand terug naar fabrieksinstellingen), slechte camera als er niet fel zonlicht is, slechts 2 uur met een batterij als je de gps vergeet uit te zetten....



O, en dan natuurlijk de combi met Android: onnodige apps, vreet geheugen, vastlopers....



Nooit meer anders dan Appel wat mij betreft.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 16 mei 2016 @ 10:45:

Ik vind Samsung erg fijn. Wat voor mij echt een must is, is dat ik de batterij eruit kan halen. Als hij dan volledig crasht hoef je er niet meteen mee naar de winkel, even batterij eruit halen en hij start gewoon weer opnieuw op.Mijn Ssmsung crashte dan ook erg vaak, dan is het handig ja. Maar met een iPhone nog nooit meegemaakt dat ie crashte/bleef hangen of wat dan ook. Dus dan is dat ook gewoon niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 16 mei 2016 @ 10:32:

Die van morgen moet je hebben want die van vandaag is al van gisteren.Lekker boeiend. Ik heb ook bewust een 5S gekocht terwijl de 6 ook al uit was (maar deze vind ik veel te groot). Heb ook nog jaren gedaan met een 4 toen de 5C/S al uit was.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De iphone van zus crashte dagelijks en de service is om te huilen, nep garantie die ze je willen verkopen en dan nog niet willen reparen maar je een dure reviseerd toesel in de mik willen duwen. Bij 2 vriendinnen zelfde verhaal ..Ja top bedrijf dat Apple.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 4 (die ik een jaar of 4 heb gehad en nu 5S) is nog nooit gecrasht. De service bij Apple vind ik prima, ze nemen alle tijd om het te verhelpen als je een probleem hebt of iets niet snapt.



TO, hou er bij andere toestellen ook rekening mee dat niet alle apps op een SD kaartje kunnen, waardoor je interne geheugen snel vol kan raken en hij daardoor traag kan worden en updates niet meer kunnen worden gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Al ruim 2 jaar een iPhone 5S, heel tevreden mee. Nu van mijn werk een Samsung, en vind dat apparaat om te huilen. Ook ooit een HTC gehad, ook bagger.

Apple heeft voor mij gewoonweg de fijnste telefoon. Ook al omdat alles gesynchroniseerd kan worden met mijn iPads. Fijne camera. Top.

Maar goed, ik lees in de OP dat je van plan bent de telefoon veel te gaan laten vallen.... Ik heb een lederen hoesje op mijn iPhone, en de zeldzame keren dat deze gevallen is, was er niets aan de hand.
Als je er alleen mee wilt bellen of appen zijn alle telefoons bijna wel geschikt.

Ik zou geen edge nemen maar een gewone omdat die minder kwetsbaar lijkt. Volgens mij kan er bij een S6 geen los geheugenkaartje in, bij een S7 wel.



Ik ben ook op zoek naar een nieuwe. Mijn simpele Samsung is nu 3 jaar oud en begint kuren te krijgen. De batterij had ik vorig jaar al vervangen (maar was maar 14 euro ofzo dus vind ik prima als ik er weer een jaar mee vooruit kan). Een extra batterij hebben is altijd makkelijk.



Van mijn werk heb ik een Nokia lumia nog wat met Windows maar dat vind ik een onding. Loopt ook regelmatig vast en ik kan niet snel vinden wat ik zoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven