Welke tablet voor mijn moeder?

30-09-2014 04:12 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht!

Ik wil mijn moeder graag verrassen met een tabet waarop ze haar mail kan lezen en foto's van haar kleinkinderen kan zien (en eventueel filmpjes). Mijn moeder heeft niets met computers. Heeft nog nooit achter eentje gezeten en is er bijna bang van.



Heeft iemand suggesties voor een tablet die supergemakkelijk te gebruiken is en niet te duur?



Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Wat is niet te duur?

Wij hebben hier thuis een iPad 2,Samsung Galaxy tab4 en een mini iPad.

I mini iPad!!



Ligt lekker in de hand en hij is ook licht.
Prrrr, mauw miawwwww.
De (goedkoopste) iPad idd.

Mijn moeder had een of ander goedkoop ding van een ander merk, maar toen ik haar mijn oude iPad gaf, raakte ze de andere nooit meer aan.

Is gewoon veel intuïtiever, je hebt er haast geen uitleg bij nodig.
De Acer Iconia tab, zeer initiutief. En stukken goedkoper dan een Ipad.
Alle reacties Link kopieren
.
Mijn moeder heeft een Samsung. Ze is 72 en had ook niks met computers. Ze mailt, ze speelt Wordfeud, en Googelt ermee!



Ik kwam pas bij haar, hoorde ik een mannenstem in de keuken vertellen hoe je makreel fileert. Stond het tablet op het aanrecht en zij ervoor met een makreel! Had ze een filmpje op You Tube gevonden!
Mijn oma van 94 heeft een iPad. Als je moeder ouder is of slecht kan lezen dan zou ik niet voor de mini gaan.



Natuurlijk zal ze in het begin wat hulp nodig hebben.



Als jullie ook een iPad/iPhone hebben dan kun je op vakantie heel makkelijk foto's met haar delen via de cloud. Dan heb je helemaal geen mail nodig.
Hier ouders en schoonouders ook een iPad. Werkt gewoon simpel, virussen krijg je er niet op (verademing voor mijn vader haha!) en degelijk. Reageert snel en precies, dat mis ik bij de Samsung. Daar moet ik soms wel 3 keer duwen voor hij een reageert.
Alle reacties Link kopieren
Mini ipad, snel en niet al te groot.

Heb zelf ook de mini Samsung maar die is toch iets langzamer.

Mijn vader heeft de neiging om dan steeds dezelfde handeling achter elkaar te doen.

Begrijp je?
Alle reacties Link kopieren
Ipad!



Bespaar je een hoop gedoe en neem een ipad. Je kan er niets fout op doen, dus werkt altijd. Is het makkelijkst te bedienen en geen virussen.
iPad, niet de mini maar de gewone, mini lijkt me wat zicht betreft minder handig, en is ook net wat meer gepriegel met typen.

Mijn vader heeft een Samsung, vind ik een rotding. Langzaam en lang niet zo intuitief als iPad.
Alle reacties Link kopieren
Ook een iPad voor mijn moeder gekocht, super gelukkig is ze er mee!!!
For better and worse!!!!
quote:sushilala schreef op 30 september 2014 @ 07:18:

Mijn oma van 94 heeft een iPad. Als je moeder ouder is of slecht kan lezen dan zou ik niet voor de mini gaan.



Natuurlijk zal ze in het begin wat hulp nodig hebben.



Als jullie ook een iPad/iPhone hebben dan kun je op vakantie heel makkelijk foto's met haar delen via de cloud. Dan heb je helemaal geen mail nodig.



Wat leuk om te lezen!! Mijn moeder was zo'n 20 jaar jonger dan jouw oma, sushilala. Maar ze wist niet eens wat een computer kon, vond de muis maar een raar ding en noemde de monitor zo'n tv-tje



TO: als jouw moeder een beetje apparaten kan bedienen dan hoop ik dat ze de tablet snel meester is. Het zal haar vast veel leuke dingen opleveren!!
Wat grappig Carenza. Ze leest er de krant mee, speelt patience, bekijkt foto's, mailt en googelt een hoop. Als ik kom dan moet ik zo'n 100 tabbladen sluiten 😁
Ik wil een tablet voor mezelf van 10 inch. Ik wil er ook op tv gaan kijken forumen email facebook etc. Ik heb een Samsung telefoon en dat bevalt me goed.

Ik vraag me af of een goedkoper merk ook fijn is bv asus of lenobo oid.

Nexus hoorde ik laatst. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Iedere keer als ik dit topic zie denk ik Drion!

Maar misschien is jouw moeder wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Koop er een toetsenbord voor haar bij. Hoeft niet duur te zijn.

Typt veel makkelijker en is gelijk een standaard en hoes.

Geen verstand welk merk je moet nemen. Zelf heel blij met mijn Ipad. Mini veel te klein om te lezen en typen.
Alle reacties Link kopieren
tablet? ik dacht even dat jij je moeder wilde gaan drogeren
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven