Welke telefoon > 16 of 32mb

05-02-2016 15:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een nieuwe telefoon.

Ik heb nu de HTC Desire 620 met maar 8gb. Stom nooit moeten doen.



Welke kunnen jullie me aanraden.

Is de Huawei wat? En welke dan?

Ik zat te denken aan de Samsung s6 maar ja wat is het verschil. Ik hoef geen goede camera. Geheugen is het belangrijkste.

Ik wil er geen abonnement bij.



Wie weet wat ik het beste kan doen?



Groetjes Ladenkastje
Alle reacties Link kopieren
Als je HTC gewend bent gaat Samsung je echt tegenvallen, dat zijn rottoestellen.

Als je een telefoon koopt waar een sd-kaartje in kan is 16 GB wel voldoende, anders 32 nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hiervoor een Samsung en die kreeg oplaad kuren. Het is meer de traagheid maar een 16gb sdkaartje helpt in dit geval niet



Wat denk jij dat tegen gaat vallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een S6 en die zijn volgens mij te krijgen vanaf 32GB, ik heb zelf 64GB. En er kan geen SD kaart in.



Ik zou me als ik jouw was beter verdiepen in wat ik wil en welke toestellen daar geschikt voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
16 of 32 MB? Dat lijkt me wel erg weinig tegenwoordig



Ik zou gewoon een telefoon met microSD nemen. Die zijn er genoeg, en je koopt een 32GB microsd kaartje voor nog geen 30 euro, dat is echt een stuk minder dan wat een telefoon met zoveel opslag extra kost.



Het is trouwens opslag, geen geheugen, ze worden er ook niet sneller van. Meeste telefoons hebben 1 of 2 GB geheugen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Met mijn Samsungtelefoon had ik het probleem dat er wel een SD-kaartje in kon, maar dat je veel apps etc er niet naartoe kon verplaatsen. Zo stonden er van die irritante Samsung apps op die niet naar de SD konden en ook niet verwijderd konden worden. En nog veel andere apps kon je er ook niet op zetten. Dus het geheugen was alsnog snel vol. Ik weet niet hoe het met andere Android telefoons zit, maar mojn iPhone heeft 32 mb en dat is na bijna 2 jaar nog steeds genoeg. Ik heb er best veel muziek, apps en foto's op staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ladenkastje schreef op 05 februari 2016 @ 15:27:

Ik had hiervoor een Samsung en die kreeg oplaad kuren. Het is meer de traagheid maar een 16gb sdkaartje helpt in dit geval niet



Wat denk jij dat tegen gaat vallen?Samsung is traag en instabiel, het systeem blijft om de haverklap hangen.
Alle reacties Link kopieren
IBood heeft op dit moment refurbished iPhones in de aanbieding, ook met flink wat gig geheugen. Is dat iets?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 05 februari 2016 @ 16:26:

Met mijn Samsungtelefoon had ik het probleem dat er wel een SD-kaartje in kon, maar dat je veel apps etc er niet naartoe kon verplaatsen. Zo stonden er van die irritante Samsung apps op die niet naar de SD konden en ook niet verwijderd konden worden. En nog veel andere apps kon je er ook niet op zetten. Dus het geheugen was alsnog snel vol. Ik weet niet hoe het met andere Android telefoons zit, maar mojn iPhone heeft 32 mb en dat is na bijna 2 jaar nog steeds genoeg. Ik heb er best veel muziek, apps en foto's op staan.

Heel herkenbaar! Ik haal er gewoon foto's af eens in de zoveel tijd. Vet irritant.

En ow ja het is opslag :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 05 februari 2016 @ 16:52:

[...]



Samsung is traag en instabiel, het systeem blijft om de haverklap hangen.Dat heeft mijn HTC nu ook. Vet irritant!
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 05 februari 2016 @ 17:29:

IBood heeft op dit moment refurbished iPhones in de aanbieding, ook met flink wat gig geheugen. Is dat iets?Ik zie mooie deals staan. Is die met 70% korting goed genoeg? Ik ben namelijk niet in to the iPhone dus ;) haha.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik even goed op een rijtje zetten wat je van je telefoon wilt. Een galaxy S6 kost minstens 400 euro. Dat is behoorlijk wat geld, en als je dat er voor over hebt dan is dat prima. Maar als je voornamelijk veel opslag wilt, dan is 400 euro erg veel geld. Dus wat wil je allemaal met je telefoon kunnen? Als je dat weet, dan kan je naar die eisen een telefoon gaan zoeken.



Gaat het je alleen om opslag ruimte? Dan kan je beter geen Samsung kopen, maar een telefoon met een kaal besturingssysteem. Bijvoorbeeld, Motorola heeft een nagenoeg kale Android, dus zonder allerlei extra apps dat is misschien wel iets?



Waarom is opslag trouwens zo belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Opslag is belangrijk omdat ik er nu tegenaan loop,niet genoeg ruimte voor updates en hij is traag.

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Nadeel is dat bijna alle telefoons straks zonder geheugen kaartje gaan werken. Ze willen dat je telefoon over 2 jaar vol zit want dan koop je een nieuwe.



Samsung werkt prima als je maar de galaxy neemt !
Alle reacties Link kopieren
quote:hondjewaf schreef op 09 februari 2016 @ 08:30:

Nadeel is dat bijna alle telefoons straks zonder geheugen kaartje gaan werken. Ze willen dat je telefoon over 2 jaar vol zit want dan koop je een nieuwe.



Samsung werkt prima als je maar de galaxy neemt !Mijn Galaxy S5 is anders een drama.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondjewaf schreef op 09 februari 2016 @ 08:30:

Nadeel is dat bijna alle telefoons straks zonder geheugen kaartje gaan werken. Ze willen dat je telefoon over 2 jaar vol zit want dan koop je een nieuwe.

Dan koop je toch gewoon een wat kleiner merk? HTC, OnePlus, Huawei, allemaal prima telefoons, en die fabrikanten blijven echt wel modellen uitgeven met microSD of anderzins onderscheidende features.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ben heel blij met sony xperia z3 compact. Uitbreidbaar geheugen, stabiel, niet te groot en sinds de komst van de z5 compact ook in prijs verlaagd. Of zoals iemand anders al opperde: Motorola Moto G 2015 of X. Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er eigenlijk alleen maar positieve dingen over. Net als over de Huawei 8.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 09 februari 2016 @ 08:34:

[...]



Mijn Galaxy S5 is anders een drama.



Die heb ik ook gehad, ik vind het ook een vreselijk ding qua opslag, ram etc. Nooit meer Samsung voor mij.

En mijn HTC was ook een drama, maar die was ook al wat ouder. Hopelijk zijm die nu wat verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 09 februari 2016 @ 08:34:

[...]



Mijn Galaxy S5 is anders een drama.Oh echt? Mijne werkte bijna 2 jaar lang prima. Nu hij wat voller staat word hij wel trager maar dat heb je met elke telefoon. Verder nooit klachten gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondjewaf schreef op 10 februari 2016 @ 13:06:

[...]



Nu hij wat voller staat word hij wel trager maar dat heb je met elke telefoon. Met iPhone nooit last van. Samsung daarentegen werd na een half jaar al hartstikke langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een HTC fan. Mijn allereerste smartphone was de Desire hd. Die is nu door mijn dochter in gebruik.

Zelf heb ik de One M8 nu. Heel tevreden over. Wil eigenlijk wel een nieuwe dit jaar, heb hem nu 2 jaar maar ik kan geen goed excuus verzinnen aangezien de M8 het nog prima doet en er niets op aan te merken valt.

Mijn man stelt geen hoge eisen en heeft een telefoon van zijn werk. Prive heeft hij nu ook een HTC, die 620 van TO dus. Hij bevalt hem prima. Maar in vergelijking met mijn telefoon is hij inderdaad de mindere. Dat is ook wel logisch natuurlijk, er zit nogal wat prijs- en prestatieverschil tussen beiden.



Kijk dus naar wat je wilt met je telefoon. Als ik het zo lees heb je gewoon de verkeerde telefoon uitgekozen maar zeker niet het verkeerde merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk de HTC one M8s gekocht. Er was een leuke aanbieding :D Dat scheelde weer ruim 100 euro .

Hij heeft 16GB en de RAM is ook meer 2 ipv 1 en 1,5 a 2 heb je zeker nodig.

Tot nu toe bevalt hij me goed. Ik zit nu op bijna 12GB aan geheugen en ik heb alle apps erop staan. Ze doen het ook prima. Werken snel e.d.



Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip voor een hoesje: de Dot view case. Is interactief met je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
De kunst is om de eventuele extra SD geheugenkaart zo in het toestel op te zetten dat daar je foto's en muziek opgeslagen worden, evenals je tijdelijke bestanden/downloads. Is vaak wel even uitvogelen of en hoe dat gerealiseerd kan en moet worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven