Welke telefoon onbreekbaar en watervast?

21-05-2015 18:22 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken mag ik een nieuwe telefoon gaan uitzoeken. Ik ben nogal een kluns. Ik heb m'n huidige telefoon al drie keer flink laten barsten, waardoor ik drie keer nieuw glas heb moeten laten zetten. En in het verleden heb ik twee andere telefoons de binnenkant van een wasmachine laten zien.

Oja mijn huidige telefoon is ook al twee keer nat geweest, maar die kon ik nog redden door 'm een paar dagen in een pak rijst te leggen.



Wie van jullie is net zo klunzig, maar heeft of kent een telefoon die wel heel en droog blijft?
Ik heb een Xperia Z compact. Watervast en al een paar keer flink laten stuiten. Geen barsten en doet het nog steeds
Samsung S5 en wellicht ook de S6.
Ik denk dat je meer hebt aan een goed hoesje.
quote:nerdopviva schreef op 21 mei 2015 @ 18:27:

Ik denk dat je meer hebt aan een goed hoesje.



Mijn idee.



Ik heb (wegens watervlugge kinderhandjes) nu een hardcase hoes met siliconen binnenkant eromheen, echt stuiterproof kan ik wel zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Die Xperia vind ik erg mooi! Daar ga ik wat beter naar kijken!



Ik heb nu een 'broertje' van de Samsung S5/S6 dus durf ik dat niet helemaal aan. Maar idd misschien met een goed hoesje.

Ik heb nu zo een die je naar achteren open flapt en ook een screenprotector. Maar die helpt niet tegen stuiteren.



Oke, dus een siliconen binnenkantje?
Alle reacties Link kopieren
De T65 is ontzettend degelijk



Zoiets: http://www.bol.com/nl/p/g ... c-black/9200000018333110/
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 21 mei 2015 @ 18:38:

De T65 is ontzettend degelijk



Die laat je in ieder geval niet per ongeluk in je broekzak zitten terwijl je de was doet.
Alle reacties Link kopieren
@nerdopviva: dat is wel echt een hardcore beschermhoesje. Zou er iets zijn wat iets stijlvoller en onopvallender is zeg maar, en toch Gevondenvoorwerp-proof is?
Alle reacties Link kopieren
@EVAQ: Ik was ook totaal onduidelijk in mijn OP zie ik nu. Ik heb het over een mobiele telefoon.
gevondenvoorwerp wijzigde dit bericht op 21-05-2015 18:44
Reden: schoonheidsfoutje
% gewijzigd
Die hardcases vallen bij mij allemaal stuk. En zo'n siliconencase is vervelend in je zak stoppen.



Ik heb trouwens wel een screenprotector tegen het krassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu gewoon barsten onder mijn screenprotector, zo'n harde.

Een barst netjes in de protector en de rest eronder in het echte glas..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n kluns, mijn telefoon valt regelmatig. Ik heb er altijd een hoesje omheen. Die breekt dan wel, ik betaal me blauw aan hoesjes, gelukkig zijn ze niet duur, maar de telefoon is tot nu toe heel gebleven.

De S5 is waterdicht trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 21 mei 2015 @ 18:46:

Ik ben zo'n kluns, mijn telefoon valt regelmatig. Ik heb er altijd een hoesje omheen. Die breekt dan wel, ik betaal me blauw aan hoesjes, gelukkig zijn ze niet duur, maar de telefoon is tot nu toe heel gebleven.

De S5 is waterdicht trouwens.Wat voor soort hoesjes gebruik je SOLEIL?
quote:gevondenvoorwerp schreef op 21 mei 2015 @ 18:43:

@nerdopviva: dat is wel echt een hardcore beschermhoesje. Zou er iets zijn wat iets stijlvoller en onopvallender is zeg maar, en toch Gevondenvoorwerp-proof is?Zoiets dan: http://www.bol.com/nl/p/s ... e-zwart/9200000040074807/
Alle reacties Link kopieren
Mijn s5 heeft ook in bad gelegen. Ging goed. Geen gedoe met pakken rijst gewoon afdrogen en weer verder. Hij is een keer op de fiets uit mijn broekzak gevallen op een kruispunt. Geen stuk scherm wel lelijke beschadiging. De tegelvloer in de keuken heeft ook al meerdere keren kennis gemaakt met mijn s5 en ook daar geen stuk scherm van. Ik heb trouwens geen hoesje om mijn telefoon en het scherm is na een jaar wils gebruiken nog krasvrij. Ik heb ook een s3 gehad en daarvan wel twee keer een stuk scherm na onbenullige valletjes.
Ik heb dit hoesje:



http://www.ebay.com/itm/N ... &var=&hash=item20ec3ad796



Kan echt tegen stuiteren over de grond.



Ja, is wel iets dikker dan alleen een siliconen case, maar steeds een nieuw schermpje is ook niet handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:gevondenvoorwerp schreef op 21 mei 2015 @ 18:53:

[...]





Wat voor soort hoesjes gebruik je SOLEIL?Een flipcover. Net zoiets als hiervoor gepost werd, alleen gaat de mijne over de korte zijde over ipv de lange zijde.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets



De Nokia 3310 was het eerste wat ik dacht
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 21 mei 2015 @ 19:09:

De Nokia 3310 was het eerste wat ik dacht

nope siemens c25 was water/stof-dicht

Al zal een ritje in een wasmachine die ook geen goed doen.



heb een htc 1x die overleeft het al 4 jaar op de bouw.

net een nieuwe accu geplaatst, hoop die nog 4 jaar te gebruiken.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Een land rover telefoon! Die gaat gewoon mee onder de douche. Maak hem schoon tijdens de afwas en heel af en toe wordt er voetbal mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 21 mei 2015 @ 19:09:

De Nokia 3310 was het eerste wat ik dacht Of de 6610, die heeft bij ook een duik in het water overleefd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schmett schreef op 21 mei 2015 @ 19:15:

Een land rover telefoon! Die gaat gewoon mee onder de douche. Maak hem schoon tijdens de afwas en heel af en toe wordt er voetbal mee gespeeld.Ja die zou t wel overleven. Maar ik vind 'm niet mooi. En hoe oppervlakkig het ook mag zijn, mijn ogen willen ook wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven