Welke telefoon?

15-12-2016 09:08 62 berichten
Het is weer zo ver, ik mag verlengen. In principe doet mijn huidige telefoon het nog (een Sony Xperia Z3), alleen ben ik bang dat als ik nu verleng zonder telefoon dat ie met een paar maand wel kapot gaat. Dat zou wel typisch iets voor mij zijn, zeg maar.



Ik twijfel dus over sim only of gewoon weer met een telefoon. Maar welke telefoon? De Samsung S7? Een ander? Ik doe best veel met mijn telefoon, dus hij daar wel tegen kunnen. Ook ben ik best lomp, dus hij moet wel tegen een stootje kunnen. En ik vind de camera belangrijk.



Ik heb al op tweakers gekeken, maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van jullie.
iPhone 6S, SE of zelfs de 7. Heerlijke toestellen, nooit wat met mijn iPhone gehad!
Echt? Ik ooit, waaaaaaay back, de iPhone 3g gehad. Ik heb zo vaak dat scherm moeten laten vervangen...En ik vind het een heel groot nadeel dat het geheugen niet uitgebreid kan worden bij een iPhone. (Da's dus wel een vereiste).
Ik zou voor de iPhone SE gaan. Je kan je iCloud opslag uitbreiden en er zijn varianten in het aantal gb.

Zelf heb ik een glazen screenprotector en m'n telefoon heeft meerdere ongelukjes overleeft. Toen hij de badkamervloer raakte, dacht ik dat het klaar was, maar hij was nog helemaal heel!
Ik heb de LG G5. Heerlijke telefoon met titanium frame. Ook een screenprotector erop en hij overleefd mijn lompe actie door hem te laten vallen op de keukenvloer

Groot geheugen en mooie camera erop. De telefoon is wel wat moeilijker te verkrijgen maar als je hem eenmaal hebt... Ik ben er zeer blij mee
Iphone 7, zal je heel lang heel veel plezier van hebben. Neem de plus, dan heb je een nóg betere camera!
Alle reacties Link kopieren
Het is tegenwoordig echt goedkoper om een SIM only abonnement te nemen en dan de telefoon los te kopen. Reken maar uit hoeveel je uiteindelijk betaalt na een 2 jarig abonnement inclusief telefoon of alleen de SIM kaart en een losse telefoon.



Ik zou dus voor een SIM only abonnement gaan en ondertussen sparen, mocht je telefoon kapot gaan dan kan je die dan gewoon kopen.



Lukt het je niet om te sparen dan kan je een abonnement inclusief telefoon nemen, maar dat kost je wel meer geld. De telefoonmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen en de tijd dat ze je moesten lokken met een goedkoop toestel is al lang niet meer zo.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Heb net de oneplus 3T gekocht, heerlijke telefoon! Super snel, laadt binnen half uur op en batterij gaat ongeveer 30 uur mee met vrij intensief gebruik. Niet heel duur qua aanschaf.
Dat laatste is helemaal waar, daarom twijfel ik. Dat mijn puber op mijn telefoon loopt te azen, telt niet mee. ;)



Ik betaal nu 29,- per maand, waarvan 19 voor de telefoon. Ik heb 2 jaar terug ook een deel aanbetaald, geen idee meer hoeveel. Mijn abonnement is maar een tientje per maand, en daar kom ik altijd mee uit.



Mja, dat sparen, hè?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Samsung galaxy s7 edge en die kan niet altijd tegen stuiteren . De eerste keer dat ik hem liet vallen gelijk een barst, sindsdien al honderden keren laten vallen en niets aan de hand. Maar de gewone variant is niet zo gevoelig voor breken. De camera is geweldig! En hij is snel. Ik zou als ik nu zou moeten kiezen weer voor de s7 gaan alleen dan niet de edge variant omdat ik ook zo'n lomperd ben . De s3 die dezelfde bolling in het scherm heeft had ik ook vrij snel stuk. Dus het ligt echt aan dit type scherm, de andere Samsungs hebben bij mij geen gebroken scherm ondanks hetzelfde gebruik. Of zelfs intensiever gebruik, op mijn werk vloog er nog weleens eentje door de hal.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Met laten vallen kun je gewoon geluk hebben of pech, wat voor merk je ook hebt. Mijn dochter liet haar iPhone 5s van een zonnebedje vallen, heel laag dus, en het scherm was helemaal kapot (niet alleen een barst, maar tientallen). Mijn iPhone 5s liet ik laatst van bovenaan de trap vallen, van minimaal 3 meter op een keiharde marmeren vloer. Helemaal niks mee aan de hand. Kwestie van geluk hebben hoe hij terecht komt.



Verder zweer ik bij iPhone, maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je zelf al aangeeft, je mag verlengen, het hoeft niet.

Waarom wacht je niet totdat Sony echt aan vervanging toe is? Of heb je nu hele hoge abbo kosten die je omlaag wilt hebben?



Er bestaan ook maandelijks opzegbare sim only's, dat is ook nog een optie totdat telefoon echt aan vervanging is.



Ik ben iphone fanaat dus wat mij betreft is dat de enige aanrader aan mijn advies over welke telefoon heb je dus niks.

Altijd wel een glass screenprotector erop, die hebben al mijn iphones (van iphone 4 tot nu 6S) gered van kapotte schermen bij laten vallen



Toen ik de laatste keer mijn abbo verlengde was het onder de streep even duur als sym only en zelf telefoon aanschaffen, terwijl de keer ervoor zelf (deels) betalen voor phone gunstiger was. Het is dus niet per definitie altijd voordeliger om de telefoon zelf te kopen.

En kijk op sites als belsimpel, die bieden veel meer keuzes en combinaties aan dan op de website van de provider zelf



Ik weet niet of je ook een tablet in bezit hebt, een telefoon met zelfde besturingssysteem is echt ideaal qua syncen
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
I iPhone's.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Pruttie schreef op 15 december 2016 @ 09:21:

Echt? Ik ooit, waaaaaaay back, de iPhone 3g gehad. Ik heb zo vaak dat scherm moeten laten vervangen...

En daarvoor zijn er nou glazen screenprotectors uitgevonden... (En iPhones zijn er in 64GB versies, daar red je het echt wel mee.)
Ik heb ook een z3 die verlengd mag worden. De nieuwste Sony is niet zoveel beter dat ik nu een nieuwe telefoon wil. Ik heb dus gekozen voor een jaar lang abonnementsverlenging. Ben nu goedkoper uit met meer belminuten/ mb's.
Is dit nou weer zo'n egotripper-topic waar iedereen zijn/haar eigen toestel aanprijst?

De vraag is ongeveer net zo "interessant" als vragen welke kleur wij mooi vinden.

TO, als je écht zinvolle reacties wil, begin dan misschien met te melden wat jij belangrijk vindt aan een mobiel.
Sim only!!! Véél goedkoper. Je moet alleen even een losse telefoon te kopen. Zijn best goede aanbiedingen. En op termijn ben je gewoon echt goedkoper uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 15 december 2016 @ 11:56:

Sim only!!! Je moet alleen even een losse telefoon te kopen. .



Sorry, maar even een telefoon kopen? niet iedereen kan dat in een keer ophoesten.

Ja ik weet dat je goedkopere toestellen hebt, maar niet iedereen wil dat
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 15 december 2016 @ 11:55:

Is dit nou weer zo'n egotripper-topic waar iedereen zijn/haar eigen toestel aanprijst?

De vraag is ongeveer net zo "interessant" als vragen welke kleur wij mooi vinden.

TO, als je écht zinvolle reacties wil, begin dan misschien met te melden wat jij belangrijk vindt aan een mobiel.Goed punt, kijk eerst wat je wil en waar de telefoon aan moet voldoen. Wat doe je er mee enz enz
Wie wind zaait zal storm oogsten
Als je nu een sim neemt en die maandelijk opzegbaar zet? Kan bij Ben voor een paar euro incl internet en de telefoon gaat kapot... dan neem je dan toch weer een abbo met telefoon.
quote:Franka76 schreef op 15 december 2016 @ 12:05:

[...]





Sorry, maar even een telefoon kopen? niet iedereen kan dat in een keer ophoesten.

Ja ik weet dat je goedkopere toestellen hebt, maar niet iedereen wil datJe quote en reageert alleen wat er op de 1e regel staat?! Lees even wat erachter staat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hannah_zz schreef op 15 december 2016 @ 10:11:

Heb net de oneplus 3T gekocht, heerlijke telefoon! Super snel, laadt binnen half uur op en batterij gaat ongeveer 30 uur mee met vrij intensief gebruik. Niet heel duur qua aanschaf.De mijne is onderweg! Fijn om te lezen dat ie bevalt
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 15 december 2016 @ 11:56:

Sim only!!! Véél goedkoper. Je moet alleen even een losse telefoon te kopen. Zijn best goede aanbiedingen. En op termijn ben je gewoon echt goedkoper uit.Veel goedkoper dan wat? Een abbo met iphone en 4gb date en onbeperkt bellen kan je niet vergelijken met een sym only 500mb en een 3jaar oud model galaxy,
Wie wind zaait zal storm oogsten
En zelfs als je dan je sim wil houden en zelf een telefoon kan kopen is dat vaak echt veel goedkoper als je dat uitsmeert over de looptijd van een vast abbonement. En er zijn ook goede chineese telefoons te koop voor weinig.
quote:Franka76 schreef op 15 december 2016 @ 12:08:

[...]





Veel goedkoper dan wat? Een abbo met iphone en 4gb date en onbeperkt bellen kan je niet vergelijken met een sym only 500mb en een 3jaar oud model galaxy,Hoeft ook niet. Een losse telefoon en een losse sim zijn vaak goedkoper als je dat zelf regelt. Dan hoef je echt geen oude telefoon voor te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven