Welke telefoon?

15-12-2016 09:08 62 berichten
Het is weer zo ver, ik mag verlengen. In principe doet mijn huidige telefoon het nog (een Sony Xperia Z3), alleen ben ik bang dat als ik nu verleng zonder telefoon dat ie met een paar maand wel kapot gaat. Dat zou wel typisch iets voor mij zijn, zeg maar.



Ik twijfel dus over sim only of gewoon weer met een telefoon. Maar welke telefoon? De Samsung S7? Een ander? Ik doe best veel met mijn telefoon, dus hij daar wel tegen kunnen. Ook ben ik best lomp, dus hij moet wel tegen een stootje kunnen. En ik vind de camera belangrijk.



Ik heb al op tweakers gekeken, maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van jullie.
Ze wil toch geen IPhone?!

En ja die telefoon van 3 jaar oud is dan toch goedkoper. Wat maakt het uit welke telefoon ze koopt? Als de telefoon toch aan de verwachtingen van to voldoet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 15 december 2016 @ 12:05:

[...]





Sorry, maar even een telefoon kopen? niet iedereen kan dat in een keer ophoesten.

Ja ik weet dat je goedkopere toestellen hebt, maar niet iedereen wil dat

Alleen bij abonnementen met heel veel belminuten of data ben je meestal goedkoper uit met een abonnement met bijbehorende telefoon dat met sim only en een losse telefoon. TO schrijft dat ze toe kan met een tientje bel/dataruimte per maand, dus de kans dat ze goedkoper uit is met sim only, ook als ze een duurder toestel neemt, is groot.





TO, ik zou nu overstappen op sim only en tegen de tijd dat je toestel echt vervangen moet worden een nieuwe kopen. Kun je nu mooi eerst nog even sparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 15 december 2016 @ 12:07:

[...]





Je quote en reageert alleen wat er op de 1e regel staat?! Lees even wat erachter staat!



nou rustaaaaghhh, ik heb t gelezen.

Ik geef aan dat niet iedereen in een keer het geld kan ophoesten voor het kopen van een telefoon. Niet iedereen heeft (ik noem maar wat) 400euro rondslingeren, en dat zal je eerst moeten neertellen voordat je op langer termijn goedkoper uit zou kunnen zijn
Wie wind zaait zal storm oogsten
Ik mag binnenkort ook verlengen. Ik wil graag de Blackberry Priv. Vooral omdat ie een fysiek toetsenbord heeft en de Blackberry op android draait.

Ik heb nu een sony Z1 compact. Draait nog prima maar mis echt het fysieke toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 15 december 2016 @ 12:13:

[...]



TO schrijft dat ze toe kan met een tientje bel/dataruimte per maand, dus de kans dat ze goedkoper uit is met sim only, ook als ze een duurder toestel neemt, is groot.

Wat is een tientje data per maand? Ik vind het bijzonder dat je kan zeggen dat je goedkoper uit bent terwijl je niet eens weet hoeveel data ze nu heeft in haar bundel,
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee telefoons. Een Iphone 6s en een Samsung S7. De Iphone heeft echt mijn voorkeur. Wat een fantastisch toestel is dat! Eerder altijd enkel Android toestellen gehad, maar als ik IPhone eerder had ontdekt, was ik eerder overgestapt.



De Samsung S7 is trouwens echt een hele vooruitgang met de S5!

Hiervoor had ik een LG G3, nooit problemen mee gehad in tegenstelling tot mijn Samsung's die na twee jaar toch echt wel hun beste tijd gehad hadden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 15 december 2016 @ 12:14:

[...]





nou rustaaaaghhh, ik heb t gelezen.

Ik geef aan dat niet iedereen in een keer het geld kan ophoesten voor het kopen van een telefoon. Niet iedereen heeft (ik noem maar wat) 400euro rondslingeren, en dat zal je eerst moeten neertellen voordat je op langer termijn goedkoper uit zou kunnen zijn



Klopt maar ik doe toch echt zeker 4 jaar met mijn telefoon, en denk niet dat het nodig is om elke 2 jaar een nieuwe telefoon te kopen/leasen. Mensen kunnen wel per maand fors aan de telefoonmaatschappijen betalen, maar hebben kennelijk niet die discipline om zelf te sparen. Over 2 jaar heb je dan al een aardig bedrag bij elkaar.



Ik zou dus echt gewoon de oude telefoon houden, en voor een veel goedkoper SIM only abonnement gaan. Het geld wat ik dan per maand minder ga betalen opzij zetten voor een nieuwe telefoon.



Natuurlijk wil iedereen het nieuwste model telefoon hebben, maar het moet wel passen binnen je budget. Liever een goedkoper simpel model, dan geld uitgeven dat ik beter aan meer zinvolle dingen kan uitgeven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Franka76 schreef op 15 december 2016 @ 12:19:

[...]





Wat is een tientje data per maand? Ik vind het bijzonder dat je kan zeggen dat je goedkoper uit bent terwijl je niet eens weet hoeveel data ze nu heeft in haar bundel,Ik schreef al eerder dat abonnement inclusief telefoon vooral interessant is als je veel belt/data gebruikt. Hoeveel TO nu gebruikt, weet ik niet, maar ze schreef dat ze toe kon met een tientje per maand, dus in de categorie 'veel' zal het niet vallen.
Alle reacties Link kopieren
Als je kan verlengen, dan kijk je eerst of je bij je huidige provider wil blijven zitten, wil je dat niet, dan kun je het opzeggen en naar een andere provider overstappen.Als je blijft zitten, dan zou ik een nieuw toestel uitzoeken, omdat ie op de laatste android versie draait.De meeste toestellen draaien nu op android 6.0 marshmallow.
Bedankt voor de reacties! Ik wist niet dat je ook abonnementen voor een maand kon afsluiten.



Goed, ik heb nu HollandsNieuwe en dat bevalt me prima, ook al hebben ze geen 4G. Ik heb 1000 mb/min/sms per maand (bij deze provider gooien ze alles op 1 hoop) en ik kom daar prima mee uit. Dat kost me dus een tientje per maand.



Ik wil het liefst weer een Android, dat ben ik gewend en mijn tablet draait daar ook op. Daarnaast moet ie snel zijn, want ik ben ongeduldig en doe veel dingen tegelijk. Ook wil ik, zoals eerder aangegeven, een goede camera. Oh, een een groot scherm. Niet overdreven groot, maar zoals de compact serie van Sony...Die zijn te klein.



Ik wil kwaliteit. Mijn Sony is dus nog prima, alleen ben ik bang dat ie binnenkort niet meer geüpdate kan worden en ik bepaalde apps niet meer kan gebruiken, zoals het geval was bij mijn iPhone. Maar da's alweer een jaar of 4 geleden, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Motorola, die hebben goede android toestellen voor een redelijke prijs. Bij bel simpel hebben ze nu aanbiedingen.
quote:HuLang schreef op 15 december 2016 @ 11:55:

Is dit nou weer zo'n egotripper-topic waar iedereen zijn/haar eigen toestel aanprijst?

Euh, ja. Daar vraagt TO namelijk naar!
Ik zal me eens gaan verdiepen in Motorola.



En ik vroeg niet om egotripperij, ik vroeg om ervaring. Als jij goede ervaringen hebt met een iPhone, prima. Als jij goede ervaring hebt met een telefoon van 5 jaar geleden: Ook goed.



Als jij de iPhone 7 kut vindt, hoor ik dat ook graag. Of de S7.
Moto G is een fijne en goede telefoon. Maar als je Sony het nu nog goed doet neem je een sim die per maand opzegbaar is. En wacht je gewoon nog even.
Alle reacties Link kopieren
Over Motorola ben ik dan weer helemaal niet tevreden. Zowel mijn dochter als mijn stiefdochter hadden een Moto G en binnen een jaar moesten ze een nieuwe kopen. Toetsen die niet meer werkten, bellen lukte ook niet meer. En ze waren supertraag geworden (mijn dochter deed er toen trouwens niet zo heel veel mee, het ligt dus niet aan overmatig gebruik). Die zou ik dus echt niet aanraden!
Mijne doet het al 2 jaar. Nooit iets mee. Krijgen op Tweakers ook hele goed reviews.
quote:Fee-de-Goede schreef op 15 december 2016 @ 20:33:

Moto G is een fijne en goede telefoon. Maar als je Sony het nu nog goed doet neem je een sim die per maand opzegbaar is. En wacht je gewoon nog even.



Ik denk inderdaad ook dat ik dat ga doen. Als ik mijn huidige abonnement niet verleng of opzeg, ga ik wel 20,- in de maand betalen (Ik heb nu zo'n aanbieding), daar zit ik ook niet op te wachten.



Gelukkig loopt mijn huidige nog tot februari ofzo door, dus ik kan nog even uitzoeken welke provider handig is en of ik zin heb om over te stappen (want ik vind het wel heel prettig dat ik gewoon 1 bundel heb waar alles in zit).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de Z3 (dan wel de Compact) naar de Xperia X (Compact) gegaan. Bevalt uitstekend!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Op aanraden van mijn puberella heb ik een huawei (p8 lite). Kostte nog geen 200 euro en heeft een prima camera.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Maar; Op het moment dat je contract is afgelopen is je abonnement per maand opzegbaar. Dus ik zou het gewoon laten lopen dan. Dat was in elk geval bij mijn kpn abonnement en ook bij simpel (die had dochterlief voorheen).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Klopt, maar dan ga ik bijna het dubbele betalen van wat ik nu voor mijn abonnement kwijt ben.



Huawaii hoor ik inderdaad ook goede verhalen over. En is de Sony Xperia X een verbetering? Ik vind dit soort dingen altijd zó lastig, ik had in die tijd die ik heb besteed aan het nadenken over een telefoon 15 paar schoenen kunnen uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
In de klas van mijn dochter (havo 5, dus allemaal 15-18 jaar) stapt iedereen, die een nieuwe moet hebben, over op de huawei. Als pubers hem massaal goedkeuren neem ik aan dat het wel goed zit .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
#hippemoeder



is ie ook mooi? Want ja, zo oppervlakkig ben ik wel. En is het scherm ook groot?



Mijn zoon zit op mijn Sony te azen, hij heeft nu de oude Samsung S2 van zijn vader en wil een nieuwe. Snap ik, maar dat ga ik niet voor hem regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 15 december 2016 @ 23:07:

Klopt, maar dan ga ik bijna het dubbele betalen van wat ik nu voor mijn abonnement kwijt ben.



Och ja, daar heb ik helemaal niet aan gedacht toen ik reageerde dat je mag verlengen en niet hoeft. Hierdoor wordt je soort van gedwongen te verlengen, want wie wil nou het dubbele betalen.

Is bij mijn afgesloten Abbo ook het geval en realiseer mij nu pas dat dit ws de reden achter die aktieprijs is tot einde contract. Sneaky zeg
Wie wind zaait zal storm oogsten
quote:Pruttie schreef op 15 december 2016 @ 22:39:

[...]





Ik denk inderdaad ook dat ik dat ga doen. Als ik mijn huidige abonnement niet verleng of opzeg, ga ik wel 20,- in de maand betalen (Ik heb nu zo'n aanbieding), daar zit ik ook niet op te wachten.



Gelukkig loopt mijn huidige nog tot februari ofzo door, dus ik kan nog even uitzoeken welke provider handig is en of ik zin heb om over te stappen (want ik vind het wel heel prettig dat ik gewoon 1 bundel heb waar alles in zit).Dat heb je toch overal? Tenminste ik betaal 1 bedrag en zelf beslissen hoeveel bel/smsminuten ik wle en welk internet en hoeveel. Per maand opzegbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven