Went Windows 8 ooit?

15-06-2015 21:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat geruststelling nodig.

Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen, maar ik snap echt helemaal niks van Windows 8. Op het eerste zicht; wat een stom systeem zeg. Mijn menu start is weg, om allerlei dingen te kunnen gebruiken moet ik me aanmelden met een Microsoft account (en ik wil niet NOG een extra mailadres) en er is niet fatsoenlijk naar mijn taakbalk te komen vanuit dat gekke scherm met apps, zonder dat ik rare trucs uit moet halen.

Dat laatste kan vast wel maar ik heb het nog niet gevonden.



Wie stelt me gerust dat het vast wel went en dat het allemaal echt niet zo slecht is als het nu lijkt?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee
Aan Windows 8.0 kon ik niet wennen, aan 8.1 was ik in een dag gewend.



Ik heb trouwens helemaal geen emailadres hoeven aanmaken of me moeten aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of ik 8.0 of 8.1 heb. Wat is het verschil?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
komt wel goed schatje



I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Even googlen (als je de google-knop kunt vinden... ), er zijn wel trucjes of programma's om je vertrouwde startknop terug te krijgen!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar moet dit Windows 8.1 zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nee op het werk kan ik er niet aan wennen. Thuis hou ik lekker W7.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee, het went niet. Gelukkig is er een W7-shell, dan doet je W8 alsof het W7 is. Ideaal.
Binnenkort kan je automatisch en gratis updaten naar Windows 10, naar verwachting voelt dat vertrouwder.
Windows 8 is echt k*t. Maar zoals febag zegt, binnenkort updaten, ik heb gehoord dat die update voor 8 gebruikers een hele verbetering is.
Alle reacties Link kopieren
Tragisch. Ik heb iig al gevonden hoe ik van dat gekke app ding naar mijn bureaublad kan gaan.



Windows 8 voelt net als toen ze het forum verneukt en geupdate hadden
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is er minder kut aan Windows 8.1 dan aan WIndows 8 dan? Ik schijn 8.1 te hebben.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook 'n stom systeem, maar ik heb geen microsoftmailadres.

Vind het vooral irritant dat je niet te dicht bij de kanten kan komen omdat er dan allerlei apps zich aan je op dringen. Ook het startscherm gaat nergens over. Ik wil gewoon 'n normaal bureaublad zonder apps.
Shoot first, ask questions later!
Ach we zijn uiteindelijk ook het het nieuwe forum gewend geraakt toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen 8 en 8.1: allebei bagger.
Shoot first, ask questions later!
quote:Wompie schreef op 15 juni 2015 @ 21:56:

Ach we zijn uiteindelijk ook het het nieuwe forum gewend geraakt toch.NEE
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 15 juni 2015 @ 21:56:

Ik vind het ook 'n stom systeem, maar ik heb geen microsoftmailadres.

Vind het vooral irritant dat je niet te dicht bij de kanten kan komen omdat er dan allerlei apps zich aan je op dringen. Ook het startscherm gaat nergens over. Ik wil gewoon 'n normaal bureaublad zonder apps.



Ik heb dus iig dat bureaublad gevonden. Da's al iets. Die apps ga ik gewoon kijken wat het is en er dan 1 voor 1 uit pleuren.



Wat ik nu vooral mis is mijn gewone outlook. Ik heb een mailadres van mijn provider (@online.nl) en heb geen zin om dat met webmail te moeten gaan doen. Ik wil gewoon mn outlook terug :(
668, the neighbour of the Beast
quote:redbuIIetje schreef op 15 juni 2015 @ 21:56:

Ik vind het ook 'n stom systeem, maar ik heb geen microsoftmailadres.

Vind het vooral irritant dat je niet te dicht bij de kanten kan komen omdat er dan allerlei apps zich aan je op dringen. Ook het startscherm gaat nergens over. Ik wil gewoon 'n normaal bureaublad zonder apps.Eens. Zeker de eerste dagen zat ik ineens weer in een app wat ik helemaal niet wilde. Nu went dat wel maar soms zit ik er toch weer in. Als ik hem naar 10 mag upgraden ga ik dat zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja met 1 klik ben je wel op dat bureaublad, maar ik zou dat hele opstartscherm met apps willen kunnen elimineren. Op 'n laptop heb ik helemaal geen behoefte aan apps.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:febag schreef op 15 juni 2015 @ 21:51:

Binnenkort kan je automatisch en gratis updaten naar Windows 10, naar verwachting voelt dat vertrouwder.



Ik heb al een tijdje rechts onderin mijn beeldscherm bericht staan dat ik windows 10 gratis kan installeren. Is dat nou een aanrader om te doen denk je of is het de moeite niet waard?

Iemand ervaring hiermee?



Windows 8 sla ik sowieso maar over denk ik, maar ik denk dat alles went
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 8.1 en gebruik een programma genaamd Classic Shell. Heel simpel programmaatje, maar ik heb mijn Start Menu terug



Nog een handigheid om altijd je bureaublad bij opstarten te hebben: http://www.techzine.nl/tw ... aublad-windows-8-1-a.html
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat ik al zo'n 10 jaar gmail als primair mailadres heb. Nooit meer 'n mailadres van 'n provider (teveel gedoe als je weer naar 'n andere overstapt) en zeker nooit meer outlook (vroeger wel 'ns al m'n mail kwijt geraakt)
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 15 juni 2015 @ 22:02:

Ja met 1 klik ben je wel op dat bureaublad, maar ik zou dat hele opstartscherm met apps willen kunnen elimineren. Op 'n laptop heb ik helemaal geen behoefte aan apps.Je kunt ergens instellen dat je dat app-scherm over wilt slaan en rechtstreeks maar je bureaublad gaan. Weet niet meer hoe, maar dat valt vast te googlen. Ook die snelmenu's aan de zijkanten kun je uitschakelen.
niet goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven