Went Windows 8 ooit?

15-06-2015 21:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even wat geruststelling nodig.

Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen, maar ik snap echt helemaal niks van Windows 8. Op het eerste zicht; wat een stom systeem zeg. Mijn menu start is weg, om allerlei dingen te kunnen gebruiken moet ik me aanmelden met een Microsoft account (en ik wil niet NOG een extra mailadres) en er is niet fatsoenlijk naar mijn taakbalk te komen vanuit dat gekke scherm met apps, zonder dat ik rare trucs uit moet halen.

Dat laatste kan vast wel maar ik heb het nog niet gevonden.



Wie stelt me gerust dat het vast wel went en dat het allemaal echt niet zo slecht is als het nu lijkt?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Classic shell erop en klaar is klara.
Ik heb een startmenu gedownload, werkt prima
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt binnenkort een gratis update naar Windows 10,dan zijn je problemen weer over.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft kut, maar het wordt minder erg na een tijdje. Ik kreeg windows 8 toen ik mijn scriptie aan het afronden was (andere computer had het loodje gelegd) Nou...volgens mij heb ik wekenlang in een soort bipolaire bui gezeten tussen schelden en huilen (kon natuurlijk ook door de scriptie komen).
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, wie zegt dat Windows 10 wel goed is?

En belangrijker. ... wat is er gebeurd met Windows 9?
668, the neighbour of the Beast
Na ruim een jaar 8.1 ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet went.

En de outlook vind ik ronduit KAAAAAAAAAAAAAK.
quote:Marels schreef op 15 juni 2015 @ 22:55:

Maar ja, wie zegt dat Windows 10 wel goed is?

En belangrijker. ... wat is er gebeurd met Windows 9?'Ze' zeggen dat dat is omdat 9 problemen zou opleveren doordat de variabele 9 al is gebruikt bij Windows 95 en 98. En Windows 10 krijgt weer een normaal startmenu en Windows 8 was zo'n flop dat ze daar bij Windows wel begrijpen dat het anders moet, hoop ik.
Ik kan gewoon niks vinden en doe alles via de zoekfunctie. Naar Paint naar mijn calculator etc. Echt heel blond ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Apple.
piet pompies, baba bomboy
Classic Shell erop! Dan heb je je vertrouwde Windows 7 uiterlijk terug maar dan beter.
ik heb nu een jaartje Windows 8.1, ben er nog steeds niet aangewend. Ik ben van Windows XP naar Windows 8.1 gegaan. ik heb ook Gmail adres, maar ben er niet blij mee, want na een maand worden mijn e-mails die ik opsla, er uit gegooid. Ben belangrijke mails zo maar kwijt, wat ik nu doe ik alle mails wat belangrijk zijn, zet ik over op een USB stick.
quote:Marels schreef op 15 juni 2015 @ 22:55:

Maar ja, wie zegt dat Windows 10 wel goed is?

En belangrijker. ... wat is er gebeurd met Windows 9?windows 10 schijnt er weer uit te zien en te werken als windows 7
en windows 9 slaan ze bewust over

waarom daar zijn de meningen over verdeeld



http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... ows-9-heet
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 juni 2015 @ 22:45:

Je krijgt binnenkort een gratis update naar Windows 10,dan zijn je problemen weer over.Ik kan hem al downloaden. Maar durf niet. Heb nu W7 op de laptop. En op mijn telefoon 8.1. Op de telefoon werkt dat perfect. Met W10 zal ik straks op telefoon en laptop hetzelfde systeem hebben maar dat zie ik nog niet goed voor me.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook windows 8 op mijn laptop,maar heb er helemaal geen problemen mee.
Wees gewoon jezelf
quote:impala schreef op 16 juni 2015 @ 12:21:

[...]





Ik kan hem al downloaden. Maar durf niet. Heb nu W7 op de laptop. En op mijn telefoon 8.1. Op de telefoon werkt dat perfect. Met W10 zal ik straks op telefoon en laptop hetzelfde systeem hebben maar dat zie ik nog niet goed voor me.Gefeliciteerd, je bent de eerste wereldwijd die dat kan. De rest van de wereld heeft alleen nog maar een icoontje in beeld gehad waar je je mee kan aanmelden!
Alle reacties Link kopieren
Kun je dat icoontje ook weg krijgen? Ik word er tureluur van.
piet pompies, baba bomboy
Alle reacties Link kopieren
Ik vind windows 8 helemaal niet zo moeilijk, eigenlijk.



Snap ook al die problemen niet zo, geloof ik. Gewoon een kwestie van logisch nadenken en gaan met die banaan. Enzo
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:febag schreef op 16 juni 2015 @ 16:55:

[...]



Gefeliciteerd, je bent de eerste wereldwijd die dat kan. De rest van de wereld heeft alleen nog maar een icoontje in beeld gehad waar je je mee kan aanmelden!







Ik heb er niet op gedrukt
.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al meerdere mensen hebben gezegd: classic shell downloaden. Met dit programma start je meteen met je vertrouwde bureaublad op. Ook het startmenu kun je aanpassen zoals het eruit ziet als windows 7. En je kunt aanvinken dat je de startknop terug krijgt. Ik heb al een hele poos windows 8.1, maar ik zie die rare tegels dus nooit meer. Zitten veilig verborgen achter mijn bureaublad. Oke, als je iets te dicht aan de rand van je scherm komt poppen er opeens weer rare dingen op, maar dat negeer ik. Ik heb gewoon windows 7, ook al probeert mijn pc me soms van het tegendeel te overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vrij snel wennen eigenlijk. Je kunt instellen dat je direct op het bureaublad start, dus die gekke apps-pagina zie ik nooit. Ook die balk die rechts verschijnt als je er in de buurt komt met je muis kun je uitzetten.

Je startmenu went ook snel, zo heel anders is het eigenlijk niet eens.

Al met al geen enorme moeite met Windows 8.1 eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 17 juni 2015 @ 00:19:

Zoals al meerdere mensen hebben gezegd: classic shell downloaden. Met dit programma start je meteen met je vertrouwde bureaublad op. Ook het startmenu kun je aanpassen zoals het eruit ziet als windows 7. En je kunt aanvinken dat je de startknop terug krijgt. Ik heb al een hele poos windows 8.1, maar ik zie die rare tegels dus nooit meer. Zitten veilig verborgen achter mijn bureaublad. Oke, als je iets te dicht aan de rand van je scherm komt poppen er opeens weer rare dingen op, maar dat negeer ik. Ik heb gewoon windows 7, ook al probeert mijn pc me soms van het tegendeel te overtuigen.Ik zit nu mobiel, dus ik durf uit mijn hoofd zo niet te zeggen hoe ik het gedaan heb, maar om direct op je bureaublad op te starten hoef je niks te downloaden. Dit kun je gewoon instellen. Die dingen aan de zijkant kun je ook uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 15 juni 2015 @ 23:32:

Ik kan gewoon niks vinden en doe alles via de zoekfunctie. Naar Paint naar mijn calculator etc. Echt heel blond ik weet het.Waarom maak je niet gewoon een snelkoppeling op je bureaublad?
Je hoeft niets te downloaden, in Windows 8.1 kan je die rare metro-interface gewoon passeren en direct op je oude vertrouwde bureaubladscherm uitkomen.

Het enige dat je mist is je startknop, maar de meest gebruikte functies kan je op je bureaublad en/of op je talkbalk vastzetten.



In Windows10 komt ook de startknop weer terug dus kan opa die nog met XP werkt naadloos overstappen zonder dat ie ook maar iets merkt. En zo hoort het ook want een besturingssysteem moet je niet in de weg zitten, maar zo snel mogelijk naar de juiste programma's leidden.
Ik hoor wel vaker mensen mopperen over Windows 8 of 8.1.

Ik als best wel digibeet kan er prima mee uit de voeten, hoor.

Naast de apps heb je toch ook gewoon je bekende menu? Het witte huisje linksonderin in je taakbalk?



Wat is het verschil dan?

Zelf vind ik die apps juist heel handig.

Gemak dient de mens. Mail, Weeronline, Netflix, Volkskrant, FB - Even de app aanklikken en je bent er.

Net als op je telefoon.

Maar het hóeft dus niet via die apps. Je kunt ook gewoon werken vanuit het vertrouwde windowsmenu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven