Whatsapp irritatie

07-09-2015 15:03 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 1 van de vele Whatsapp gebruikers, maar de laatste tijd ga ik me steeds vaker irriteren aan deze app.



Het is al een stuk verbeterd sinds de leesbevestigingen uitgezet kunnen worden én dat je 'de laatst gezien'optie uit kunt zetten.

Maar dan nog. Sommige mensen die verwachten dat je meteen reageert op berichten, terwijl ik helemaal geen zin heb om de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen! Nu weten mijn vrienden wel dat ik niet meteen antwoord en dat daar wel eens een paar dagen overheen kunnen gaan, maar ze accepteren dat van mij en andersom ook.

Maar je hebt er altijd mensen tussen zitten die een bericht sturen en als ze na een uur niets gehoord hebben een bericht sturen met: Heb je het druk? En dan de volgende dag: Wat ben je stil.

Moet ik dan iedereen maar van te voren waarschuwen dat ik bijvoorbeeld een 'telefoonloze zondag' heb genomen? Blijkbaar moet je jezelf verantwoorden om niet te antwoorden. Misschien moet ik bij iedere nieuwe persoon van te voren maar aangeven dat ik niet een 'elke dag apper ' ben?



Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om? Misschien moet ik maar teruggaan naar alleen bellen of smsen. :-) Ik denk dat het misschien beter is om de hele app te wissen. Probleem opgelost. :-)
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het aan de app ligt, maar aan de mensen met wie jij appt. Ik persoonlijk kan vaak mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, ik wil altijd weten wie mij een app heeft gestuurd, en afhankelijk van wie het is en het onderwerp bepaal ik of ik gelijk reageer of even wacht.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Je irriteert je dus niet aan de app maar aan sommige mensen met wie je appt. Ik reageer ook lang niet altijd meteen. Soms heb ik mijn telefoon gewoon niet bij me. En ik heb niet het idee dat ik hoef te verantwoorden waarom ik niet binnen een uur reageer. Dus ik ga niet in op de 'reminder' berichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die graag de tijd neemt om een antwoord terug te appen. Ik app dus ook alleen maar als ik tijd heb. Soms is dat vaak gedurende een dag en soms een hele poos niet. Ik heb zowel de leesbevestiging als 'laatst gezien' optie gewoon aan staan. Ik vind het prettig om te zien als iemand mijn bericht heeft gelezen. Dan weet ik dat deze is aangekomen. Maar ik verbind er geen consequenties aan door te gaan appen. Als ik iets heel belangrijks te vragen/melden heb, dan bel ik die persoon wel even.



Ik krijg ook wel eens van die push-berichten, maar daar reageer ik gewoon niet op. Gevolg is dat iedereen nu wel zo'n beetje weet dat er geen peil op te trekken is wanneer ik terug app.
Ik herken het, maar ik ben niet van plan om mij te verantwoorden. Mijn laatst gezien en leesbevestiging staan aan. Ik reageer wanneer ik dat wil en als je dat niet bevalt, dan is dat jouw probleem.



Inmiddels weten vrienden dat ik ontvang, lees, maar niet altijd gelijk reageer. Ze weten ook dat ik uiteindelijk wel altijd berichten beantwoord, vroeg of laat.



Ik laat mij niet leven door een mobiele telefoon, app of vrienden. Andersom verwacht ik dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als iets dringend is kunnen ze mij (heel ouderwetsch) bellen. Whatsapp is nooit spoed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nooit reminder berichtjes. De mensen die mij berichtjes sturen, hoor ik graag wat van, dus ik stuur ze iets terug zodra het kan. Ik heb gelukkig nog nooit iemand moelijk horen doen dat ik iets gelezen had, maar nog niet geantwoord, dat doen we allemaal wel eens. Als mensen zo boven aandringen, zou ik dat heel vervelend vinden en de vriendschap zou daarmee wel bekoelen, want dan passen we gewoon niet bij elkaar...
Occam's razor
Ik heb iemand die 5 a 6 berichtjes achterelkaar stuurt. Super irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar. Of mensen die (denk ik dan dat het zo gaat) zich vervelen en zien dat je online bent en je dan wat sturen. Ik stuur vaak zo snel mogenlijk een antwoord. Maar tegenwoordig word ik er ook makkelijker om gewoon lekker niets te sturen. Zoals een jongen die 's morgens de deur achter zich dichttrek zonder sleutels in zijn zak te hebben. Op een zaterdagmorgen 9u! F*ck off. Ken hem alleen van werk en privé niet en dat wilde ik zo houden. Dus die krijgt niets terug of heel laat pas.



Maar snap wel wat je bedoelt idd. Het moet geen verplichting worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al deze reacties! Het moet inderdaad geen verplichting worden en als het echt belangrijk is dan kunnen ze altijd bellen. Dat doe ik zelf ook als iets belangrijks of een heel lang verhaal te melden heb. Dan is het sowieso beter om te bellen denk ik.

@Kimmetje75 : dat zeg je heel mooi! Dat je je niet laat leven door vrienden, mobiele telefoon of app.
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ken werkelijk niemand die zo reageert en ben toch een frequent WA gebruiker. Dus ik zou zeggen, dat het ligt aan de mensen met wie jij omgaat.
Hoe veel mensen doen dat bij jou? 10000den?

Of een of 2, die kan je dat toch wel aangeven?
Ik zou me juist ergeren als iemand opeens niks meer laat horen als je in een gesprek met ze zit en ondertussen wel de hele tijd online is.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 07 september 2015 @ 15:07:

Hier ook iemand die graag de tijd neemt om een antwoord terug te appen. Ik app dus ook alleen maar als ik tijd heb. Soms is dat vaak gedurende een dag en soms een hele poos niet. Ik heb zowel de leesbevestiging als 'laatst gezien' optie gewoon aan staan. Ik vind het prettig om te zien als iemand mijn bericht heeft gelezen. Dan weet ik dat deze is aangekomen. Maar ik verbind er geen consequenties aan door te gaan appen. Als ik iets heel belangrijks te vragen/melden heb, dan bel ik die persoon wel even.





Dat scheelt mij typen.

Gelukkig heb ik geen vrienden/kennissen/familieleden die meteen antwoord terug verwachten. Als het echt belangrijk is bellen ze me wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Licht eraan als je iets aan het afspreken bent via whatsapp om die dag te doen en opeens offline en half uur later pas reageerd is dat irritant... maar soms kijk ik ff snel omdat ik van iemand een bericht verwacht omdat ik met diegenr heb afgesproken. Als allemaal andere gaan appen over onzin dingen reageer ik ook niet.

Ik ben wel whatsapp verslaafd ik vind het fijn dat het er is. Maar soms irriteert mijn eigen verslaving mij
Alle reacties Link kopieren
Gooi WhatsApp eraf. Heerlijk rustig.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 07 september 2015 @ 16:15:

Ik zou me juist ergeren als iemand opeens niks meer laat horen als je in een gesprek met ze zit en ondertussen wel de hele tijd online is. Waarom ergeren? Ten eerste is de 'online' functie helemaal niet zo betrouwbaar en ten tweede als je een echt gesprek wil, waarom dan niet bellen? Je weet niet wat er is. Misschien zit die ander wel in een crisis berichten stroom met haar zus die het moeilijk heeft, weet jij veel. Maak dat hele Whatsapp gebeuren toch niet zo belangrijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk die mensen! 'Heb je het druk?' , 'Je bent zo stil', 'Hallo?', 'geen reactie?', 'Slaap je?' Wanneer je even niet antwoordt. Ook ik heb geen zin om telkens maar met mijn telefoon bezig te zijn en oppervlakkige gesprekjes met Jan en alleman te voeren. Ik heb er familie, vrienden, collega's en studiegenoten in staan. Hartstikke handig hoor maar niet met de bedoeling om iedereen op elk moment van de dag op de hoogte te houden van wat ik doe en waar ik ben. Dit vertel ik ze ook eerlijk, als ik thuis ben wil ik aandacht besteden aan mijn dochter en niet telkens met Whatsapp bezig zijn, ik check mijn berichten tussendoor maar antwoord niet meteen. Dit wordt niet altijd geaccepteerd. 'Je hebt mijn bericht toch gelezen? Hoe moeilijk is het om dan even te antwoorden?' Vaak blokkeer ik ze als ik me te veel ga ergeren, jammer dan. Het leven heeft meer te bieden. Heb ook zitten denken aan het verwijderen van Whatsapp maar vanwege de groepsapps van school/ werk en familie is dat niet zo handig omdat ik dan een hoop zou missen. Dilemma dilemma
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 14:50
98.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik überhaupt berichten krijg
You don't have to fit into the format
quote:boebezoebe schreef op 08 september 2015 @ 07:58:

[...]





Waarom ergeren? Ten eerste is de 'online' functie helemaal niet zo betrouwbaar en ten tweede als je een echt gesprek wil, waarom dan niet bellen? Je weet niet wat er is. Misschien zit die ander wel in een crisis berichten stroom met haar zus die het moeilijk heeft, weet jij veel. Maak dat hele Whatsapp gebeuren toch niet zo belangrijk.



Dat kan maar dan is het wel zo netjes dat je aan de persoon meldt dat het even niet uitkomt door drukte of whatever.



Helemaal niks laten horen vind ik zo aso.



Vooral als iemand je berichtje gelezen heeft maar pas de volgende dag ofzo reageert. Als je een bericht kan lezen dan is het ook niet zoveel moeite om even een reactie te geven, lijkt mij.
Denk ook dat het aan de mensen ligt waarmee je appt.

Ik heb er geen last van, van mij hoeft iemand echt niet gelijk te antwoorden en andersom ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 09 september 2015 @ 17:18:

Ik ben blij dat ik überhaupt berichten krijg
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Dolfijntjee schreef op 09 september 2015 @ 20:02:

[...]





Dat kan maar dan is het wel zo netjes dat je aan de persoon meldt dat het even niet uitkomt door drukte of whatever.



Helemaal niks laten horen vind ik zo aso.



Vooral als iemand je berichtje gelezen heeft maar pas de volgende dag ofzo reageert. Als je een bericht kan lezen dan is het ook niet zoveel moeite om even een reactie te geven, lijkt mij.Wij zouden duidelijk niet compatibel zijn op WhatsApp
Wat heeft whatsapp ermee te maken?



Misschien je status instellen en daar iets in zetten in de trant van: "niet altijd bereikbaar".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven