Whatsapp irritatie

07-09-2015 15:03 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 1 van de vele Whatsapp gebruikers, maar de laatste tijd ga ik me steeds vaker irriteren aan deze app.



Het is al een stuk verbeterd sinds de leesbevestigingen uitgezet kunnen worden én dat je 'de laatst gezien'optie uit kunt zetten.

Maar dan nog. Sommige mensen die verwachten dat je meteen reageert op berichten, terwijl ik helemaal geen zin heb om de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen! Nu weten mijn vrienden wel dat ik niet meteen antwoord en dat daar wel eens een paar dagen overheen kunnen gaan, maar ze accepteren dat van mij en andersom ook.

Maar je hebt er altijd mensen tussen zitten die een bericht sturen en als ze na een uur niets gehoord hebben een bericht sturen met: Heb je het druk? En dan de volgende dag: Wat ben je stil.

Moet ik dan iedereen maar van te voren waarschuwen dat ik bijvoorbeeld een 'telefoonloze zondag' heb genomen? Blijkbaar moet je jezelf verantwoorden om niet te antwoorden. Misschien moet ik bij iedere nieuwe persoon van te voren maar aangeven dat ik niet een 'elke dag apper ' ben?



Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om? Misschien moet ik maar teruggaan naar alleen bellen of smsen. :-) Ik denk dat het misschien beter is om de hele app te wissen. Probleem opgelost. :-)
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
quote:Kerstvrouw schreef op 09 september 2015 @ 21:54:

Wat heeft whatsapp ermee te maken?



Misschien je status instellen en daar iets in zetten in de trant van: "niet altijd bereikbaar".



Dit vind ik een hele goede tip, TO.



Ik reageer ook zeker niet altijd direct terug. Zit in best wat groeps-apps en dan ook nog alle vrienden, kennissen, familie, voetbal, ouders van vriendjes van de kinderen- contacten: ik ga er geen dagbesteding van maken, van dat appen. Krijg dan dus ook 'ben je druk?' appjes maar jammer dan, gewoon niet op reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 09 september 2015 @ 20:02:

[...]





Dat kan maar dan is het wel zo netjes dat je aan de persoon meldt dat het even niet uitkomt door drukte of whatever.



Helemaal niks laten horen vind ik zo aso.



Vooral als iemand je berichtje gelezen heeft maar pas de volgende dag ofzo reageert. Als je een bericht kan lezen dan is het ook niet zoveel moeite om even een reactie te geven, lijkt mij.Ik vind dit best claimerig overkomen. Dan blijf je aan de gang. Als iets haast heeft bel dan gewoon voor een gesprek. Voor sommige mensen is het wel moeite om te reageren, of die willen het gewoon doen als ze er zin in hebben. Ik heb er echt geen zin in dat een ander zijn behoefte aan online prietpraat gaat bepalen hoe ik mijn tijd besteed.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 09 september 2015 @ 17:18:

Ik ben blij dat ik überhaupt berichten krijg Same here
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Collega van mij zei laatst: "En toen belde die persoon mij zomaar op (kennis), pffff, dat doe je toch niet, stuur dan gewoon een appje..."



Tsja...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik denk eerder dat het aan jezelf ligt.



Ik snap de hysterie om de blauwe vinkjes dan ook niet. Dan weet iemand wanneer ik online geweest ben, boeien. Of dat ik een bericht gelezen heb, boeien. Ik antwoord gewoon wanneer ik tijd heb. Doen anderen ook bij mij.



Dagen niets van je laten horen is gewoon onbeleefd. Een soort schoppen tegen de whatsapp kennelijk. Waarom zou je een communicatiemiddel negeren? Als iemand je roept en je hebt er geen zin in, vlucht je dan snel een steegje in?



Onzin.
quote:boebezoebe schreef op 10 september 2015 @ 04:45:

[...]





Ik vind dit best claimerig overkomen. Dan blijf je aan de gang. Als iets haast heeft bel dan gewoon voor een gesprek. Voor sommige mensen is het wel moeite om te reageren, of die willen het gewoon doen als ze er zin in hebben. Ik heb er echt geen zin in dat een ander zijn behoefte aan online prietpraat gaat bepalen hoe ik mijn tijd besteed.





Heeft gewoon te maken met fatsoen.



Waarom heb je dan whatsapp als je toch mensen hun berichten negeert wanneer het je uitkomt.
Omdat veel berichten een soort bijklets-berichtjes zijn. Wat heel leuk is maar je hebt er niet altijd zin in of tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook nogal vanaf wat voor bericht het is.

is het een simpele mededeling dan neem ik die voor kennisgeving aan; als iemand iets wil weten dan antwoord ik zo snel mogelijk. Maar ook in het laatste geval is dat niet persé binnen een paar minuten.

Ik heb mijn telefoon vaak op stil staan en check echt niet elk half uur of er een bericht is.

Nu zit ik ook niet in 1001 groepen, dus het aantal berichtjes dat ik krijg is nog te overzien.
quote:Bambi schreef op 10 september 2015 @ 15:53:

Omdat veel berichten een soort bijklets-berichtjes zijn. Wat heel leuk is maar je hebt er niet altijd zin in of tijd voor.



Dan zeg je dat toch gewoon?



Als ik even geen tijd heb zeg ik ''leuk ff gekletst te hebben maar ik moet nu verder'' of iets in die trant.



Helemaal niks zeggen is zo onbeschoft.
Ik zit weleens met mijn man te appen tijdens de pauze van zijn werk en als anderen dan ook beginnen te kleppen heb ik daar niet altijd zin en tijd voor. Ik vertik het om me daar voor te verantwoorden. Of ik antwoord wel even kort en dan komt er nog een berichtje en nog een zo blijf je aan de gang. Zelfs als je aangeeft 'nou doei he ga weer ff wat doen' krijg je nog weleens dat iemand zegt 'Oh ben je druk? Ja ik ben ook giga druk ik moet nog bla en x en dit en dat, wat ben jij aan het doen??'

Dan gooi ik mijn telefoon gewoon in een hoek en ga ik wat anders doen.



het probleem is vaak dat ik Whatsapp zie als gratis SMS,

en voor een ander is het een chatbox.
quote:TardarSauce schreef op 10 september 2015 @ 16:06:

Ik zit weleens met mijn man te appen tijdens de pauze van zijn werk en als anderen dan ook beginnen te kleppen heb ik daar niet altijd zin en tijd voor. Ik vertik het om me daar voor te verantwoorden. Of ik antwoord wel even kort en dan komt er nog een berichtje en nog een zo blijf je aan de gang. Zelfs als je aangeeft 'nou doei he ga weer ff wat doen' krijg je nog weleens dat iemand zegt 'Oh ben je druk? Ja ik ben ook giga druk ik moet nog bla en x en dit en dat, wat ben jij aan het doen??'

Dan gooi ik mijn telefoon gewoon in een hoek en ga ik wat anders doen.



het probleem is vaak dat ik Whatsapp zie als gratis SMS,

en voor een ander is het een chatbox.Ja ok maar je kiest er dan ook zelf voor om te blijven reageren. En als je whatsapp alleen gebruikt om heel af en toe een berichtje te sturen zou ik een andere applicatie daarvoor gebruiken. Waarbij niet iedereen jou gelijk in zijn/haar contacten lijst heeft staan zegmaar, want whatsapp is ook een chat voor de mensen die het nog niet door hadden.
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 16:15:

[...]





Ja ok maar je kiest er dan ook zelf voor om te blijven reageren. En als je whatsapp alleen gebruikt om heel af en toe een berichtje te sturen zou ik een andere applicatie daarvoor gebruiken. Waarbij niet iedereen jou gelijk in zijn/haar contacten lijst heeft staan zegmaar, want whatsapp is ook een chat voor de mensen die het nog niet door hadden. Waar staat dat? En ik kies er niet voor om te blijven reageren op een gegeven moment stop ik daar gewoon mee. Ik ben niemand verantwoording schuldig om te vertellen waarom ik niet meer kan reageren. Ben niet zo van het 'nou nou mooie jas hoor Truus maar ik kan nu even niet meer reageren want ik ga eten'. Dat gaat niemand wat aan in mijn ogen. Ik reageer als ik zin en tijd heb en anders wachten mensen maar. Er is meer dan de mobiele telefoon.
quote:TardarSauce schreef op 10 september 2015 @ 16:22:

[...]





Waar staat dat? En ik kies er niet voor om te blijven reageren op een gegeven moment stop ik daar gewoon mee. Ik ben niemand verantwoording schuldig om te vertellen waarom ik niet meer kan reageren. Ben niet zo van het 'nou nou mooie jas hoor Truus maar ik kan nu even niet meer reageren want ik ga eten'. Dat gaat niemand wat aan in mijn ogen. Ik reageer als ik zin en tijd heb en anders wachten mensen maar. Er is meer dan de mobiele telefoon.



Uhm als je whatsapp opent zie je een kopje met ''chats'', op androidmarktet wordt het ook als een chat aangeduid. Je kan zien wanneer de ander online is. Dat geeft ookal aan dat je met een chat te maken hebt.



Snap niet waarom je het meteen als verantwoording afleggen ziet. Je kan ook zeggen dat het even niet uitkomt zonder in details te treden verder.
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 16:00:

[...]





Dan zeg je dat toch gewoon?



Als ik even geen tijd heb zeg ik ''leuk ff gekletst te hebben maar ik moet nu verder'' of iets in die trant.



Helemaal niks zeggen is zo onbeschoft.



Je meent het.

Wat verhelderend.

Dank!
Ongevraagd een heel gesprek beginnen omdat iemand toevallig op online staat en dan een antwoord eisen vind ik minstens zo onbeschoft.
quote:TardarSauce schreef op 10 september 2015 @ 17:49:

Ongevraagd een heel gesprek beginnen omdat iemand toevallig op online staat en dan een antwoord eisen vind ik minstens zo onbeschoft.Nee hoor, niet minstens.... Gewoon een stuk onbeschofter. Prive maak ik graag zelf uit wanneer en aan wie ik mijn tijd besteed. Ik ben totaal niet veplicht te melden dat ik even geen zin heb in iemand op whats app op dat specifieke moment.
quote:TardarSauce schreef op 10 september 2015 @ 17:49:

Ongevraagd een heel gesprek beginnen omdat iemand toevallig op online staat en dan een antwoord eisen vind ik minstens zo onbeschoft.



Jij hebt die chat zelf op je telefoon gezet en vervolgens raar opkijken als je geappt wordt?



Apart hoor.
Ik kijk niet op van geappt worden. Het scheelt een hoop geld t.o.v. SMS en de groepsapp is een handige uitvinding als je even wat met meerdere mensen wil regelen/afspreken.

Het wordt pas vervelend als anderen gaan zeuren terwijl ik ook weleens gewoon even met 1 iemand aan het appen ben en dan geen zin heb om ook 3 anderen tegelijkertijd te spreken. Je blijft tikken wat op je telefoon al irritant genoeg is.

Dus ik antwoord wanneer het mij uitkomt en wanneer ik er zin in heb en als iemand dat irritant vind staat het die persoon vrij om mij te wissen als app contact
quote:TardarSauce schreef op 10 september 2015 @ 18:45:

Ik kijk niet op van geappt worden. Het scheelt een hoop geld t.o.v. SMS en de groepsapp is een handige uitvinding als je even wat met meerdere mensen wil regelen/afspreken.

Het wordt pas vervelend als anderen gaan zeuren terwijl ik ook weleens gewoon even met 1 iemand aan het appen ben en dan geen zin heb om ook 3 anderen tegelijkertijd te spreken. Je blijft tikken wat op je telefoon al irritant genoeg is.

Dus ik antwoord wanneer het mij uitkomt en wanneer ik er zin in heb en als iemand dat irritant vind staat het die persoon vrij om mij te wissen als app contact



Je hoeft ook niet a la minute te reageren, maar pas de volgende dag gaat wel tever.



Zulke mensen zou ik op den duur niet meer in mijn lijst willen hebben. Lijkt ookwel alsof sommige hier op het forum een sport ervan maken om berichtjes zolang mogelijk te negeren om zogenaamd een statement te maken.



Verwijder dan liever die hele app als je niet zo een chatter bent. En zet viber erop ofzo.
Ik ben ook niet zo'n chatter op Whatsapp maar dat had je al begrepen neem ik aan. Een dag later gebeurt regelmatig. Stel ik ben overdag druk aan het werk, ga na het eten sporten, plof bekaf naast mijn man en zet een serietje aan waarbij ik lekker tegen hem aankruip en ga de volgende dag weer vroeg op dan kan dat dus gebeuren. Niks zo irritant als terwijl ik lekker tegen de vent aan lig constant te appen.

Om mensen dan te verplichten om viber erop te zetten terwijl het gros op Whatsapp zit is denk ik niet aan mij besteed.

Gelukkig merken mensen vanzelf wel of en wanneer ik terug app en als ze dat als vervelend ervaren is het hun probleem toch, niet het mijne.

Ik denk dat wij ook niet echt Whatsapp materiaal zouden zijn Dolfijn
Ik verplicht je nergens toe.



Vind het alleen vreemd dat je een chat op je telefoon zet terwijl je niet zo een chatter bent en mensen dus steeds in het ongewisse laat die wel de tijd nemen om jou een berichtje te sturen
En als vroeger de ouderwetse telefoon ging dan, waar je naartoe moest lopen, namen de niet-appers die dan ook vaker niet dan wel op?



Misschien heb ik geluk met mijn wapcontacten, bij mij is het zelden echt geklets. Als ik wil kletsen, dan bel ik, dan is appen irritant.
Al reageer ik 3 dagen later - als iets geen haast heeft.

Bepaal ik toch echt zelf. Zwaar irritant, dat er tegenwoordig verwacht wordt dat je altijd en overal maar bereikbaar bent.

Ik neem ook de telefoon wel eens niet eens op. Poeh poeh.

Ben er nog geen vriendschap door verloren. En op de vraag of ik dan druk ben dan is meer dan voldoende om te appen dat ik er binnenkort op terug kom.



Lijkt me juist heel vervelend om continu je leven rond je mobiel te laten leiden.

Maar hee, als anderen dat wel fijn vinden dan is dat ook prima, hoor.
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 19:18:

Ik verplicht je nergens toe.



Vind het alleen vreemd dat je een chat op je telefoon zet terwijl je niet zo een chatter bent en mensen dus steeds in het ongewisse laat die wel de tijd nemen om jou een berichtje te sturen



Heel makkelijk. Er zijn mensen voor wie ik 24/7 te bereiken ben. Familie (die van mij woont in het buitenland) en mijn kinderen. De rest kan echt gewoon wachten als ik geen zin heb in whats app. Als het ding afgaat kijk ik dus wie het is. Is het onbelangrijk (geen familie, kinderen of andere echte noodzaak) dan doe ik daar verder niets mee op dat moment. Zelfs niet melden dat ik geen zin heb. Ik ben bereikbaar op het moment dat ik bereikbaar ben.



En ja, als mijn telefoon gaat en ik heb geen zin wegens goede film thuis of mijn kop staat er niet naar dan neem (en nam ik vroeger) ook echt niet op. De telefoon gaat over. Dat verplicht me nimmer tot antwoorden. Ik doe echt niet mee aan de 24 uurs bereikbaarheidsdienst. Niet met de app en niet met de telefoon.
En als ik dus een goede film kijk samen met mijn lief, die tijd is er zelden, dan app ik dus ook pas de dag erna terug. Echt niet dat ik dat momentum ga verkloten door jan en allemaal te appen dat het 'me even niet uitkomt'. Ze wachten maar. Is het bloedspoed reageer ik altijd. Maar meestal is het gewoon prietpraat en niet ter zake doend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven