whatsapp op ipad zonder mobiele tel.

13-11-2016 12:58 27 berichten
goedemiddag.



een vriend van mij wil graag WhatsApp op zijn iPad zetten. Dat leek me een fluitje van een cent, maar tot mijn verrassing blijkt er geen officiële WhatsApp-app te zijn voor iPads!



Als ik verder google, zijn er wel mogelijkheden, maar die komen er altijd op neer dat je even een koppeling legt met je telefoon, waar WhatsApp opstaat: het appje wil per se een telefoonnummer… En dat wil hij nu juist niet.



kortom: heeft iemand ervaring hiermee? of is er een derde-partij-app waarbij je geen telefoon nodig hebt om via je ipad te kunnen conmuniceren met anderen die whatsapp gebruiken?

dank voor meedenken!
Zonder nummer volgens mij geen WhatsApp. Als je wilt bellen heb je ook een nummer nodig en als je wilt koken een pan. Zoiets zeg maar.
vind zijn wens ook nogal vergezocht en onnodig moeilijk : )



zou t werken als hij heel even whatsapp op zijn tel zou zetten, dan die workaround whatsapp-op-ipad werkend krijgen, en dan daarna whatsapp weer van zijn telefoon zou halen?
Alle reacties Link kopieren
Zonder telefoonnummer kan je (voor zover ik weet) geen WhatsApp gebruiken. Ik gebruik web WhatsApp op m'n ipad/laptop, maar dat staat dan toch in verbinding met mijn mobiele telefoon. Whatsapp gebruikt je telefoonnummer als een manier om je te identificeren, je kan geen account aanmaken met bijv. een e-mailadres.
Je identificeert je op Whatsapp met een telefoonnummer, dus je hebt altijd een telefoonnummer nodig. Dit kan volgens mij ook een vaste lijn zijn, dus misschien is dat een optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:safari schreef op 13 november 2016 @ 13:07:

vind zijn wens ook nogal vergezocht en onnodig moeilijk : )



zou t werken als hij heel even whatsapp op zijn tel zou zetten, dan die workaround whatsapp-op-ipad werkend krijgen, en dan daarna whatsapp weer van zijn telefoon zou halen?Ligt misschien aan de workaround...bij web WhatsApp moet je op je telefoon goedkeuring geven. Op zich onthoudt WhatsApp dat wel, maar soms moet je opnieuw goedkeuring geven, en ik ben bang dat het problemen oplevert als web WhatsApp geen functionerende mobiele app heeft om naar te refereren.
quote:nerdopviva schreef op 13 november 2016 @ 13:08:

Je identificeert je op Whatsapp met een telefoonnummer, dus je hebt altijd een telefoonnummer nodig. Dit kan volgens mij ook een vaste lijn zijn, dus misschien is dat een optie.



oh? jazeker, dat zou prima zijn! hij wil best zijn nr koppelen aan het programma, alleen geen whatsapp op zijn telefoon.

(heeft onzinnige angst dat wa aldoor data gaat verbruiken zonder dat hij dat in de gaten heeft, al leg ik 100x uit dat hij dataverbruik buiten wifi om gewoon uit kan zetten. zucht :-)



zal even verder zoeken met jouw tip, dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:appagante schreef op 13 november 2016 @ 13:02:

Zonder nummer volgens mij geen WhatsApp. Als je wilt bellen heb je ook een nummer nodig en als je wilt koken een pan. Zoiets zeg maar.Dat klopt wel, maar via Android (en ook op je laptop bijvoorbeeld) kun je heel eenvoudig appen met het 06-nummer van je mobiel. Via je iPad kan het ook, maar is inderdaad wel lastiger. Maar je kunt ze koppelen.
quote:vivamien schreef op 13 november 2016 @ 13:15:

[...]



Dat klopt wel, maar via Android (en ook op je laptop bijvoorbeeld) kun je heel eenvoudig appen met het 06-nummer van je mobiel. Via je iPad kan het ook, maar is inderdaad wel lastiger. Maar je kunt ze koppelen.Dus je hebt altijd een telefoonnummer nodig en dat wil de vriend van TO juist niet
quote:amby schreef op 13 november 2016 @ 13:13:

[...]





Ligt misschien aan de workaround...bij web WhatsApp moet je op je telefoon goedkeuring geven. Op zich onthoudt WhatsApp dat wel, maar soms moet je opnieuw goedkeuring geven, en ik ben bang dat het problemen oplevert als web WhatsApp geen functionerende mobiele app heeft om naar te refereren.



inderdaad Amby, ik wilde web Whatsapp proberen. maar als dat progje af en toe opnieuw om herbevestiging vraagt, voorzie ik een wereld van irritatie voor hem

dank voor input!
quote:nerdopviva schreef op 13 november 2016 @ 13:17:

[...]





Dus je hebt altijd een telefoonnummer nodig en dat wil de vriend van TO juist niet nou t is meer dat hij geen wa op zijn tel wil omdat hij denkt dat het appje aldoor data gaat verbruiken als hij buiten zijn wifiomgeving is. ipad ligt altijd thuis, daar durft mijn stoere digibeet t misschien wel aan
quote:safari schreef op 13 november 2016 @ 13:21:

[...]





nou t is meer dat hij geen wa op zijn tel wil omdat hij denkt dat het appje aldoor data gaat verbruiken als hij buiten zijn wifiomgeving is. ipad ligt altijd thuis, daar durft mijn stoere digibeet t misschien wel aan Maar dan schakel je toch gewoon 'mobiele gegevens' uit? Dan kan je niet internetten maar kan je wel gewoon bellen en smsen. Waarom zo omslachtig moeilijk doen?
iMessage?
Oh, staat trouwens natuurljk ook op z'n foon als hij een iPhone heeft...
quote:ZombieQueen schreef op 13 november 2016 @ 13:26:

[...]





Maar dan schakel je toch gewoon 'mobiele gegevens' uit? Dan kan je niet internetten maar kan je wel gewoon bellen en smsen. Waarom zo omslachtig moeilijk doen?





ik weet het ik weet het maar hij vertrouwt en wil het gewoon niet

maar ik ga hem zeggen dat niet kan wat hij wil. jammerdepammer.

alternatieve opties die ik hier kreeg, zouden wellicht uiteindelijk wel kunnen lukken, maar hij is echt digibeet, gaat dat zelf niet voor elkaar krijgen en aangezien hij een paar 1000 km verderop woont, kan ik t niet voor hem doen.



dank jullie wel allemaal voor meedenken!
quote:safari schreef op 13 november 2016 @ 13:21:

[...]





nou t is meer dat hij geen wa op zijn tel wil omdat hij denkt dat het appje aldoor data gaat verbruiken als hij buiten zijn wifiomgeving is. ipad ligt altijd thuis, daar durft mijn stoere digibeet t misschien wel aan Een appje ontvangen of versturen kost minder dan 1 kb. Je kunt Whatsapp zo instellen dat je afbeeldingen, filmpjes e.d. alleen kan downloaden via wifi. Hoeveel berichten denkt hij te gaan ontvangen en versturen als hij bang is veel data te gaan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom hij dat niet wil, maar whatsapp verbruikt maar heel weinig data.
Alle reacties Link kopieren
Heb kunt per app instellen wat voor data er wordt gebruikt. Mobiel of WiFi.



Wat je ook kunt doen is thuis (met WiFi dus) WhatsApp installeren, dan online whatsapp op zijn laptop installeren, dan whatsapp op zijn telefoon weer verwijderen.
is sowieso een beetje vreemde vogel wat dit betreft, geëmigreerd maar wilde zijn nederlandse mobiele nr houden, hij heeft dat al 20 jaar en wil t niet kwijt (ook met de gedachte dat binnenkort alle kosten gelijk worden getrokken in de EU). maar dat is nu nog niet zo, dus hij betaalt zich blauw omdat bv even een belletje naar de buren via nederland gaat. heel verstandig om niet te smssen en whatsapp te proberen. maar ja dat lukt niet als je t per se alléen op ipad wil.

dus tsja
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 13 november 2016 @ 13:17:

[...]





Dus je hebt altijd een telefoonnummer nodig en dat wil de vriend van TO juist niet Ik dacht dat het niet zozeer om dat nummer ging, maar meer om de MB's als hij het via zijn mobiel deed. Er zijn ook wel apps voor de iPad die je telefoon koppelen, maar net als via Safari moet je dan wel regelmatig koppelen.
Koop een simkaart voor een euro en gebruik dat nummer.



Account aanmaken door die sim tijdelijk in je Phone te doen.



Er wordt een code naar dat nummer gestuurd die je gewoon op je tablet kunt invoeren.
quote:Mellona schreef op 13 november 2016 @ 14:12:

Koop een simkaart voor een euro en gebruik dat nummer.



Account aanmaken door die sim tijdelijk in je Phone te doen.



Er wordt een code naar dat nummer gestuurd die je gewoon op je tablet kunt invoeren.slim! dank voor meedenken
quote:safari schreef op 13 november 2016 @ 15:02:

[...]



slim plan! en dan dat kaartje ergens bewaren mocht er tussendoor om bevestiging worden gevraagd. dit gaat hem nog wel lukken :-) dank!!Kan hij die simkaart ook meteen gebruiken om goedkoper te bellen in het land waar hij woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 13 november 2016 @ 13:41:Wat je ook kunt doen is thuis (met WiFi dus) WhatsApp installeren, dan online whatsapp op zijn laptop installeren, dan whatsapp op zijn telefoon weer verwijderen.



Volgens mij kan dit niet; WhatsApp Web werkt volgens mij alleen als je telefoon op hetzelfde WiFi-netwerk zit.

WhatsApp werkt echt alleen maar met een telefoon.



Wat een aparte digibeet; dit niet snappen, maar zich wel drukmaken om data en een oud nummer willen blijven gebruiken...
quote:lulletjerozenwater schreef op 13 november 2016 @ 16:10:

[...]





Wat een aparte digibeet; dit niet snappen, maar zich wel drukmaken om data en een oud nummer willen blijven gebruiken...



yep! extreem tegenstrijdig allemaal.



onderwijl verteld dat t echt via tel. moet, zei hij: oh jammer. nou ja dan ga ik wel brieven schrijven : ) en ging welgemoed weer over op een ander onderwerp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven