WhatsApp wat doe ik fout?

08-03-2015 13:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje aan het experimenteren met een Smartphone en WhatsApp

Heel leuk en heel makkelijk dat WhatsApp maar hoe krijg ik de volgende meldingen er af?





1) Of ik online ben en zo ja wanneer voor het laatst?

2) Die ellendige blauwe leesbevestigingen



Ik heb de instellingen al gewijzigd op aanwijzing van puberdochter



Ik ben naar ACCOUNT gegaan daarna naar PRIVACY

Laats gezien op NIEMAND gezet.

Status op NIEMAND gezet.

En LEESBEWIJZEN uitgeschakeld.



Meer is er niet





Toch kan iedereen zien dat ik online ben en blijven er "vinkjes" verschijnen in de door mijn verzonden berichten.



Wat doe ik fout of is wat ik wil onmogelijk en moet ik gewoon SMS blijven gebruiken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het vreselijk grote probleem als "men" ziet dat je online bent en de blauwe vinkjes? Denk je echt dat de mensen heel de tijd gaan kijken of je hun berichtje al hebt gelezen of dat ze gaan kijken of je online bent?
Alle reacties Link kopieren
ghe Graafje, jij leest niet op de relatiepijler? "ik heb een appje gestuurd, hij is online geweest, maar hij reageert niet, boehoehoeeeeee"

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Misschien is het zo dat nu niemand jouw leesbewijzen kan zien maar jij wel die van een ander.



Overigens, wat kan jou dat nou schelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 08 maart 2015 @ 13:07:

Wat is het vreselijk grote probleem als "men" ziet dat je online bent en de blauwe vinkjes? Denk je echt dat de mensen heel de tijd gaan kijken of je hun berichtje al hebt gelezen of dat ze gaan kijken of je online bent?



Dat was de vraag niet



Ik heb een werkgever die dat bijvoorbeeld wel doet maar dat terzijde.



De vraag is, hoe schakel ik het uit?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 08 maart 2015 @ 13:09:

ghe Graafje, jij leest niet op de relatiepijler? "ik heb een appje gestuurd, hij is online geweest, maar hij reageert niet, boehoehoeeeeee"







Precies, je negeert me enz.



Pfffffffffffffffff ik vind het heel prettig om zaken in eigen hand te hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2015 @ 13:10:

Misschien is het zo dat nu niemand jouw leesbewijzen kan zien maar jij wel die van een ander.







Uitgeprobeerd op mobiel dochter ze krijgt nog steeds een leesbevestiging en ziet wanneer ik online ben.



Dochter vertelde overigens ook dat "blauwe vinkjes" een hoop ellende veroorzaken onder klasgenoten.

Niet reageren binnen 5 minuten schijnt niet te kunnen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
het is misschien wel handig om te vermelden wat voor foon je hebt Gijs. Niet dat ik het dan wel weet, maar anderen vast wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Blauwe vinkjes kun je helemaal niet uitschakelen volgens mij. Tenminste, tot nu toe niet.
Die kun je inderdaad nu nog niet uitschakelen. Dat komt wellicht bij een volgende update (las ik ergens).



Je kan ook niet uitzetten dat iemand je 'online' ziet. Op het moment dat je online bent, dan zien anderen het. Wat mensen niet zien (en jij ook niet van hun) is hoe laat je voor het laatst online was. Als het goed is, zie jij met die instellingen hetzelfde als wat mensen van jou zien. Dus:



1. Wel blauwe vinkjes

1b. Wel 'online' op het moment dat je online bent

2. Niet 'laatst gezien op 14 oktober, 19.55 uur'.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 maart 2015 @ 13:15:

[...]



Dochter vertelde overigens ook dat "blauwe vinkjes" een hoop ellende veroorzaken onder klasgenoten.

Niet reageren binnen 5 minuten schijnt niet te kunnen Mazzel dat ik niet meer op school zit
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Een collega heeft een samsung, (weet zo niet welk, maar een redelijk nieuw model) en die heeft de blauwe vinkjes wel uitstaan... Bij haar zie ik dus altijd grijze vinkjes, ook na reageren..
quote:hollebollegijs schreef op 08 maart 2015 @ 13:15:

[...]





Uitgeprobeerd op mobiel dochter ze krijgt nog steeds een leesbevestiging en ziet wanneer ik online ben.



Dochter vertelde overigens ook dat "blauwe vinkjes" een hoop ellende veroorzaken onder klasgenoten.

Niet reageren binnen 5 minuten schijnt niet te kunnen Tja, dan ben je niet belangrijk hè en dat bepalen die snuffers natuurlijk zelf. Ik ben belangrijk voor jou dus je reageert meteen, zo niet, dan zwaait er wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:bam1984 schreef op 08 maart 2015 @ 13:55:

Een collega heeft een samsung, (weet zo niet welk, maar een redelijk nieuw model) en die heeft de blauwe vinkjes wel uitstaan... Bij haar zie ik dus altijd grijze vinkjes, ook na reageren.. Dan heeft ze de vinkjesupdate niet geïnstalleerd, dat is de enige manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 maart 2015 @ 14:09:

[...]



Dan heeft ze de vinkjesupdate niet geïnstalleerd, dat is de enige manier.Of ze heeft juist de blinde vinkjesupdate geinstalleerd....
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 08 maart 2015 @ 13:09:

ghe Graafje, jij leest niet op de relatiepijler? "ik heb een appje gestuurd, hij is online geweest, maar hij reageert niet, boehoehoeeeeee"





Ha die Roos!



Nee daar lees ik inderdaad niet. Mis ik wat of is het allemaal dit soort wat jij nu noemt?
Alle reacties Link kopieren
En Hollebollegijs: het lijkt me vreselijk als je werkgever dat controleert!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 08 maart 2015 @ 14:15:

[...]





Of ze heeft juist de blinde vinkjesupdate geinstalleerd....
Blauwe vinkjes uitschakelen op de iPhone kan (nog) niet. Voorkomen dat iemand ziet of je online bent kan alleen door diegene te blokkeren, anders kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 08 maart 2015 @ 14:16:

[...]





Ha die Roos!



Nee daar lees ik inderdaad niet. Mis ik wat of is het allemaal dit soort wat jij nu noemt? veel van dit soort onzin, maar af en toe zit er een pareltje tussen, probeer het eens
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als je een iPhone hebt: Ga in whatsapp naar 'Instellingen', dan naar 'Account', vervolgens 'Privacy'. Daar staan drie opties: 'Laatst gezien' 'Profielfoto' en 'Status'. Als je bij laatst gezien 'niemand' aanvinkt kun je alleen op het moment dat je online bent zien wie er ook online is, en andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 08 maart 2015 @ 14:17:

En Hollebollegijs: het lijkt me vreselijk als je werkgever dat controleert!



Niet actief maar stel ze hebben je nodig, gebeurd zelden en je reageert niet dan krijg je wel gebabbel.

Niets ernstigs hoor



Weet je in 999 van de 1000 gevallen maakt het weinig uit maar soms is het gewoon even makkelijk om de suggestie te wekken dat je iets nog niet gelezen hebt.





Iedereen bedankt voor de antwoorden, het is inderdaad zoals hier geschreven (diverse personen) de blauwe vinkjes kunnen niet uit, en LAATST GEZIEN wel alleen ben je wel zichtbaar als je online bent, in ieder geval als je WHATSAPP geopend hebt.



En over digitaal en pubers het volgende, heb het er net over met puber dochter, wel lezen maar niet reageren is "negeren" en dat is een vorm van uitdagen.

Ze vertelde ook dat er op de "groeps-klas-app" buiten schooltijd regelmatig ruzies ontstaan, vanmorgen nog, kunnen we ons niet voorstellen, op zondag morgen een digitale ruzie tussen klasgenoten.



Tot zover de zegeningen van het internet tijdperk



O, ja en een oude mobiel hebben (lees ouder dan een jaar) degradeert je ook tot "de kneus van de klas" daarom heeft ze nu een

Iphone 6 losgepeuterd bij mijn EX kan ze weer een jaar of 2 vooruit in de smartphone-klasse-competitie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 maart 2015 @ 16:13:

[...]





Tot zover de zegeningen van het internet tijdperk



O, ja en een oude mobiel hebben (lees ouder dan een jaar) degradeert je ook tot "de kneus van de klas" daarom heeft ze nu een

Iphone 6 losgepeuterd bij mijn EX kan ze weer een jaar of 2 vooruit in de smartphone-klasse-competitie



OMG. Sorry voor de vervuiling van je topic maar ik ben zo verbijsterd. Hoe kan je voor een kind zoveel geld hebben om zo`n Iphone te kopen? Nee bedoel niet dat ik het antwoord hoef te weten maar waar gaan we heen dat kinderen zulke dure dingen hebben? Het lijkt mij ook dat ze nog een Ipad of een laptop nodig hebben enz.



Ik vind het echt waanzinnig, je moet het geld ook maar hebben
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij een iPhone kun je blauwe vinkjes (nog) niet uitzetten, bij Android wel.

En de echte controleurs kijken vervolgens ook nog hoe laat je hun bericht hebt gelezen. Te triest voor woorden maar ja, voor sommige mensen lijkt dat van levensbelang te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter Hollebollegijs? Ben ik nu toch wel nieuwsgierig naar. Wat een gedoe zeg! Ik hoop dat nog lang voor me uit te kunnen schuiven.



Het grappige van mijn telefoon is, is dat er een melding op het scherm komt dat er een nieuwe whatsapp is en in dat balkje zie ik dan gelijk van wie en ook de reactie, tenzij het een heel verhaal is maar de eerste 2 zinnen kan ik dan lezen en vaak zijn de appjes niet langer dan dat. Dan heb ik het dus al gelezen en open ik niet mijn whatsapp. Dan heb ik dus wel het berichtje gelezen maar de vinkjes zijn niet blauw en ook ben ik niet online. Als er meerdere berichten zijn dan werkt het niet, dan staat er bijvoorbeeld 2 berichten van 2 gebruikers oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven