Wie heeft ook geen smartphone?

24-04-2016 16:22 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dus niet.

Heb er ooit eentje gehad, maar beviel me niet.)
Lekker rustig voor je toch?
Wat beviel je niet aan de smartphone?
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn.

en nu?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Had ik hem maar niet, veel te gevoelig onding, maar mijn ouwetje gaf het op na veertien jaar, nog in prima conditie maar er waren geen batterijen meer voor te krijgen.

Ik heb sinds een jaar of drie de kleinste Sony Xperia, een mobiel gebruik ik uitsluitend om te bellen en om zo nu en dan een SMS te sturen, niet om foto's te maken, niet voor spelletjes, niet als navigatie of te internetten op dat kleine k*tschermpje, bij vergroten is je halve tekst buiten beeld.

Al die andere functies gebruik ik, behalve het instellingsappje, evenmin, die zitten ook op mijn i-pad.

Als hij de geest geeft koop ik waarschijnlijk ook geen smartphone meer, tenzij er dan geen gewone telefoontjes meer bestaan.
verba volant, scripta manent.
Hoelang heb je je smartphone gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er anderhalf jaar geleden 1 gekocht. Ik voelde me buitengesloten dus toch maar gekocht. Ik ben dan ook jong (23) dus sowieso keek iedereen erg raar op dat ik geen smartphone had.



Omdat ik niet in een sociaal isolement wilde raken dus toch maar een Smartphone gekocht, zodat ik ook kon deelnemen aan Whatsappgroepen etc. waarin iedereen contact met elkaar houdt en ook belangrijke informatie wordt gedeeld die je anders mist, want niemand neemt de moeite om je op de hoogte te stellen via een smsje (bijvoorbeeld Whatsapp groep van mijn toenmalige studie).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Goh. Fascinerend
Alle reacties Link kopieren
Wat en waarom beviel het niet?
Alle reacties Link kopieren
lijkt me heerlijk rustig ik heb er 4 en wordt er soms helemaal gestoord van $)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik gebruik ook nog paard en wagen, doe de was op de hand in een tobbe en in de haard brand een fijn warm vuur....
Alle reacties Link kopieren
Zonder What's app mis ik een heel deel van mijn sociale leven. Geen What's app is geen uitnodiging. Daar maak ik mijzelf ook schuldig aan overigens. Niet bewust, maar gebeurt wel.
Ik ben zeer gehecht aan mijn smartphone. Mijn agenda zit erop, een afsprakenapp voor mijn werk, navigatie, bankieren. Spotify voor mijn muziek.

Verder inderdaad whatsapp voor contacten.

Ik zou heus wel zonder kunnen, maar dat wil ik niet.

Ik denk dat je op den duur niet meer zonder kan omdat veel dingen dan via apps lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Petje12 schreef op 24 april 2016 @ 16:42:

lijkt me heerlijk rustig ik heb er 4 en wordt er soms helemaal gestoord van $)Waarom VIER??!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel een en zou niet zonder willen en kunnen.
quote:sophiax schreef op 24 april 2016 @ 16:43:

Zonder What's app mis ik een heel deel van mijn sociale leven. Geen What's app is geen uitnodiging. Daar maak ik mijzelf ook schuldig aan overigens. Niet bewust, maar gebeurt wel.Dit kom ik ook wel eens tegen: geen informatie over iets gehad of geen uitnodiging voor iets omdat ik geen what's app gebruik. Ik kan er niet echt mee zitten. Die informatie krijg ik meestal vroeg of laat toch wel. En als ik niet word uitgenodigd, tja dan is het blijkbaar niet zo belangrijk dat ik er bij moet zijn Ofwel, ik geloof niet dat ik iets mis zonder Whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
Raak je bij gebrek aan een smartphone in een isolement?



Vóór computers en aanverwanten, mobieltjes en later smartphones werden uitgevonden raakten er waarschijnlijk minder mensen in een isolement dan nu. Echt contact is best leuk.
verba volant, scripta manent.
Ik heb er een,maar gebruik hem alleen via WiFi thuis voor internet.

verder gebruik ik alleen de huistelefoon. Heerlijk rustig.

Man heeft er 2 en wordt af en toe knettergek.
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 24 april 2016 @ 16:50:

Ik heb er een,maar gebruik hem alleen via WiFi thuis voor internet.

verder gebruik ik alleen de huistelefoon. Heerlijk rustig.

Man heeft er 2 en wordt af en toe knettergek.Man hier ook, zelf vind ik één genoeg. De koters hebben er samen vier, privé en werk gescheiden. Een tijd geleden hadden ze plotseling allemaal dezelfde beltoon, dat had een kennis gedaan die in een balorige bui was. Je ziet in een dicht hoesje ook niet zo gauw welke van de vier oplicht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 24 april 2016 @ 16:46:

[...]





Waarom VIER??!!2 prive en 2 zakelijk ;)
quote:Petje12 schreef op 24 april 2016 @ 17:00:

[...]





2 prive en 2 zakelijk ;)Dat verduidelijkt niet. Of ben je schizofreen ofzo?
Ik heb er ook 1 en je kan inderdaad niet meer zonder.

Al was ik wel wat later begonnen hoor, met een smartphone. Ik had ook eerst gewoon een simpel ding waarmee ik kon bellen en smsen. Maar als je om je heen kijkt zie je iedereen verdiept in zijn/haar telefoon en op een gegeven moment dacht ik: Het is toch wel heel handig en ik wil toch ook met de tijd meegaan. Ik ben met een makkelijk telefoontje begonnen (samsung galaxy fame) en sinds een paar weken een grotere telefoon. Letterlijk en figuurlijk want ik wilde er meer geheugen op haha.

En ik kan echt niet meer zonder hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, toen mijn "bellen-en-gebeld-worden" mobieltje van tig jaar gelden het begaf, een simlockvrije smartphone gekocht en daar vervolgens mijn pre-paid kaartje in gestopt.

Met die smartphone doe ik dus helemaal niets, anders dan bellen en gebeld worden. En af en toe een sms (beantwoorden).



Voor de rest zie ik niet in wat er leuk aan is om op een mini schermpje te gaan typen en kijken/lezen. Als ik thuis en op het werk over een fatsoenlijk scherm kan beschikken, lees/kijk ik daar toch echt veel liever op. En onderweg ben ik serieus bezig met auto rijden of ik kijk uit het raam van de trein om de wereld om mij heen te bekijken (liever dan -letterlijk- mee te kijken wat er op het bordje van iemand anders ligt).



En ook een hele belangrijke: privacy.

En ik heb geen zin om ook voor een telefoon aan de slag te moeten gaan met virusscanners, beveilliging etc.

En goedkoper zal het ook niet zijn: alles en iedereen wil aan je verdienen, dus ik hoef ook geen "Toon" van Eneco om de verwarming alvast hoger te zetten als ik nog onderweg ben (ook niet zo milieu-vriendelijk trouwens).
quote:MarianneDavids schreef op 24 april 2016 @ 16:50:

Raak je bij gebrek aan een smartphone in een isolement?



Vóór computers en aanverwanten, mobieltjes en later smartphones werden uitgevonden raakten er waarschijnlijk minder mensen in een isolement dan nu. Echt contact is best leuk.



als al je vrienden samen een whatsappgroep hebben is het best handig als je daar ook in zit ja.

Een van mijn vrienden zat er niet in en haar moesten we inderdaad steeds apart informeren/uitnodigen over de sms.

Je raakt zo snel niet in een isolement, maar tegenwoordig lopen veel dingen via apps en dan is het gewoon handig als je dat dus ook hebt.

Als je dat niet wil, ook goed.
Ik ken verschillende mensen die geen smartphone willen omdat ze het te duur vinden. Dat was ook eerst mijn mening maar nu ik hem zelf gebruik merk ik dat het toch wel meevalt. Ik heb een abbo bij ziggo en daar betaal ik tussen de 15 en 25 euro voor. Ligt er net aan of ik mijn 4G veel gebruik. De smartphone zelf kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat. De smartphone die ik nu heb, heb ik trouwens voor een leuk prijsje over kunnen nemen van iemand, die zelf elk jaar het nieuwste van het nieuwste koopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven