Wie heeft ook geen smartphone?

24-04-2016 16:22 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dus niet.

Heb er ooit eentje gehad, maar beviel me niet.)
quote:CleopatraVII schreef op 24 april 2016 @ 21:00:

[...]





Moet je wel een Ipad hebben (of andere tablet).Kan ook op je pc, heb ik ook. Handig als je met andere dingen bezig bent. Maar zou mijn smartie ook niet willen missen.
Alle reacties Link kopieren
quote:samsara1966 schreef op 24 april 2016 @ 21:42:

[...]





Kan ook op je pc, heb ik ook. Handig als je met andere dingen bezig bent. Maar zou mijn smartie ook niet willen missen.kan je ook whatsappen op je pc zonder mobiele telefoon als tussenstation?
Ik heb er geen en dat vinden mensen soms vreemd inderdaad valt me op. Ik vind het lekker rustig
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 24 april 2016 @ 22:21:

Ik heb er geen en dat vinden mensen soms vreemd inderdaad valt me op. Ik vind het lekker rustig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel één, maar alleen omdat ik er dan zo af en toe eens een foto mee kan maken.

Ik gebruik bewust geen internet, whats-app etc. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Zo vind ik het ook al druk genoeg, moet er niet aan denken om voor domme onzin (want dat is het vaak via de app) steeds maar lastig gevallen te worden.

Ik spreek veel liever gewoon af en klets dan met mijn vriendinnen, familie etc. Een belletje af en toe is ook gezellig.

Dus mijn telefoon is smart, maar ik houd 'm dom ;)
Ik heb er sinds een half jaar 1 tweedehands, omdat mijn oude mobiel ermee op hield. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen enkele meerwaarde aan hecht. Ik doe er niks meer mee dan wat ik met mijn oude mobiel deed. Dat komt doordat ik de dingen die mensen met een smartphone doen gewoon niet belangrijk vind of niet nodig heb.

Internetten buitenshuis hoeft niet, navigatie hoeft niet, bankieren doe ik alleen via laptop thuis, muziek onderweg hoeft ook niet. Ik doe niet het soort werk waarvoor ik agenda's of een whats app moet bijhouden en filmpjes of foto's maken vind ik niet zo belangrijk.



Maar als je dat allemaal wel in je leven wilt snap ik ook dat je graag een smartphone hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook geen een, dat wil ik zo lang mogelijk zo houden. Heerlijk rustig.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is een smartphone een uitkomst. Niet meer uit bed moeten als ik 's avond opeens nog perse iets wil weten!



Maar ik vind het ook gewoon leuk speelgoed. Ik vind het ook altijd weer leuk als er een nieuwe Android-versie is, kan ik weer gaan ontdekken wat er veranderd is enzo.

Klinkt helemaal niet nerderig toch?



En van m'n werk heb ik een iPhone. Klereding......



Maar ik begrijp nooit dat mensen het onrustig vinden ofzo. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 24 april 2016 @ 20:26:

ja want iemand een appje sturen met 'kom je volgende week op mijn verjaardag' is haske nep. Een briefkaart moet het zijn, of bellen...of nog liever iemand persoonlijk face-to-face uitnodigen. Dat mijn halve familie aan het andere eind van het land woont mag de pret niet drukken. Gewoon een paar uur rijden, uitnodigen en weer terug. Kan ik meteen mijn verjaardag daar vieren, hoef ik dat volgende week niet meer te doen. Doe niet zo gek, je kunt toch gewoon een telegram sturen?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb er sinds kort wel een. Maar dan met een apart pre-paid kaartje. Ik heb hem alleen voor Whatsapp groepen. Merk toch dat als je als enige niet in de groep zit, dat je toch dingen mist.

Dus vandaar. Voor de dagelijkse sms/telefoon gebruik ik gewoon mijn oude 'domme' mobiel.

Heb mijn smartfoon ook gewoon thuis liggen, en 's avonds kijk ik er even op, of er nog Appjes binnen zijn gekomen in de groepen.
quote:miedo schreef op 24 april 2016 @ 22:12:

[...]





kan je ook whatsappen op je pc zonder mobiele telefoon als tussenstation?Nee, volgens mij niet maar dan zou je even moeten googelen.
Ik heb niks met groepen. Dat zal ook een hoop schelen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ding is best handig, ik heb er ook een, maar blijf je realiseren dat het echte leven niet via de smartfoon loopt.
I believe in good
De enige groepsappen die ik heb zijn de Efteling-App en een Familie-app.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet zeggen dat je niet zonder kunt, maar een smartphone (met de juiste apps) biedt wel zoveel voordelen dat het errug handig is. Voor veel toepassingen zou ik niet terug willen naar hoe het in het pre-smartphone tijdperk was. Wat ik erg handig/praktisch vind:



- prive- en werkagenda in 1.

- prive- en werk-email, zodat je altijd alle gegevens bij de hand hebt zonder eerst een laptop te pakken

- goede camera - de beste camera is die je bij je hebt, en mijn "echte" ligt vaak thuis

- Yelp! Heel handig als je met vegetariers op pad bent en je zoekt een goed restaurant.

- Google Maps

- ING Banking
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de smartphone lang uitgesteld, kon prima zonder. Vriendinnen woonden bijna allemaal in dezelfde stad, groepschats gingen via Facebook als er iets geregeld moest worden en ik vond het wel lekker rustig verder. Na de studie verdween iedereen in een andere richting, waardoor het lastiger was om elkaar te zien, en ik deed bijvoorbeeld zelf veel nieuwe contacten op. Ineens leek een smartphone mij toch wel heel erg handig. Toen vervolgens mijn ouwe trouwe telefoon uit het jaar nul het begaf en een vriendin haar ''oude'' smartphone voor een heel leuk prijsje van de hand deed, was ik overstag.

Zou hem nu niet meer willen missen, maar heb wel Facebook dan weer de deur uit gedaan.

Appen blijk ik vooral heel gezellig te vinden en mensen die tig appjes in korte tijd sturen omdat ik niet meteen reageer laat ik gerust nog iets langer wachten...

Verder heb ik gewoon een papieren agenda, een wekker naast mijn bed, zit ik thuis liever op de laptop te werken en spreek ik liever af met vriendinnen dan dat we appen, want dat is nog veel gezelliger.
Eén van mijn kinderen wil geen smartphone. Heeft met tegenzin een ouderwetse "koelkast" aangeschaft omdat ze bereikbaar moet zijn voor haar opleiding en woonbegeleider (ze heeft autisme en zit in begeleid wonen). Het is me niet duidelijk waarom ze het niet wil.



Anti-digi is ze ook weer niet, want ze is graag bezig met haar laptop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mobiele prepaid-telefoon waar ik mee kan bellen en sms-en. Is al 13 á 14 jaar oud en doet het nog prima. Ik bel niet vaak en heb niet zo'n behoefte aan een andere. Als mijn ouwtje kapot gaat, koop ik een smartphone, eerder niet.

Het is niet dat ik niet van electronica houd, heb van alles en nog wat in huis, maar dus geen smartphone.
quote:Hayek schreef op 25 april 2016 @ 07:37:

Voor mij is een smartphone een uitkomst. Niet meer uit bed moeten als ik 's avond opeens nog perse iets wil weten!



Maar ik vind het ook gewoon leuk speelgoed. Ik vind het ook altijd weer leuk als er een nieuwe Android-versie is, kan ik weer gaan ontdekken wat er veranderd is enzo.

Klinkt helemaal niet nerderig toch?



En van m'n werk heb ik een iPhone. Klereding......



Maar ik begrijp nooit dat mensen het onrustig vinden ofzo. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat......

precies. Je kan notificaties sowieso uitzetten. En meldingen van Whatsapp kun je ook uitzetten op je werk of in de auto.

Het is zo druk als je het zelf maakt.
quote:MarianneDavids schreef op 24 april 2016 @ 16:55:

[...]





Man hier ook, zelf vind ik één genoeg. De koters hebben er samen vier, privé en werk gescheiden. Een tijd geleden hadden ze plotseling allemaal dezelfde beltoon, dat had een kennis gedaan die in een balorige bui was. Je ziet in een dicht hoesje ook niet zo gauw welke van de vier oplicht.





Ben je mooi klaar mee met zo'n kennis .
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 25 april 2016 @ 12:15:

Eén van mijn kinderen wil geen smartphone. Heeft met tegenzin een ouderwetse "koelkast" aangeschaft omdat ze bereikbaar moet zijn voor haar opleiding en woonbegeleider (ze heeft autisme en zit in begeleid wonen). Het is me niet duidelijk waarom ze het niet wil.



Anti-digi is ze ook weer niet, want ze is graag bezig met haar laptop.

Ik ben zeker niet anti-digi en kan prima met allerlei apparaten omgaan (incl. smarphones), maar ik heb ook alleen maar een telefoon omdat het op sommige momenten handig is. Zoals wanneer ik moest solliciteren of tijdens mijn stage. Ik ben ook totaal niet bereikbaar op mijn telefoon, ook niet als ik hem bij me heb. Ik hoor hem ook vaak niet. (Denk aan, je hoort een telefoon gaan en vraagt je af waarom die aso niet opneemt. )



In ieder geval snap ik jouw dochter wel. Als ik hem niet soms nodig zou hebben, zou ik hem gewoon weer lekker weg doen. Dan hoef je er ook nooit aan te denken om hem mee te nemen, op te laden, op te waarderen en iedereen verwacht dat je dus ook bereikbaar bent of elk uur wel even je telefoon checkt.



Ik heb een tijdje een smartphone gehad (oude van vriend, mijne was stuk), maar toch weer een normale gekocht. Elke keer was de batterij leeg als ik hem nodig had. En ik vond hem ook te groot voor als ik hem wel een keer mee wilde nemen, want paste niet in mijn fietstasje (mtb) en te groot om met hardlopen vast te houden/in zak te doen. Dus ik nam hem nooit mee.



Wel bijzonder dat andere mensen het o zo raar vinden dat je geen smartphone hebt en niet op zijn minst in de stress schiet als je hem vergeet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:cumulus schreef op 25 april 2016 @ 12:15:

Eén van mijn kinderen wil geen smartphone. Heeft met tegenzin een ouderwetse "koelkast" aangeschaft omdat ze bereikbaar moet zijn voor haar opleiding en woonbegeleider (ze heeft autisme en zit in begeleid wonen). Het is me niet duidelijk waarom ze het niet wil.



Anti-digi is ze ook weer niet, want ze is graag bezig met haar laptop.



Ik snap haar.



Ik heb ook niks met overdreven veel elektrische toestellen.

Ik heb een laptop thuis en ik heb een vaste computer op 't werk.



Hier thuis zit ik zowat elk moment dat het kan op mijn laptop. Veel te vaak.

Als ik dan ook nog es onderweg online zou kunnen zijn ... Nee, dank je.

Die momenten op bijvoorbeeld de trein en dergelijke gebruik ik liever om uit het raam te staren of een tijdschrift te lezen.



In een smartphone zie ik dus niets, net zoals dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in tablet-toestanden (veel te klein om fatsoenlijk op te werken) of e-readers (geef mij maar een echt boek!).

Foto's trek ik wel met mijn digitale camera. Muziek en radio luister ik met een stereoketen.

Onderweg vind ik dat niet nodig en de batterij zou toch voortdurend leeg zijn (los nog van de mini-oortjes die voortdurend uit mijn oren schieten).



Bovendien word ik kriegel van te moeten typen / drukken op zo'n mini-schermpje.

Ik heb een telefoon met nog een "echt" toetsenbord. Echt niet dat ik ooit overga naar zo'n touch-screengeval.

(Ik heb het ooit wel es geprobeerd op de tablet van mijn moeder, maar ik word er dus krankjorum van.)



Geef mij dus maar mijn simpele Nokia-telefoon.

Batterij gaat eeuwen mee (minstens een week), ik ben altijd bereikbaar en het ding dient vooral om bereikbaar te zijn.

Of om snel effe te bellen als ik onderweg ben.

Ik stuur er daarnaast een bericht of 10 per maand mee (hoezo is 't nodig om de hele dag te appen? ik heb echt wel niet zoveel te vertellen) en gebruik hem als wekker.

En daarnaast mijn laptop voor de "grotere zaken".

Of mijn computer op 't werk om 't nieuws te volgen en te kijken of de treinen felle vertraging hebben.



Ik ben overigens ook het type dat zeker onderweg de helft van de tijd zijn telefoon niet hoort.

Zit hij in mijn handtas en op de tram ofzo hoor ik dat ding toch echt niet.



Afspraken voor een feestje gaan hier nog altijd telefonisch.

Vaak zelfs via de vaste lijn.

Mijn omgeving heeft zo'n ding immers ook nog en na 6 uur bellen we allemaal gratis .
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 25 april 2016 @ 16:11:

[...]





Ik snap haar.



Ik heb ook niks met overdreven veel elektrische toestellen.

Ik heb een laptop thuis en ik heb een vaste computer op 't werk.



Hier thuis zit ik zowat elk moment dat het kan op mijn laptop. Veel te vaak.

Als ik dan ook nog es onderweg online zou kunnen zijn ... Nee, dank je.

Die momenten op bijvoorbeeld de trein en dergelijke gebruik ik liever om uit het raam te staren of een tijdschrift te lezen.



In een smartphone zie ik dus niets, net zoals dat ik totaal niet geïnteresseerd ben in tablet-toestanden (veel te klein om fatsoenlijk op te werken) of e-readers (geef mij maar een echt boek!).

Foto's trek ik wel met mijn digitale camera. Muziek en radio luister ik met een stereoketen.

Onderweg vind ik dat niet nodig en de batterij zou toch voortdurend leeg zijn (los nog van de mini-oortjes die voortdurend uit mijn oren schieten).



Bovendien word ik kriegel van te moeten typen / drukken op zo'n mini-schermpje.

Ik heb een telefoon met nog een "echt" toetsenbord. Echt niet dat ik ooit overga naar zo'n touch-screengeval.

(Ik heb het ooit wel es geprobeerd op de tablet van mijn moeder, maar ik word er dus krankjorum van.)



Geef mij dus maar mijn simpele Nokia-telefoon.

Batterij gaat eeuwen mee (minstens een week), ik ben altijd bereikbaar en het ding dient vooral om bereikbaar te zijn.

Of om snel effe te bellen als ik onderweg ben.

Ik stuur er daarnaast een bericht of 10 per maand mee (hoezo is 't nodig om de hele dag te appen? ik heb echt wel niet zoveel te vertellen) en gebruik hem als wekker.

En daarnaast mijn laptop voor de "grotere zaken".

Of mijn computer op 't werk om 't nieuws te volgen en te kijken of de treinen felle vertraging hebben.



Ik ben overigens ook het type dat zeker onderweg de helft van de tijd zijn telefoon niet hoort.

Zit hij in mijn handtas en op de tram ofzo hoor ik dat ding toch echt niet.



Afspraken voor een feestje gaan hier nog altijd telefonisch.

Vaak zelfs via de vaste lijn.

Mijn omgeving heeft zo'n ding immers ook nog en na 6 uur bellen we allemaal gratis .Zo'n beetje alles dat je hier schrijft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh, jullie hebben absoluut gelijk. Zeker wat de batterij betreft.



Ik was één van de eersten met een smartphone (geen iPhone overigens, maar een Windows 6.1-toestel voor ik over ging naar Android 2) omdat het voor mijn werk heel handig was onderweg online te kunnen zijn, dit is alweer zo'n 8 jaar geleden.



Eigenlijk heb ik hem daar niet meer voor nodig omdat ik afgekeurd ben. Maar ik ben toch wel blij met mijn smartphone. Ik zit niet de hele dag aan mijn scherm gekleefd en soms laat ik hem bewust thuis als ik ga wandelen of boodschappen doen omdat ik rust wil.



Niet iedereen snapt dat, ik heb zelfs "vrienden" verloren die maar niet wilden begrijpen dat ik óók met zo'n smartphone NIET 24/7 direct aanspreekbaar wil zijn en me als ik niet meteen reageer, bombardeerden met telefoontjes, smsjes en later ook via whatsapp en messenger toen dat mogelijk werd. Sommige mensen kunnen zo claimen!



Maar ik heb vooral veel lol van dat ding. Ik bewaar notities, boodschappen- en to-do-lijstjes op google-keep. Ik fotografeer me suf (heb ook een goede camera maar die sleep ik niet de hele dag mee) en spam er mijn Facebookvrienden mee ;) Ik luister muziek en radio en kan 's avonds voor het slapen gaan nog even in bed televisie kijken. Ik kan (zeker op deze dagen) zien of ik een paraplu moet meenemen. Als ik onderweg ben en het OV doet weer eens moeilijk kan ik ter plekke een alternatief bedenken. Met de kinderen (oké, die ene dan alleen via skype op haar laptop) attenderen we elkaar op reclame-aanbiedingen en afgeprijsde boodschappen die op de datum zijn. Ik heb net nog even rondgeskyped en -geappt dat er bij AH vleeswaren met 35%-stickers lag en kreeg al snel antwoord "ja, neem maar mee, ik kom het vanavond halen".



Ik ben erg blij met dit stukje luxe! Maar ik begrijp mijn dochter ook, die zegt dat ze dat gedoe niet ziet zitten en genoeg heeft aan skype op haar laptop.
quote:Mietrot schreef op 25 april 2016 @ 16:11:

[...]





Bovendien word ik kriegel van te moeten typen / drukken op zo'n mini-schermpje.

Ik heb een telefoon met nog een "echt" toetsenbord. Echt niet dat ik ooit overga naar zo'n touch-screengeval.

.Totdat er niks anders meer bestaat dan touch screengevallen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven