Wie heeft ook geen smartphone?

24-04-2016 16:22 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dus niet.

Heb er ooit eentje gehad, maar beviel me niet.)
Alle reacties Link kopieren
Ben vorig jaar ook overstag gegaan, ik zou nu niet anders meer willen.bijvoorbeeld de buienalarm is super handig!Ik heb ook een paar kranten apps zodat ik elke dag de krant kan lezen, ik heb spotify voor als ik muziek wil luisteren, facebook, whattsapp, cleanmaster, en wat handige apps, en trivia crack speel ik dagelijks met mijn collega's.Het maakt het leven een stukje aangenamer, ik heb wel een compacte smartphone, zodat hij makkelijk in mijn zak past ,Ik kijk regelmatig op mijn scherm, maar ik kan ook rustig een dagje zonder .En als ik op de fiets stap,dan stop ik hem in mijn tas.Ik bel wel veel met mijn smartphone, want ik hou niet zo van te veel appen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ook geen smartphone, hij kan namelijk prima zonder (vindt hij zelf), wat wel als gevolg heeft dat ik 99 % van ons sociale leven kan bijhouden want alles gaat via de app ( ook zijn vrienden sturen de berichten naar mij). Voordeel is wel dat ik al zn activiteiten in de gaten kan houden; zelfs zijn mailbox check ik 9 van de 10 keer . Voor de rest is die wel up to date hoor (man dus) maar heeft weinig met dat soort dingen.
Ik heb er ook geen! En ja, een uitroepteken, want ik besefte me een tijdje terug, dat het nu wel zo abnormaal is dat je er niet om heen kan dat het een onbedoeld statement geworden is, er geen te hebben. Ik heb geen smartfoon omdat ik me niet nog meer wil laten opfokken door FOMO, haastigheid, altijd bereikbaarheid. Zelfs al had ik een baan waarbij ik een groot deel van de dag aan de telefoon hing en 100 emails per dag verwerkte (nu, helaas, ook zonder smartfoon dus, toch burnout) en mijn baas het Echt Heel Raar vond dat ik bleef hangen aan mijn Samsung uit de 90s ofzo.



Ik ben er eens op gaan letten en best veel van mijn vrienden of kennisen hebben er ook geen (begin dertigers met carriere). Vaak de wat gevoeliger, poetischer types.



Ik vind het wel grappig, dat het niet hebben van een smartfoon blijkbaar wat over je zegt, denk ik dan althans.
Wat is FOMO?



En hoezo ben je met een smartphone meer altijd bereikbaar dan met een ouderwetse nokia 8120?

Ik bedoel je kan bellen of een berichtje sturen. Dat laatste kan in de vorm van een sms'je en op een smartphone kun je ook whatsapp gebruiken of facebook messenger en nog een aantal van die berichtenservices.

Ik vind het altijd een beetje een vreemd argument dat mensen geen smartphone hebben omdat ze niet continu bereikbaar willen zijn, maar dan hebben ze wel een 'domme' foon. Dan ben je toch net zo goed bereikbaar?
Fear Of Missing Out.



je hebt gelijk, maar naast bereikbaar voor belletjes ben je ook continu bereikbaar voor emails en facebook en twitter en whatsapp enzo (en die komen meestal aan de lopende band). Je hoeft het niet te checken, maar ik ken mezelf en ben daar gewoon gevoelig voor. Ik zit ook veels te veel op het viva forum, verslaafd?

Dus om het nog een beetje in toom te houden...
Je kiest er zelf voor om die apps op je telefoon te zetten. Het hoeft niet.

Maar ik zie veel mensen de schuld van hun onrustige gevoelens aan het apparaat geven terwijl het in werkelijkheid komt door hoe je er zelf mee omgaat.

Ik heb wel whatsapp en facebook, maar kijk daar niet elke keer naar als er een melding binnenkomt. Twitter/snapchat/instagram/messenger heb ik allemaal niet. E-mail alleen voor werkgerelateerde zaken die ik buiten de deur nodig heb.

Verder kun je van de meeste apps meldingen uitzetten, permanent of op bepaalde tijdstippen. Dus ja, je moet er wat moeite voor doen misschien, maar dan heb je wel de lusten en zo min mogelijk lasten van je smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel een, maar het is een onding. Drie jaar geleden aangeschaft, omdat "iedereen" een smartphone had. Voor 200 euro eentje gekocht. Ik hoef niet zo'n luxe ding. Als ik maar kan bellen, sms-en, Whats' appen. Het werd een Samsung Galaxy Age. Om de haverklap zit het geheugen vol. Ik heb er al een aantal dingen afgegooid, maar niets helpt. Whats' app heeft het al vaak begeven en die krijg ik ook niet meer bijgewerkt. Echt spijt dat ik dat ding gekocht heb. Binnenkort krijg ik de oude smartphone van mijn oom, daar zou meer geheugen in moeten zitten.
een Ace...zo dan. Die had ik 4 jaar geleden als eerste smartphone en toen had ik hetzelfde ja, dat het geheugen razendsnel volzat. Een geheugenkaartje hielp wat.

200 euro is vrij prijzig trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 26 april 2016 @ 20:55:

Je kiest er zelf voor om die apps op je telefoon te zetten. Het hoeft niet.

Maar ik zie veel mensen de schuld van hun onrustige gevoelens aan het apparaat geven terwijl het in werkelijkheid komt door hoe je er zelf mee omgaat.

Ik heb wel whatsapp en facebook, maar kijk daar niet elke keer naar als er een melding binnenkomt. Twitter/snapchat/instagram/messenger heb ik allemaal niet. E-mail alleen voor werkgerelateerde zaken die ik buiten de deur nodig heb.

Verder kun je van de meeste apps meldingen uitzetten, permanent of op bepaalde tijdstippen. Dus ja, je moet er wat moeite voor doen misschien, maar dan heb je wel de lusten en zo min mogelijk lasten van je smartphone.

Het klopt allemaal wat je zegt. Het is een kwestie van keuzes maken en je ook even verdiepen in je apparaat/app.

Ik heb een domme telefoon, zodat ik hem wel kan meenemen als ik hem wel nodig heb. En dat de batterij of niet op is, of niet gelijk op gaat. Dat hij klein is.

Maar an sich, snap ik wel de lol van een smartphone. Maar niet voor mijzelf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Njet schreef op 26 april 2016 @ 20:11:

Mijn man heeft ook geen smartphone, hij kan namelijk prima zonder (vindt hij zelf), wat wel als gevolg heeft dat ik 99 % van ons sociale leven kan bijhouden want alles gaat via de app ( ook zijn vrienden sturen de berichten naar mij). Voordeel is wel dat ik al zn activiteiten in de gaten kan houden; zelfs zijn mailbox check ik 9 van de 10 keer . Voor de rest is die wel up to date hoor (man dus) maar heeft weinig met dat soort dingen.Nou daar zou ik echt voor passen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 29 april 2016 @ 14:04:

[...]





Nou daar zou ik echt voor passen.Dat "activiteiten in de gaten houden" ook...Beetje raar.
quote:*bloem schreef op 26 april 2016 @ 20:44:

Fear Of Missing Out.



je hebt gelijk, maar naast bereikbaar voor belletjes ben je ook continu bereikbaar voor emails en facebook en twitter en whatsapp enzo (en die komen meestal aan de lopende band). Je hoeft het niet te checken, maar ik ken mezelf en ben daar gewoon gevoelig voor. Ik zit ook veels te veel op het viva forum, verslaafd?

Dus om het nog een beetje in toom te houden...Heb je de meldingen uitstaan? Daar werd ik zelf stapelgek van. Elke scheet van mijn FB-vrienden leverde een melding op. Metéén uitgeschakeld, die functie! Net als bij de mail. Ik bepaal zelf wel wanneer ik check en hoef niet bij alles een signaal te krijgen!
quote:Starshine schreef op 26 april 2016 @ 20:32:

Wat is FOMO?



En hoezo ben je met een smartphone meer altijd bereikbaar dan met een ouderwetse nokia 8120?

Ik bedoel je kan bellen of een berichtje sturen. Dat laatste kan in de vorm van een sms'je en op een smartphone kun je ook whatsapp gebruiken of facebook messenger en nog een aantal van die berichtenservices.

Ik vind het altijd een beetje een vreemd argument dat mensen geen smartphone hebben omdat ze niet continu bereikbaar willen zijn, maar dan hebben ze wel een 'domme' foon. Dan ben je toch net zo goed bereikbaar?Ik ben bewust niet altijd bereikbaar, ook met mijn smartphone.
Alle reacties Link kopieren
quote:WaaromPorque schreef op 29 april 2016 @ 14:06:

[...]





Dat "activiteiten in de gaten houden" ook...Beetje raar.Dat ook idd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:koekiedoekie schreef op 25 april 2016 @ 21:06:

Ben vorig jaar ook overstag gegaan, ik zou nu niet anders meer willen.bijvoorbeeld de buienalarm is super handig!Ik heb ook een paar kranten apps zodat ik elke dag de krant kan lezen, ik heb spotify voor als ik muziek wil luisteren, facebook, whattsapp, cleanmaster, en wat handige apps, en trivia crack speel ik dagelijks met mijn collega's.Het maakt het leven een stukje aangenamer, ik heb wel een compacte smartphone, zodat hij makkelijk in mijn zak past ,Ik kijk regelmatig op mijn scherm, maar ik kan ook rustig een dagje zonder .En als ik op de fiets stap,dan stop ik hem in mijn tas.Ik bel wel veel met mijn smartphone, want ik hou niet zo van te veel appen.





De meeste van de dingen die jij noemt heb ik op mijn ipad.

Smartphone heb ik niet, ook geen andere mobiele telefoon trouwens. Daardoor ben ik niet 24/7 bereikbaar, maar dat vind ik juist wel zo relaxed. En ja, dat vinden mensen weleens vervelend. Hun probleem.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 29 april 2016 @ 14:04:

[...]





Nou daar zou ik echt voor passen.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij kookt elke avond voor ons, dat dan weer wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Njet schreef op 29 april 2016 @ 18:19:

Maar hij kookt elke avond voor ons, dat dan weer wel...Nou applaus!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger ook nooit een smartphone of mobiel (een echte telefoon niet een apparaat dat feitelijk een computer in zakformaat is) gehad, tot ergernis van mijn ouders. Ik hoorde hen nog zo zeggen: "Hans, je moet echt een keer een mobieltje kopen. Als er wat is kun je ons bellen, of wij kunnen jou bellen." Daar heb ik lang tegenaan zitten hikken.



Toen is het er toch nog van gekomen. Eerst een eenvoudige Nokia 1600. Daarna, toen ik iedereen met mooie apparaten rond zag lopen, vond ik dat die Nokia niet meer kan. Blackberry was populair totdat ik steeds minder mensen met een Blackberry zag lopen en ik mijzelf steeds meer aan het apparaat ging ergeren. Nu heb ik Samsung en ik wil niets anders meer dan een Samsung bij een smartphonewisseling.



Nu ben ik dus tegengesteld aan wat ik vroeger was. Nu een smartphonefanaat en vroeger: "Een smartphone? Daar begin ik niet aan!"
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 29 april 2016 @ 14:37:

De meeste van de dingen die jij noemt heb ik op mijn ipad.

Smartphone heb ik niet, ook geen andere mobiele telefoon trouwens. Daardoor ben ik niet 24/7 bereikbaar, maar dat vind ik juist wel zo relaxed. En ja, dat vinden mensen weleens vervelend. Hun probleem.Vroeger was het heel normaal dat je niet altijd bereikbaar was. Vroeger als persoon A persoon B wou bellen, maar A krijgt tuut... tuut... tuut... te horen, dan heeft hij gewoon pech gehad. B is niet bereikbaar. Dan maar 's avonds bellen. Dat was vroeger de realiteit. Nu is het anders...
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 29 april 2016 @ 23:50:

[...]



Vroeger was het heel normaal dat je niet altijd bereikbaar was. Vroeger als persoon A persoon B wou bellen, maar A krijgt tuut... tuut... tuut... te horen, dan heeft hij gewoon pech gehad. B is niet bereikbaar. Dan maar 's avonds bellen. Dat was vroeger de realiteit. Nu is het anders...



Dat is in mijn geval nog steeds hetzelfde, als ik er niet ben hoor je tuut tuut tuut. Bel later maar terug.

Wat is daar mis mee?
Niks, maar ik ben graag wel bereikbaar o.a. vanwege de kinderen.

Ik kan school ook geen werknummer geven omdat ik dagelijks op andere locaties ben.

Ik heb niet eens meer een vaste telefoon waar daar werden we niet meer op gebeld.



Het past dus gewoon niet in mijn leven om lekker rustig onbereikbaar te zijn. Mensen verwachten het ook gewoon. Er zijn maar een paar groepen die geen mobiel hebben (heel kleine kinderen bv), dus als je zo'n ding niet hebt, val je buiten de norm ja.

Zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen voor wie ik altijd bereikbaar zou moeten zijn. Ook geen oude, zieke moeder die mij altijd moet kunnen bellen. Ik heb per jaar eigenlijk maar 1-2 keer een moment waarop ik denk 'hè, nu zou een mobiele telefoon (al dan niet smart) handig zijn'. Als de fietsenmaker me vraagt op welk nummer hij me kan sms-en als mijn fiets klaar is. Zoiets. Nou, dan vraag ik gewoon wanneer hij denkt dat het klaar is en kom dan langs. Fiets toch nog niet gerepareerd, kom ik gewoon nog een keertje. Werkt ook prima. Ik ga niet voor die 1-2 keer per jaar een mobiel aanschaffen. Kun je er ook donder op zeggen dat ie het dan die 1-2 keer niet doet...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb wel kinderen, maar ook een man die gebeld kan worden. Ik geloof dat ze mijn mobiele nummer niet eens hebben op school.
Wij delen de zorg rondom de kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven