Wie heeft verstand van fotos afdrukken?

20-11-2016 10:34 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele hoop fotos op mijn telefoon van mijn baby. Ik heb een ipvone 5 se, zit denk ik een redelijke camera op, ben niet zo thuis in die specificaties. Maar nu wil ik voor in fotolijsten een paar fotos laten afdrukken en vergroten.

Kan dat met fotos van je telefoon? Wordt dat mooi? Zijn er manieren om de kwaliteit van de fotos te verbeteren zodat je beter kunt uitvergroten?

Moet ik ze laten afdrukken bij keuidvat/hema of is bij een fotowinkel beter? Wordt de kwaliteit dan beter?

Ik wil ze trouwens in zwartwit, weet niet of dat wat uitmaakt.

Je ziet ik ben een groentje.
Volgens mij bepaalt het aantal pixels van een afbeelding of je hem vergroot kunt afdrukken. Wanneer een foto heel weinig pixels heeft en je vergroot hem, zie je de pixels in de foto.

Dus dat zou je even moeten controleren.



Hier staat dat goed uitgelegd.



https://www.seniorweb.nl/ ... -resolutie-voor-uw-foto-s
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de link! Ik ga het checken!
Ik laat mijn fotos eigenlijk altijd afdrukken via AH fotoservice, daar kan je ook het papier etc kiezen en diverse bewerkingen doen.

Ook fotos van mijn telefoon. De kwaliteit is natuurlijk wel belangrijk, als een foto bijvoorbeeld al onscherp of donker is zal hij er niet mooier op worden. Maar over het algemen zeer tevreden.



http://www.ah.nl/fotoservice/fotos.html
Alle reacties Link kopieren
Foto's zijn met 300 dpi het beste om af te drukken. Meer dpi heeft geen zin. Minder wordt het minder scherp. Zwartwit of kleur maakt niet uit hiervoor. Veel telefoons gebruiken ongeveer 70 dpi....Pixels bij maken heeft weinig zin want dat ga je zien.
subon wijzigde dit bericht op 20-11-2016 14:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik maak wel eens kalenders op albelli ofzo, als een foto niet goed is krijg ik vanzelf een melding. Aan mij dan de keuze om de foto wel of niet te gebruiken.



Ik zou dus gewoon eens met zo´n site spelen en wat uitproberen. Zolang je niet op bestellen klikt is er niks aan de hand. En het is toch slecht weer buiten .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon heeft 326 ppi, is dat hetzelfde als dpi?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven