Ademhaling

28-03-2024 23:25 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat vanavond naast het bed van dochter (3 jaar) en ze viel in slaap, haar ademhaling was goed hoorbaar en het viel me op dat ze 'tegenovergesteld' ademde, dus uit-in-adem vast, uit-in-adem vast. 'Normaal' adem ik in-uit en heb er dus nooit over nagedacht dat het ook andersom kan uit automatisme. Iemand ook wel eens opgevallen, of iemand hier die toevallig ook zo ademt? :) Niet dat ik me zorgen maak, maar ik vond het wel opvallend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien via de huisarts een verwijzing naar logopedist? Die kan hierbij helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
29-03-2024 00:12
Misschien via de huisarts een verwijzing naar logopedist? Die kan hierbij helpen.
Haha ja doen! Dan hebben zij ook weer eens lol.
Maar serieus, wat zou een logopedist hier mee moeten?

Nee hoor TO, is volkomen normaal. Doet mijn dochter soms ook in haar slaapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat je dochter doet is toch veel logischer lijkt mij. Dat je de ingeademde lucht even vast houdt lijkt mij nuttig want dan kunnen de longen de zuurstof opnemen.

Ademen in geen vaardigheid die je moet leren dat kun je zodra je bent geboren. Ik denk dat kinderen dat gewoon goed doen, zeker in hun slaap want dan gaat het proces onbewust door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er komt steeds meer onderzoek naar het belang van ademhaling. Niet alleen bij volwassenen bij dat begint al bij baby's. Goede neusademhaling, rustig ademen en de juiste positie van de tong in de mond is heel belangrijk in een goede kaakontwikkeling.

Ademt je docht veel door de mond? Of is ze een neusademhaling? Wat is de positie van de tong in haar mond? Heeft ze droge lipjes?

Persoonlijk zou ik hier wel wat mee doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen moeten met yoga heel lang oefenen voordat zij dat kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
29-03-2024 07:51
Er komt steeds meer onderzoek naar het belang van ademhaling. Niet alleen bij volwassenen bij dat begint al bij baby's. Goede neusademhaling, rustig ademen en de juiste positie van de tong in de mond is heel belangrijk in een goede kaakontwikkeling.

Ademt je docht veel door de mond? Of is ze een neusademhaling? Wat is de positie van de tong in haar mond? Heeft ze droge lipjes?

Persoonlijk zou ik hier wel wat mee doen.
:woa:

Serieus?
Ik vraag me af of ik oud ben of gek of iets anders. Ik ben dan wel heel nieuwsgierig hoe je de ademhaling van een baby wil veranderen. Ik was altijd al heel blij dat mijn baby's lekker ademden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het niet zo goed. Je ademt toch altijd uit-in-vast, of in-vast-uit, maar net waar je begint met tellen. Je ademt ca 6-10 keer per minuut, en daar zitten ook de ‘vast’ momenten in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ademt ze nog, dat was ook mijn enige zorg. :lol:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-03-2024 06:59
Wat je dochter doet is toch veel logischer lijkt mij. Dat je de ingeademde lucht even vast houdt lijkt mij nuttig want dan kunnen de longen de zuurstof opnemen.
Lijkt jou dat? En wat is dan volgens jou de functie van uitademing?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nyco schreef:
29-03-2024 08:44
:woa:

Serieus?
Ik vraag me af of ik oud ben of gek of iets anders. Ik ben dan wel heel nieuwsgierig hoe je de ademhaling van een baby wil veranderen. Ik was altijd al heel blij dat mijn baby's lekker ademden.
Nou dit inderdaad, vraag me af wat ze daaraan zouden moeten doen.

Ze ademt, dat lijkt me het voornaamste ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
29-03-2024 00:12
Misschien via de huisarts een verwijzing naar logopedist? Die kan hierbij helpen.
Ja de huisarts heeft toch niks te doen.

Je dochter ademt dus: in en uit. Of uit en in. Het is maar net vanaf welk moment je het luistert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je kind nergens last van heeft, zou ik er geen huisarts voor lastig vallen.

Je kan wel een logopedist bezoeken, maar ik ben bang dat er weinig te veranderen is aan een automatisme bij een 3 jarig kind in haar slaap.

En vm doen heel veel kinderen en mensen dit, adem vasthouden en dan uitblazen.
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
29-03-2024 07:51
Er komt steeds meer onderzoek naar het belang van ademhaling. Niet alleen bij volwassenen bij dat begint al bij baby's. Goede neusademhaling, rustig ademen en de juiste positie van de tong in de mond is heel belangrijk in een goede kaakontwikkeling.

Ademt je docht veel door de mond? Of is ze een neusademhaling? Wat is de positie van de tong in haar mond? Heeft ze droge lipjes?

Persoonlijk zou ik hier wel wat mee doen.
Wat voor onderzoek? Kom eens met wat artikelen! En niet van moederhart en yoga-influenzers. Baby’s weten als geen ander hoe ze moeten ademhalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks geks hoor. Hier ga je toch geen dokter of logopedist mee lastig vallen? Alsof ze het niet druk genoeg hebben.
Als het je op blijft vallen kun je het eens bij het consultatiebureau navragen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Compleet normale ademhaling. Niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suikerspinnetje schreef:
29-03-2024 09:10
Lijkt jou dat? En wat is dan volgens jou de functie van uitademing?

Gewoon ruimte maken voor de volgende teug verse lucht.

Het lijkt mij heel onlogisch om na je uitademing even 'vast' te houden. Je lege longen even expres leeg laten lijkt mij niet effectief.
Uit, in, vasthouden, uit en zo voort lijkt mij veel functioneler dan in, uit, vasthouden, in en zo voort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
29-03-2024 10:06
Wat voor onderzoek? Kom eens met wat artikelen! En niet van moederhart en yoga-influenzers. Baby’s weten als geen ander hoe ze moeten ademhalen.

https://www.cjgalphenaandenrijn.nl/pagi ... ond/877789

Dit is een veel voorkomend advies. Je neus gebruiken om te ademen. Is beter voor de ontwikkeling van kinderen hun mond, gezicht etc. Dat advies kreeg je twintig jaar geleden ook al op het cb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-03-2024 10:23
https://www.cjgalphenaandenrijn.nl/pagi ... ond/877789

Dit is een veel voorkomend advies. Je neus gebruiken om te ademen. Is beter voor de ontwikkeling van kinderen hun mond, gezicht etc. Dat advies kreeg je twintig jaar geleden ook al op het cb.
Wat zeg je nu????? :O
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
29-03-2024 11:07
Wat zeg je nu????? :O

Tja, dat gaat nogal eens fout. Door vele verkoudheden gaan kinderen volledig door de mond ademen als gewoonte met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welnee, ik ga er niet voor naar de huisarts of logopedist hoor. Omdat ik zelf altijd vasthou na uitademen viel het me gewoon op dat zij dat andersom doet, en ik vroeg me af of dat kind-eigen is. Maar eigenlijk denk ik nooit over ademhaling na :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon (2,5 jaar) doet dat soms ook, ik hoor het overdag. Alsof zijn ademhaling even 'stokt' en toen merkte ik ook het pauzemoment na inademen.

Binnenkort heeft hij een extra controle bij CB (voor iet anders), dan vraag ik er naar. Maar ik zie een vrolijk jochie met energie en goede slaap, ik maak me net als jij ook niet al te druk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-03-2024 11:22
Tja, dat gaat nogal eens fout. Door vele verkoudheden gaan kinderen volledig door de mond ademen als gewoonte met alle gevolgen van dien.
En hoe moet je dat veranderen dan? Bij een kind van 2,3,7 of 10…
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-03-2024 11:22
Tja, dat gaat nogal eens fout. Door vele verkoudheden gaan kinderen volledig door de mond ademen als gewoonte met alle gevolgen van dien.
Levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een sarcasme en neerbuigende opmerkingen over mijn opmerking over de huisarts. Daar snap ik niks van. Ik ben juist via de huisarts doorgestuurd naar de logopedist vanwege ademhalingsproblemen. Maar goed.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven