WIFI netwerk

23-04-2015 20:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om je eigen WIFI netwerk te "spioneren"?



Is dit lastig of zou iedereen met een beetje verstand van internet en computers dit kunnen?



Via google krijg ik alleen maar sites waar ik persoonlijk niet zoveel van snap vandaar dat ik het hier even vraag
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou je dat willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet omdat ik dat wil doen, ik heb het er expres niet bijgezet omdat ik geen verwijten over mijn relatie wil.



Ik ben bang dat mijn vriend dit doet bij ons netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet redelijk wat van computers af en dergelijke, ook internet wel het een en het ander (wifi's opzetten, wifi verbindingen aangaan en dergelijke) maar inbreken in een router om gegevens van een ander te vinden? Zolang je WIFI WPA2 beveiligd is, is het niet te doen voor mij. Er zijn wel makkelijkere beveiligingen, maar volgens mij worden die niet of nauwelijks meer gebruikt. En dan nog heb ik er persoonlijk moeite mee.



Check even wat voor wifi je hebt. Pak dan je laptop of draadloze PC, klik op de balkjes van je verbinding en ga dan op je eigen verbinding met je muis staan. Dan komen er gegevens te voorschijn, er staat ergens beveiligingstype en als daar iets staat met WPA2 in het begin, is het goed.



Maar, even een andere vraag. Ben je bang dat er in wordt gebroken in je WIFI dan? Particulieren (vooropgesteld dat je geen bedrijf hebt) zijn totaal niet interessant voor hackers.



En mocht je Ziggo hebben met die hotspot voor mensen met een ziggo-abonnement, dat zijn twee "aparte kastjes" in je modem: ééntje voor jou en ééntje voor de rest. Ze staan niet in verbinding met elkaar, dus vanuit het open netwerk moet het niet makkelijker zijn om in te breken in jouw WIFI als in die van mij (ik zit niet bij Ziggo en ik heb ook geen hotspot voor vreemden).
Simpel. Iedere leek kan een tooltje downloaden om het verkeer te sniffen.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat je vriend je via jullie wifi in de gaten houdt? Waarom heb je dat idee dan?
Alle reacties Link kopieren
omdat ik net op onze gezamenlijke laptop dat soort dingen in de geschiedenis zag staan.



(We hebben er overigens 3, hij 1, ik 1 en deze gebruiken we gewoon samen)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je ava en nick alvast niet mee zullen we maar zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Google eens op "sniffer". Maar als het je vriend is, en het is "jullie" netwerk, wat kan hij dan in godshemelsnaam méér te weten komen via jullie wifi-netwerk dan hij op veel eenvoudiger manier toch al kan weten? Wat denk je dat hij op deze manier te weten komt?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok hiervan, dus ik wil gewoon erg graag weten of dit kan. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind het zo ver gaan 😢
Alle reacties Link kopieren
Wat voor "soort dingen"?

Praat eens iets duidelijker...
Alle reacties Link kopieren
quote:blondgroen schreef op 23 april 2015 @ 20:58:

omdat ik net op onze gezamenlijke laptop dat soort dingen in de geschiedenis zag staan.



(We hebben er overigens 3, hij 1, ik 1 en deze gebruiken we gewoon samen)Specificeer "dat soort dingen". Je bent vreselijk vaag.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:blondgroen schreef op 23 april 2015 @ 21:01:

Ik schrok hiervan, dus ik wil gewoon erg graag weten of dit kan. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar ik vind het zo ver gaan 😢Dus je vriend googelt "wifi sniffer inbreken" en jij slaat op tilt?
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij al meerdere ruzies gehad hebben over het feit dat hij mijn telefoon door wil snuffelen ed.



Ik vind dat soort dingen gewoon vreemd, ik mag toch ook niet zijn telefoon doorsnuffelen plus dat hoef en wil ik ook niet.



Hij vind dus dat ik dingen voor hem verberg, terwijl dit helemaal niet zo is. Heb al meerdere keren mijn telefoon dan maar naar zijn hoofd gegooid en gezegd dat die hem dan maar lekker door moet zoeken als hij daar zin in heeft.



Ik vind het gewoon niet nodig.
Googel eens op "relatie beindigen met jaloerse mafklapper"
Alle reacties Link kopieren
Zinnen als ;

Zien wat er op je eigen wifi netwerk gebeurd.

Telefoons via wifi netwerk bespioneren.



Dat bedoel ik met "dat soort dingen"



En allemaal sites met vage computertaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondgroen schreef op 23 april 2015 @ 21:04:

Omdat wij al meerdere ruzies gehad hebben over het feit dat hij mijn telefoon door wil snuffelen ed.



Ik vind dat soort dingen gewoon vreemd, ik mag toch ook niet zijn telefoon doorsnuffelen plus dat hoef en wil ik ook niet.



Hij vind dus dat ik dingen voor hem verberg, terwijl dit helemaal niet zo is. Heb al meerdere keren mijn telefoon dan maar naar zijn hoofd gegooid en gezegd dat die hem dan maar lekker door moet zoeken als hij daar zin in heeft.



Ik vind het gewoon niet nodig.Oh, kwestie van vertrouwen dus.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk kan hij een keylogger installeren die alles wat je intikt doorbrieft. Maar ik zou die vent lozen en daarna mijn computer formatteren en het wachtwoord van de router veranderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje0801 schreef op 23 april 2015 @ 21:08:

Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.Nee echt van programmeren enz heeft hij (naar mijn weten) geen verstand. Ook geen ICT-er.
quote:Aapje0801 schreef op 23 april 2015 @ 21:08:

Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.Delphi niet interessant?
Alle reacties Link kopieren
Is je wifi netwerk overigens beveiligd?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 23 april 2015 @ 21:13:

Is je wifi netwerk overigens beveiligd?



Zoals je misschien al doorhad, ik heb er niet zoveel verstand van. Er zit een wachtwoord op, als je dat bedoelde?

Maar dat zou niet uitmaken, want het is toch ons eigen wifi netwerk. Hij heeft overal toegang tot (alle laptops).
quote:Aapje0801 schreef op 23 april 2015 @ 21:08:

Even een andere vraag...



Weet je vriend iets van programmeren in PHP, SQL of een andere code? En dan geen HTML of de taal van Delphi, die zijn niet interessant. Zo nee? Dan wordt het behoorlijk lastig.



En dat is dus ook die lastige computertaal, waarschijnlijk SQL. Moet je wel het een en het ander hebben geleerd op het gebied van ICT.

Sql is een opvraagtaal voor relationele databases. Wat heb je daar precies aan bij het uitlezen van wifi-verkeer?



Delphi is de OOP-variant van Pascal, en uitstekend geschikt om te gebruiken als je wifi-verkeer wil uitlezen.



Mag ik zeggen dat je niet alleen erg veel aannames doet zonder zinvolle info van TO, maar ook nog eens een beetje de indruk wekt niet geheel exact te weten waar je het over hebt?
Alle reacties Link kopieren
@ Muzola: Nee, niet om te hacken. Delphi is wel degelijk interessant om wiskundige programma's te bouwen, maar totaal niet om te hacken. Kom je niet echt verder mee.



@ Blondgroen: Pak je laptop, klik op het icoontje rechts onderin met die 5 witte streepjes (als je windows hebt), klik daar op. Ga dan naar de dik gedrukte wifi naam, houd daar alleen de muis op. Dan staat er een beveiligingstype, waarschijnlijk WPA2, dan is het goed. Dat is ook de meest standaard tegenwoordig. WEP moet je achter aan, dat is niet goed genoeg. Vraag dan aan de provider om een andere modem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven