Wifi-hotspot van je telefoon maken

12-07-2016 09:22 18 berichten
Ik sta op een camping met betaalde wifi. Ik heb nu op mijn telefoon wifi. Met een eenmalige inlogcode kon ik inloggen en nu kan ik niet met een tweede toestel online, helaas. Door middel van tethering kan ik een wifihotspot van mijn telefoon maken zodat de iPad online kan, maar dat kan alleen met mijn 4G-databundel. Nu is mijn vraag: zou ik ook op de een of andere manier de wifi van mijn telefoon kunnen 'aftappen'?
Alle reacties Link kopieren
zo ver ik weet kan dit alleen met 4G en niet met wifi.



Het is niet mogelijk om uit te loggen met je telefoon en dan in te loggen met de iPad?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Welk toestel heb je? Als ik een hotspot van mijn telefoon maak (dus andere toestellen van mijn 4G / 3G gebruik laat maken) kan ik daar met meerdere toestellen op 'inloggen'. Je hebt dan alleen wel op alle toestellen een beperkte snelheid (je toestel heeft een 3G/4G snelheid en die 'deel' je dan met andere toestellen waardoor de snelheid per toestel omlaag gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet met de andere toestellen inloggen op de wifi?



Ik snap geloof ik nu je vraag pas helemaal, sorry
Volgens mij kan dat niet.
Kan als je twee WiFi-chips in je toestel hebt. Een laptop met WiFi+USB-WiFi
Ja dat kan. Via de verbindingsinstellingen.



Maar we delen data. Geen wifi. Is vaak goedkoper dan de camping bundel kopen. Mijn man koopt een buitenlandbundel en hij deelt dat met mij.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bepaalde routerts te koop waarmee je in kunt loggen en welke dan vervolgens een lokaal netwerkje maakt waarmee je zo veel apparaten aan het internet kunt hangen als je wilt. (max 250)

Zelf vorig jaar aangeschaft voor op de camping (ik stond er 2 maanden, dit jaar langer) en dat werkt prima.



Zelfde SSID en paswoord als thuis ingesteld waardoor iedereen die thuis het wifi netwerk kon gebruiken dit op de camping ook automatisch kon. Dus zonder apart aan te melden of zo.
Niet geschoten is altijd mis
Ok, thanks. Zo 1-2-3 dus niet te fixen helaas.

Ik wil mijn kleine databundel niet gebruiken voor netflix enzo.
Je gaat toch niet de wifi van de camping voor Netflix gebruiken? Geen wonder dat het altijd zo traag is op campings
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00I00 ... ref=plSrch



Deze heb ik onlangs aangeschaft voor de komende vakantie. Ook om het probleem met 1 Wifi toegangscode te voorkomen. Op een harde schijf films/muziek gezet, die is dan ook via dat Wifi netwerk te benaderen. Dus zelfs bij geen internet wifi entertainment.
quote:sushilala schreef op 12 juli 2016 @ 18:58:

Je gaat toch niet de wifi van de camping voor Netflix gebruiken? Geen wonder dat het altijd zo traag is op campings Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Als je databundel niet groot is moet je met Persoonlijke Hotspot ook nog eens opletten dat de devices die verbinden met je iPhone alleen WiFi "zien" en daardoor bijv. automatisch gaan updaten.

Ook irritant als je bijv. in een hotel zit waar je gratis WiFi een datalimiet per dag heeft...



Wat jij wilt kan met een router, maar dat kost wel bandbreedte en snelheid...
Ok thanx voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de volgende keer: met een Windows laptop kun je vanaf Windows 7 je eigen hotspot opzetten. Wifi usb adapter erbij in en je hebt altijd je eigen netwerk bij je
Alle reacties Link kopieren
TP link wr710n





https://tweakers.net/pric ... 39/tp-link-tl-wr710n.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 12 juli 2016 @ 10:52:

Er zijn bepaalde routerts te koop waarmee je in kunt loggen en welke dan vervolgens een lokaal netwerkje maakt waarmee je zo veel apparaten aan het internet kunt hangen als je wilt. (max 250)

Zelf vorig jaar aangeschaft voor op de camping (ik stond er 2 maanden, dit jaar langer) en dat werkt prima.

Deze truc pas ik geregeld toe als ik op vakantie ga vanwege de hoge kosten van roaming. Als ik naar een EU-land ga, kost roaming niet zo veel, en kan ik beter deze truc (die overigens wel geld kost) achterwege laten. Volgend jaar heeft deze truc geen zin en betaal je voor roaming in een EU-land net zo veel als je in Nederland voor mobiel internet betaalt.



Als je een Android-smartphone hebt, kan ik je precies uitleggen hoe je van je smartphone een Wifi-hotspot maakt. In Nederland heb ik dat een aantal keren gedaan toen ik tijdelijk geen Wifi tot mijn beschikking had, omdat ik mijn thuismodem losgekoppeld van het net had.
World of Warcraft: Legion
Hans, ik heb geen Android...

Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven