Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ah.. honden, vleermuizen en kikkers. Die laatste hoef ik niet voor te gaan, want ik heb aldoor te weinig eieren voor het voer. En ik heb diverse eierbomen en de kippen doen hun best, dus.. Maar een neon vleermuisgrot lijkt me wel wat

Ik heb sinds deze week ook de fabriek staan, had ineens 600 sterretjes. Heb er nog geen werkplaatsen in, haha.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kikkers heb ik weinig helaas. En niet zoveel parfum, maar ik ga weer zien hoe ver ik kom.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel roze gelei, Serverus?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Parfum kun je oplossen door alles alvast in je fokhotel te plaatsen.Dan heb je geen parfum nodig. Ik lees net dat morgenavond Baby boom start, dus ik denk dat ik morgenochtend mijn hotel ga vullen en dan morgen na 6 uur legen.
Alle reacties Link kopieren
Ja roze gelei heb ik heel veel.

En dat van dat fokhotel is wel een goede tip!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Rose heeft al gezegd, dat er dit week-end een BabyBoom is,

En daar komt ook nog een ruil- en kado-event bij!!!

Severus, heb jij zelf wel geurbomen??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 geurbomen. Als het ook ruilevent is ga ik eens kijken of ik er daar meer van kan ruilen. En ach, zonder parfum is het ooknwelmte doen hoor!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hoelaat begint de babyboom?

Het is best dom, ik heb nooit veel sv, toch heb ik altijd haast met fokken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 03 februari 2017 @ 08:56:

Hoelaat begint de babyboom?

Het is best dom, ik heb nooit veel sv, toch heb ik altijd haast met fokken.



Pas om 18.00 helaas.



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24417/
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja, had ik zelf inmiddels ook gevonden. Vanmorgen dus wel 'geoogst' en het hotel weer volgestopt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Event heb ik klaar. Ik had niet voldoende fokdieren, dus heb ik er verschillende bijgekocht.



Ik ben gelijk bezig wat oude quests, dat je binnen bepeaalde tijd dieren moet oogsten, aan het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het event niet af. Heb wel teveel kikkers ingeleverd. Heb alle neonstallen en vraag me af waarvoor
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
uit 1 neonstal komen 4 dieren, dat is toch geweldig, Dreamer???
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar of ze alsnog zoveel waard zijn? Ik had deze dieren momenteel niet eens op mn veld staan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe 1 neon stal binnen. Ik kijk wel of ik de anderen ook nog haal in de paar uurtjes die we nog hebben.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Tussen 10 en 12 uur is er onderhoud op de farm en kunnen we niet inloggen !!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oké, wat lang!

goed dat ik net m'n werkzaamheden heb gedaan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb even weer geoogst en gezaaid, maar het zag er niet uit of ze al klaar zijn met de werkzaamheden. In veel schermpjes stond mlf.window.. en dan nog wat erachteraan. En iets met tuinkers
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen is er weer een event!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-413859



En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24507/
Alle reacties Link kopieren
OH dat is een makkelijk event, ik hoef helemaal niets te doen



Ik heb veel bomen staan en ook vrij veel boomvruchten. Ik ben benieuwd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de zekerheid nog een veldje bomen neergezet. Maar het ziet er niet moielijk uit.



Bedankt Wiesje voor het delen
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Roos...

Vanmiddag zijn er weer myst.stekjes te koop met 2 nieuwe bomen er bij !!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24520/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel veel boomvruchten ingeleverd, maar zie de voorraad nu toch wel slinken. Heb vooral sv gekocht. Jammer genoeg gaan de gouden bananen niet meer lukken.



De bioscoop doet het bij mij steeds niet, dus nieuwe mysteriebomen kopen wordt lastig. Nouja.. ik krijg toch nooit zo'n nieuwe boom.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgenmiddag weer vollemaan-event ......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-414233
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het valentine's event!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24576/

En uiteraard de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iel.24571/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven