Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk doe ik mee IBI.... maar ik ga niet voor zoveel geld allemaal bruine dieren kopen hoor, belachelijke prijzen vragen ze er voor. Ik ga proberen heel snel mijn gewas klaar te hebben en dan snel een zooitje fokdieren in de hotels stoppen, ik hoop gewoon, dat ik het red, heb nog wel veel SV op voorraad (over de 1000) mede dank zij min molen abonnement. Nu doet mijn molen een uur over een drakenvuursaus, geen idee, of dat sneller is dan de gewone molen.....

Heb alwel alles van zilver ingeleverd en t/m 4 ook goud klaar........ Gaat best wel goed vinnik self
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd wat belachelijk, zoveel fokdieren als je nodig hebt. De varkens heb ik wel, door wolkenrij of groot schaaphok ofzo, misschien dat ik die nog wat ga verkopen. Maar ik heb ook slechts 10 SV.

Verder gaat het wel redelijk goed, dat dan weer wel. Vind het alleen jammer dat ik de WAC misloop.

In elk geval bedankt voor de wac, die je me steeds toestuurd, Wiesje!
Later is nu
Wiesje, ja door dat abbo gaat ook het drakenvuur voor de helft. Ideaal! Ben ik blij dat ik juist deze keer gebruik heb gemaakt van die aanbieding.



Ik heb nog geen 200 sv op voorraad en wil echt fokken met de ezels en kom om in de BD dus dat geef ik er liever aan uit.
Ik doe ook mee, maar wel alleen voor de eerste ronde. Met mijn level 51 ga ik nooit op tijd knoflook kunnen verbouwen om dat prutje te maken Voordeel: de eerste ga ik in ieder geval makkelijk halen zoals het nu gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wow Tijgetje, ik vind dat evengoed best wel moedig van je hoor....

Ik ben eigenlijk wel een hoog level, geloof ik, maar ik vind dit ook best wel een moeilijk event hoor.... vooral met al die fokdieren, die gevraagd worden....
Ik hoef bij de eerste, zilveren ronde alleen azijn en die habanero's in te leveren op elk level. Bij de gouden is al drakenvuursaus nodig, wat ik niet kan maken omdat ik pas level 52 ben nu, dus goud en platina laat ik zitten - en pas bij platina hoef je de fokdieren in te leveren. Dus zilver afmaken gaat zoals het nu gaat een eitje worden hoor
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk was ik zelf heel verbaasd, maar opeens vanmorgen, laatste koeien inleveren en mijn event is helemaal klaar.

Juist even het fokken van de dieren was zo klaar. Veel fokhokken neergezet en een roze gelei gegeten, en met 3 rondjes had ik alles binnen

Nu alvast maar weer wat ezels neerzetten, zodat ik daar ook weer een voorraadje van heb.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon niet genoeg sv voor het fokken. En dan krijg je na inleveren sv, maar daar heb je dan niet zoveel meer aan he?
Later is nu
Ik heb sinds gisteren niet veel kunnen spelen, dus er is een kans dat het allemaal niet gaat lukken. Maar ... ik zie wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Er komt morgen vanaf 14 uur een testdagje van de renzo-jaarmarkt.

Dus 24 uur Renzo testen......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... uur.11660/
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt de ezel als fokdier in het spel....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... zel.11732/



Met daarbij een tijdelijke quest....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.11684/
Ik heb de ezelwerkstal al!



Leuk had questen open laten staan die veel gereedschap gaf.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf IBI, ik heb nu 3 oudmetaal, dus de stal komt dichterbij.

Van de quest moet ik alleen nog de laatste opdracht goud en diamant, dan ben ik daar alweer klaar me.

De nieuwsbrief is online voor de liefhebbers....

Ik zou hem toch maar even door lezen, want er zit een bonuscode bij voor 2 knechtenbonnen van 24 uur....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 014.11771/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets met de ezelfok gedaan, heb niet zoveel sv. en niet zoveel tijd. Sowieso doet thuis de pc irritant. Ik zet er 2x per dag winterjasmijn op, want ik heb de quest van 'geen rust op je erf' nog niet vol. Nog lang niet, maar winterjasmijn is hierbij het laatste wat ik in kan leveren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, heb je wel tussendoor je bonuscode verzilverd???



HAPPYAUTMN14



De ene 24 uur knechten gaat wel meteen in, de ander is een coupon.

Code is tot 22 oktober geldig......
Dreamer, vervelend van je computer maar werken aan een quest is ook altijd wel leuk.



De coupon heb ik ook verzilverd bij mijn 2 andere accounts. Heerlijk daar ook eens knechten op te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Morgenmiddag vanaf 15 uur Vollemaan-event, 3 dagen lang....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.11870/
Alle reacties Link kopieren
Oh war heerlijk!



Ik heb bij de questen niet zoveel meer dat ik kan doen, helaas. Na het inleveren van deze laatste winterjasmijn, kan ik eigenlijk alleen maar sparen met deze gewassen, totdat ik een level opga en een volgend gewas krijg..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier zo heerlijk relaxed te genieten van vollemaan-event. Zo prettig, dat het 3 volle dagen griezelen is, heerlijk, kom ook een stuk verder met de quest.....
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht me dat het leuk zou zijn als Baha eens zou griezelen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint Halloween 2014...



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 014.11904/



En uiteraard ook de FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.11817/
Alle reacties Link kopieren
En morgen zijn de knechten voor halve prijs en misschien voor Dreamer...

Maandknechten zijn ook in de aanbieding http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ing.11987/



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... dag.11997/
Alle reacties Link kopieren
Alleen nog een paar drop-items, dan is mijn event weer helemaal gedaan. Mijn bwolkenrij wacht op laatste item
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet met het event begonnen. Toen ik zag dat er nieuwe event gewassen waren, heb ik die gelijk gepoot, maar toen ik zag dat ik gelijk alweer 2000 gewassen in moest leveren, had ik even geen zin.



Goed dat je het zegt van die knechten, DANK!



Ik snap niets van die filmpunten, trouwens. Vandaag begin ik al met slechts 3 punten, terwijl je toch eerst 3x 15 moet krijgen? Dat gebeurt me wel vaker, als ik de dag ervoor fanatiek films gekeken heb. Ik vind het jammer, want thuis kan ik de addblocker niet uitzetten dus geen films kijken. Moet echt even snel op het werk, zeg maar. Maarja.. 3 punten, dat schiet niet op
Later is nu
Ow vandaar dat ik sinds het nieuwe forum ik geen filmpjes in de bios meer zie. Zonder die addblocker kan je niet meer forummen.



Ik ben wel bezig met het event, ik krijg hem wel af maar ben nog niet zo ver als wiesje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven