Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Ik weet niet zeker of je de quest eigenlijk opnieuw kan starten. Dat zou wel handig zijn iig.



Ik heb het eerste deel iig. goed afgerond dus alles is binnen. Nu verder met de gewassen.
Bedankt Wiesje voor je hulp. Dat scheelt inderdaad veel!



Hmm ik kwam net op de akker en ineens heb ik het eerste level van het event gehaald :S
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben vanmiddag een script laten draaien voor iedereen die bezig was met de quest, om die allemaal de beloning van opdracht 1 te geven ivm alle problemen van de afgelopen dagen......., mazzeltof.....
Alle reacties Link kopieren
Oh... Fijn!
Later is nu
Wow bizar. De mest op mijn markt is gewoon 380 BD per stuk!



Had nog ruim 100 dus lekker verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik verkoop mijn mest ook steeds, tikt lekker aan. Ik vind het wel raar dat je bij opdracht 2 meer gewas van 8 uur nodig hebt dan van 4 uur. Vandaag kwam me dat redelijk goed uit, want ik was lange tijd weg. En ik heb toch maar WAC ingezet. Heb nog geen TG erbij gezien, trouwens. Ook geen reactie van bigpoint.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En nu zag ik dat de recepten weer niet in de aanbieding zijn. Dus doordat TG kopen met sms niet lukte, kon ik uiteindelijk geen WAC recept kopen. Daar baal ik dan weer best van.
Later is nu
Ah dreamer, dat is balen zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net m'n TG gekregen en volgens hun uitleg was het mijn eigen fout. Ik had wat verkeerd ingevoerd. Toch was dat (uiteraard!) het eerste dat ik gecheckt heb.

Nouja.. nog een maand en ik kan wac voor het gewone bedrag aanschaffen



Hoop wel eerder een aanbieding te hebben! Daar heb ik nu de TG voor, in elk geval.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het event is verlengd ivm de problemen.... Het duurt nu tot 13 november 18.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuwe 'pittige' quest. Inderdaad pittig. Vooral het diamanten level, daar heb je van verschillende dieren het meest maximale dier voor nodig. (hoe noem je dat.. de laatste in rij, zeg maar) Maar verder producten, die ik in een aantal gevallen genoeg had. Verkoopt lekker
Later is nu
Op zich wel fijn dat het event verlengd is. Nu ga ik het nog steeds niet helemaal afkrijgen, maar wel weer een fase verder waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al gestopt met het event. Vond 4000 eventgewas even teveel van het goede. En snapte niet waar ik vuurpijlen weghaalde.. dus heb ik het maar gelaten Ben druk bezig met winterjasmijn en sneeuwklokjes, want nog bijna 3 miljoen EP en ik ben 'alweer' bij een volgend level ..



Ik had trouwens 4 mysteriestallen, daaruit kreeg ik 2 muizen, een egel en een kat.. Ik had al een muis, maar ben dus zeer tevreden met de kat en egel, want die zijn nieuw.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@ Dreamer.... dat zijn geen vuurpijlen hoor, maar molenwieken, die je maakt in de zeilmakerij. En die zeilmakerij heb je weer gemaakt in je quest......

Lijkr ingewikkeld, maar als je bezig bent met de opdrachten, wijst het zich vanzelf!!
Alle reacties Link kopieren
In de quest? Oooh.. ooit zeker? Ik heb meestal niet meegedaan met dit event.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sjongejonge, Farmerama spelers, leuk!

Ik heb het spel tijden gespeeld, alleen is dit jaar mijn moeder overleden, en ben ik ook nog mijn baan kwijtgeraakt en had dus zat andere dingen aan mijn hoofd en de zin om te spelen was helemaal weg...

Maar ik sluit niet uit dat ik binnenkort weer inlog.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
ar2192 wat zwaar allemaal!



Ik merk juist dat farmarama me afleidt van dagelijkse beslommeringen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@ ar2192

Hier ook dezelfde ervaring als Dreamer, ik vind het boerenleven een heerlijke afleiding van de dagelijkse problemen



Mijn event is gelukkig alweer klaar en ik ben nu 2 zeilmakerijen rijker
Alle reacties Link kopieren
We krijgen een bonuscode ivm de problemen met dit event.....

bonus code = THEDEAL2014
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor je medeleven, erg lief.



Leuk, een bonuscode! Zal ik...
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
OH wow, wat een hoop cadeaus krijg je bij die bonuscode! Ik zeg DOEN! Ar
Later is nu
Ik had van het event 2 mysterieuze stallen, 1 kikker en 1 rode ketelsmederij. Erg fijn, want die had ik allebei nog niet.

Ik heb ook de werkstal van een wasbeer gekregen, maar geen wasbeer. Kan ik die kopen, bouwen of krijgen met mysterieuze stallen?
Alle reacties Link kopieren
@Mniekske, volgens mij kun je de wasbeer alleen krijgen bij de myst.stallen en we hebben er ook een keertje 1 of 2 gewonnen bij een event.....



Morgen begint er weer een babyboom en ook kunnen we weer verder met de koekoek...



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ing.12375/
Alle reacties Link kopieren
Ah.. heerlijk, Babyboom. Weet nog niet of ik ezels of kamelen ga fokken. Allebei lastdieren..

Ik wilde wel dat ik een ketelwerkstal had. Ik zit nog steeds op slechts 2 stuks oud ijzer



Ik heb trouwens 11844 koekoeken en heb er nog nooit mee gefokt. Steeds gebruik ik mijn SV liever voor de reguliere dieren.
Later is nu
Oeh BB is samen met Volle Maan mijn favoriete event. Ik heb alleen echt maar heel weinig SV dus kan maar heel weinig fokken. Even denken of ik verder ga met mijn kippen of toch de koekoek. En nog wat SV bij maken in de molen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven