Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Bomen waren gisteren gelijk klaar. Had veel minder bomen hoeven neer te zetten maar ach levert ook veel DI dus vond het niet erg.



Ik ben nu over de helft met de stallen dus die red ik morgen ook wel. Op de andere velden druk bezig met het eventgewas. Denk wel dat dit event te halen is voor mij.



Hoe is het gegaan dreamer?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dat bomengedoe dus niet klaar, denk ik. Heb al m'n bomen staan, gebruik bomenmest (heb ik genoeg van) maar een aantal bomen zijn nu 3 minuten klaar, nadat de 24 uur voorbij is. Oooh.. hoe handig. EN ik ben nu nét over de helft qua EP, maar ruim over de helft qua tijd. Als het niet lukt, kan ik dus niet verder. Stom hoor. En ik ga er geen bomen voor bijkopen ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Dreamer..... heb je wel de timer aangezet, toen al jouw bomen allemaal klaar waren???

Bij mij ging dat heel goed...... het event is bijna klaar, alleen nog een paar DI.....

Ik heb er nu lange gewassen ingezet, dus morgenochtend is het helemaal af.

Ik hoop, dat er snel een ruil-event komt, dan kan ik jou blij maken met de vos en.......

je had, volgens mij nog meer op je lijstje.......
Balen dreamer!



Bij mij is het event ook vrijwel af. Ook ik zet er straks een lang gewas op voor de laatste DI en klaar ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was het weekend weg, dus gisterenavond timer aangezet en geoogst. Ik moet nu over 22 minuten als laatste oogsten, maar de eerst volgende bomen zijn over 24 minuten klaar Ik zit al wel over de 45000 EP .. pff
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ik heb 'm niet afgerond en kreeg toch de prijzen. Kennelijk genoeg EP binnen ofo.
Later is nu
Ik ga het event sowieso niet halen. Ben nu bezig met deel 2, daarna komen volgens mij de stallen dus dan kijk ik wel hoe ver ik daar nog mee kom. En dan is het al weer klaar denk ik.
Je krijgt een deel van de prijzen naarmate je meer EP klaar had dreamer. Mooi zo



Jammer mniekske dat je het niet red.
Alle reacties Link kopieren
Mijn klok voor de stallen liep nog, terwijl het event al afgelopen was. Heb het volgens mij niet gehaald, nog niet eens op de helft qua EP had niet gedacht dat het juist met de stallen moeilijker was. Was ook vergeten om m'n veld vol te plempen, moet ik eerlijk zeggen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die nieuwe strip niet? Je moet foto's maken, maar ik zie niet hoe ik fotorolletjes krijg. Wil beginnen met strip 1 (is die er al lang??) maar kan helemaal geen FAQ vinden. ~zucht~
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ohkee.. ik heb het gevonden. Was stripverzameling 1 gestart, had als random gewas (weet ik nu dus pas) loodplantje, event weer gestopt, loodplantje aan het kweken, blijkt dus dat het een random gewas is, dus als ik zo weer start, moet ik mogelijk wat anders leveren. Echt niet handig!



En fotorolletjes krijg je dus pas bij inleveren van strip 2
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En er is dus een nieuw dier: de kiwi



http://nl.bigpoint.com/fa ... ds/f-a-q-kiwivogel.13490/



te winnen bij de mysterieuze stallen. Aargh.. zo kom ik nóóit aan wac. En m'n bios doet het ook al steeds niet



~zit in een klein putje~
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, verhip. Een nieuwe quest waarbij je dieren in moet leveren. Ik hoef alleen nog maar 5 kiwi's



Nu maar hopen dat die in zo'n gewonnen mysteriestal zit

(en een wolf vind ik ook geen probleem, ik koop me scheel aan dat beest)
Later is nu
Dreamer, ik heb wel een wolvenstal maar ik verkoop ze juist. Ik zie totaal geen reden om een blijvende quest zo snel mogelijk af te maken. Ik verdien er lekker aan en tegen de tijd dat iedereen een stal heeft en ze bijna niets meer kosten ga ik mijn eigen quest inleveren.



Ik wist overigens niks van deze nieuwe quest en kan het op het forum ook nergens vinden. Vind echt dat de aankondigingen van dergelijke dingen echt veel minder goed zichtbaar zijn sinds het nieuwe forum.
Alle reacties Link kopieren
het staat (stond?) ook niet in de kalender.

ben nu aan het zoeken hoe dat zit met kiwivoer. Ze eten oa 'lauweren'..



Ik ben niet zo geduldig haha. Ik wil éérst de quest en dan pas verkopen.
Later is nu
Idd ik zie het lauweren. Ik heb er blijkbaar 1800 maar geen idee hoe ik daarom kom eigenlijk.
Heel vreemd je hebt dat gewas dus pas vanaf level 95. Blijkbaar heb ik ze ooit eens gemaakt bij een event waarbij de gewassen in het spel bleven.



Helemaal vreemd is dat ik 120 van dat voer heb staan terwijl ik dat helemaal niet gedraaid heb!
Alle reacties Link kopieren
Even speciaal voor Dreamer........ groothandeluitverkoop!!!!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... oop.13544/
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 23 januari 2015 @ 19:12:

Heel vreemd je hebt dat gewas dus pas vanaf level 95. Blijkbaar heb ik ze ooit eens gemaakt bij een event waarbij de gewassen in het spel bleven.



Helemaal vreemd is dat ik 120 van dat voer heb staan terwijl ik dat helemaal niet gedraaid heb!



Heb je al wel bij de quest ingeleverd? Daar krijg je namelijk voer.



Ik had een duif, hamster en stinkdier. Die had ik dus al, jammer, was leuk geweest.



Maar ik zag uitverkoop. Jeej.. als ik eindelijk de wac heb, kan ik misschien nog een mysteriestal kopen
Later is nu
Ik heb best een aantal dieren voor de nieuwe quest al, maar nog niet genoeg om ze ook echt in te leveren. Ben ook veel aan het verkopen. Inmiddels heb ik ook de bloemisterij gekregen, dus zitten mijn bakkerij en jammaker op level 3. Nu rustig doorwerken naar level 4 en dan gaan sparen voor het WAC recept. Maar...bij de stekjes en de stallen kan ik me vaak ook niet inhouden dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stripevent 2 gedaan en kon 'm nog een keer aanklikken? Doe hem dus weer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pas maar op Dreamer, straks ben je heel veel gewassen en dieren kwijt

Morgen begint weer een nieuw event



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... est.13597/



En uiteraard de FAQ, die er bij hoort.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.13489/
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er steeds gewassen voor kweken, dus 'kwijt' is een groot woord En het fruit heb ik toch wel.



Event ziet er.. eh.. nou, ik zie wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doet de film het bij jullie naar behoren? Ruim een week deed hij het bij mij niet. Vanmorgen draaide er 2x een film en nu weer niet. Beetje jammer, want het scheelt me een hoop TG, die ik nu natuurlijk niet heb. Ik probeerde wel dagelijks meerdere keren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, is het nu gelukt om het recept van de WAC te bemachtigen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven