Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Er is een bonuscode, die je het best kunt verzilveren VOOR dat je gaat oogsten, geeft nl. 48 uur 30% EP's extra..... plus nog een hoop andere dingen. Ik ging dat natuurlijk weer doen, toen mijn farm klaar was, oenebol, die ik ben......



Bonuscode is...... BIRDSEYESVIEW
Poeh het event ziet er....intensief uit. Geen idee hoe ver ik ga komen, moet eerst maar eens even goed kijken hoe het nou precies werkt als het begonnen is.
Alle reacties Link kopieren
Oehja, event.. veel afgeleid vandaag en op het werk gaat de boerderij met een snelheid van eh.. dikke mest, zeg maar



Jaa.. ik heb het recept, éindelijk! Nu als een gek gewassen ervoor aan het kweken, ik had niet verwacht dat er hazelnoten en uien door moesten, dat duur natuurlijk weer best lang. Maar ik heb gewoon voor de fun al één potje gedraaid
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik even niet zoveel doe met dit event. Ben me helemaal op de WAC aan het storten, om daar een lekker voorraadje van aan te kunnen leggen Ik begrijp dat event op tijd gaat?
Later is nu
Ik vind het event best leuk. Het gaat niet op tijd hoor Dreamer. Je hebt 4 zuilen zeg maar waar je in moet leveren, eventplant, random gewas, dier, product of boomvrucht. Als je iets niet hebt of niet kwijt wilt kun je annuleren, krijg je een andere opdracht.



Ik denk niet dat ik het helemaal af ga krijgen, maar ben best lekker begonnen nu.
Ik ben al behoorlijk ver met het event. De hoeveelheden die gevraagd worden vallen mij 100% mee. Ik kom alleen DI te kort maar dat komt vanzelf.

Heb de mysterieuze stallen en bomen al in mijn bezit. Als ik alle gewassen klaar heb zet ik die op het land.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan kijk ik toch nog even. Mysteriestallen wil ik altijd wel, zeker als ze een soort van 'gratis' zijn.



De wolf is ineens een stuk goedkoper trouwens en ik heb gisteren goud geld verdiend met mest. Ik was gewoon de enige die aanbood!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Halloooo, ....ik schiet ook al behoorlijk op met het event, bij hetzelfde euvel, tekort aan batterijen.

Eventgewassen had ik in 2 dagen helemaal klaar, doe er nu dus maar weer lange gewassen in!!!

Voor de maand februari is hier de eventkalender....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Ik ben nog niet zover dat ik de mysteriestallen heb, maar het schiet al een heel eind op. Doen jullie alle zuilen door elkaar, of eerst 1 helemaal afmaken en dan de volgende?
Alle reacties Link kopieren
Oooww.. event.. ik was wat gestart, is ook zo..
Later is nu
Ik heb inmiddels de mysteriestallen en de stekjes allemaal binnen. Nu maar kijken hoe ver ik nog ga komen voor morgenavond. Ik hoop het af te krijgen maar denk niet dat dit gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Is het nog gelukt Mniekske??

Ik ben nu bezig met de laatste opdracht van de griezelshopquest.

Maar ik vind 24 uur altijd zo kort om iets te bereiken, net als je op gang gekomen bent is vollemaan alweer voorbij......
Nee helaas Wiesje. Kwam voor de laatste fasen echt tekort. Maar ik ben al blij hoe ver ik ben gekomen. Leuke dingen in stallen en de stekjes, dieren en bomen die ik nog niet had dus ik ben toch tevreden hoor.

Nu aan de volle maan, ben nog bezig voor de kraaienfok maar dat schiet niet echt op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind 24 uur ook eigenlijk te kort.. en dan weer een maand wachten.. dan ben ik altijd alweer kwijt waar ik ook alweer mee bezig was



Nieuwe quest is leuk

Alleen jammer dat je voor level 2 éérst bomen moet poten en dán spenen kunt maken. Duurt eindeloos! Maar ik verdien goed geld met m'n wolvarkens.. die krijg ik bij een superstal ofzo 2-dagelijks, dus ik had een hele berg Maar goed, mocht je willen wachten tot een eventuele babyboom in het weekend, zit je dus met die bomen, die rubber moeten geven en dan nog weer met het rubber de molen in moeten. pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
en ik proberen de vosseburchten te halen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n vossenburchten



en ik heb het event ook bijna af Kan ik van 't weekend natuurlijk weer geen kameleon fokken, maar het is niet anders. Vorige keer bij het baby-event heb ik veel gekocht, nu heb ik veel zelf kunnen fokken en heb ook behoorlijk wat bd verdiend En ik heb veel te veel spenen, want 'schoot uit' met m'n susimest
Later is nu
Dreamer,



Gefeliciteerd met je vos!



waarom wacht je eigenlijk niet met fokken tot de bb is begonnen? Ik vind het zo zonde om te fokken buiten de bb om.

Ikzelf heb nu het eerste deel wel al ingeleverd dus heb helaas een paar keer gefokt buiten de BB om. Heb dus nu de spenen wel maar de rest doe ik vanavond of het weekend.

Misschien heb je dan geen tijd hoor dat zou kunnen maar vind het zo zonde.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend doe ik minder met de boerderij, dus zou het niet uitkomen. Bovendien moest je voor de rubber(bomen) het eerste level wel op tijd inleveren en toen ben ik doorgegaan. Ik heb trouwens wel vaak dat ik de originele ingezette dieren terugkrijg of dat het fokken een level overslaat (nu even niet handig, nu ik nog bruine schapen nodig had) net zoals bij babyboom. Daarom dus

Een veel van die wolvarkens en gewone varkens had ik al. Varkens heb ik alleen voor de baby's gefokt.
Later is nu
Dank je voor je reactie, Ja als het weekend moeilijk is voor je boerderij dan is het wel jammer dat de BB altijd in het weekend valt.

Fijn dat je toch zo ver bent gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Nou.. ik moet het nog zien, ik krijg geen bruine schapen.. voor 4 gewone krijg ik steeds een zwarte die kan ik dan natuurlijk gaan verkopen, haha..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(en nu ook nog voor 4 gewoon een bruin én zwart schaap.. bizar)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
AAAARGH.. maak ik een fout, zet ik 4 bruine schapen in een hok.. en m'n sv is op



edit: heb ze maar gekocht. Schapen zijn veel en veel duurder dan de varkens, maar aangezien ik nu goed in m'n zwarte beesten zit, had ik geld genoeg.
Later is nu
Zoo ik was even vergeten dat er dit weekend bb aan kwam, dus heb in de rest van de week al veel gefokt. Met de varkens ben ik klaar, met de mais ook bijna, alleen de schapen schiet niet op bij mij. Ik heb op de een of andere manier heel weinig gewone schapen, en daardoor komt ik niet echt aan de bruine schapen toe. Maar, ik denk met wat kopen en wat extra schaapskooien neerzetten dat ik dit event zomaar af kan krijgen.
Wiesje dank voor je cadeau, van de smoothie voor de baha. Super fijn, nu ga ik alweer bijna levelen op de baha. Nog een paar keer en dan kan ik het eerste deel van de haven vrijspelen.
Alle reacties Link kopieren
Wiesje, van mij ook bedankt voor je cadeau!



Mniekske, ik had ook veel minder schapen dan varkens, snap het ook niet. Maar heb het event wel af. Hoop dat het jou ook lukt
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven