Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Haha dreamer apart he, die schapen. Ja we hebben nog een paar dagen voor het event, ben nu bruine varkens aan het verkopen en met dat geld koop ik weer schapen terug. Ik heb dus goede hoop dat het gaat lukken.
Event is af. Ben nu bezig met het fokken van de bijen. Wil de hoogste hebben dus zal nog wel even bezig zijn. Dat wil zeggen mijn supervoer is straks op dus volgende keer weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve boerinnekes....... graag gedaan allemaal....

Mniekske jij gefeliciteerd met je level-up!!!

Ik ben aan het fokken met de schapen (niet voor het event, dat was met anderhalve dag al klaar),

krijg ik uit voor gewone schapen zomaar een goudschaap. Ik zat helemaal even met mijn ogen te knipperen, hihihihi, ben er wel heel blij mee hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, dat is super Wiesje!
Later is nu
Thnx voor je felicitatie Wiesje. Event is klaar...vond het een leuk event en goed te doen. Ik kreeg net uit 4 gewone schapen een suikerspinschaap. Nog nooit zoveel stappen in 1 keer overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, eindelijk is er het van gekomen: ik ben weer eens ingelogd. Gisteren begonnen (of was het eergisteren?) en ben bijna weer helemaal bij... natuurlijk heb ik veel gemist, ik speelde al niet meer sinds juni vorig jaar.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
En heette je toe ook al Ar, of postte je toen nog niet hier???

In ieder geval welkom Ar en we beginnen morgen meteen met een mooi event

met weer een nieuwe uitdaging, ....een spel in het event........



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.13882/



En uiteraard ook de FAQ:



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.13768/
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. volgens mij heb ik wat domme fouten gemaakt bij het minispel. Heb ook op de zwarte ballonnen geklikt. Jammer he? Ik wil in elk geval doorgaan tot de gouden bananen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb je de gouden bananen al binnen Dreamer.

Hier is het event klaar, vanavond de laatste ballonnen kapotgeschoten en mijn nieuwe wolkenrij is ook alweer ge-aktiveerd..... Nu maar weer morgen een stel beessies neerzetten.......
Alle reacties Link kopieren
Ja, de gouden bananen zijn binnen. Verder vind ik het niet echt snel gaan. Wil eigenlijk nu ook wel die 5 wac binnenslepen, maar heb er geen zin in daar eerst nog 3 wac aan te besteden. Dilemma's, dilemma's.

Ben er ook nog niet helemaal uit hoeveel punten je nou krijgt per kapotgeschoten ballon? Eerst leek het 2, nu heb ik al 5 pijlen verschoten en 5 punten.. terwijl ik alleen rode ballonnen raakte
Later is nu
Ik ben over 2 uur klaar met het event. Elke ballon levert 1 punt op dreamer. Fijn dat je je bananen iig al binnen hebt!



Hebben jullie door dat je nu oneindig veel mest kan kopen en opslaan?
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort events verkoop ik juist altijd mest. Levert lekker geld op
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 11 februari 2015 @ 11:08:

En heette je toe ook al Ar, of postte je toen nog niet hier???

In ieder geval welkom Ar en we beginnen morgen meteen met een mooi event

met weer een nieuwe uitdaging, ....een spel in het event........



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.13882/



En uiteraard ook de FAQ:



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 13768/Toen postte ik nog niet hier. Nu wel inmiddels. Ben bijna klaar met het Valentijns event, en ik heb gehoord dat het vrolijke stallendag zou zijn vandaag... dus ik blijf bezig.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 15 februari 2015 @ 13:47:

Bij dit soort events verkoop ik juist altijd mest. Levert lekker geld op Ja, mest brengt aardig wat op met zo'n event.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
Aargh.. ik dacht dat ik net te vroeg mijn eventgewas ingeleverd had en er nog 10 had, bleek het veld bij baha nog vol te staan (gelukkig!) Dus.. als ik zo doorga, krijg ik gewoon het event af. Ik hoef alleen het laatste level nog te doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah.. zo stom, doordat ik gisteren dus te vroeg inleverde en daarna te veel pijlen maakte en dus niet eerst goed eventgewas kweekte, ben ik straks waarschijnlijk te laat met de laatste pijlen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is het allemaal nog gelukt Dreamer???
Alle reacties Link kopieren
Nee. ik had de laatste pijlen te laat af



Maar, niet getreurd: ik heb 3 'Rio' bomen gekocht e 2 'tiki'bomen. Spannend, wat zal het worden. Er is ook een nieuwe bomenquest, die ik al tot en met het 4e level kon inleveren (nouja, sommige vruchten moest ik kopen, maar je kreeg zoveel geld, dat was niet erg) Nu maar hopen dat ik die nieuwe bomen krijg.



En vanaf maandag Carnaval, zag ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
5 gewone bomen gekregen, die ik ook alláng had. Jammer..
Later is nu
Jammer dreamer!



Ik ben wel erg blij. Heb nu alle bestaande bahamarama bomen en op de gewone boerderij mis ik alleen de sleedoorn. Ben tevreden! Heb ook veel nieuwere bomen gekregen.



Ik heb gewoon 7 miljoen verdiend aan de verkoop van eekhoorns, kerstballen en pijnboompitten afgelopen 48 uur. Fijn.
Alle reacties Link kopieren
Even een herinnering, dat morgen het tropisch carnaval-event begint...



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... val.14026/



En de bijbehorende FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.13973/
Alle reacties Link kopieren
Wat veel geld opeens, IBI.....

Is daar zoveel vraag naar????
Zo ik ben er ook weer hoor. Heb deze week niet veel aan de boerderij gedaan, carnaval gevierd en de nasleep daarvan ;) Nieuwe event ziet er op zich goed te doen uit. Heb alles op voorraad behalve de paarden en uiteraard het eventgewas.
quote:wiesje123 schreef op 22 februari 2015 @ 09:38:

Wat veel geld opeens, IBI.....

Is daar zoveel vraag naar????Vooral de pijnboompit. Ik heb hele grote partijen tot 40 BD destijds opgekocht. Nu kon ik voor 1600BD per stuk verkopen. Had heel veel en heb zelf ook een paar bomen staan dus dat ging lekker.
Alle reacties Link kopieren
Leuk is dat hè, als het zo goed lukt met handelen, bij mij gaat het met vlagen, op het ogenblik zit ik niet heel veel op de markt, maar dank zij een beetje handelen, zit ik al op dik 45 miljoen duiten...... was het irl maar zo eenvoudig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven