Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De laatste keren is Renzo helemaal aan mij voorbij gegaan, qua spelletjes doen. Heb toen nog wel sv kunnen kopen, gelukkig.



Koraalrif klinkt wel leuk, trouwens. Daar had ik nog niets van gehoord Hoop wel dat daar wat makkelijker toegang toe te krijgen is. Voordeel van nieuwe quest is wel dat er nu ook een gouden banaan gegeven wordt, als je wat inlevert. Toegegeven, daar heb ik eerst koffie voor nodig, maar ik vind het een vooruitgang. Dat zou vaker moeten, vind ik dan weer op een zeurtoontje, dat je bij baha-questen meer baha ep/bananen uitgedeeld krijgt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geef niet zoveel om Renzo .....stom van mij hè???

Ik moet alleen nog een heleboel gloeikegels, ik geloof wel.....iets van 150. De rest

heb ik allemaal al......
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook niet zo om Renzo, wel om de prijzen
Later is nu
De enige reden dat ik renzo doe is omdat ik geen zin heb om in 1 keer heel lang ermee bezig te zijn als er een leuke prijs tussen zit.



Nu dus al mijn laatste tickets opgemaakt. Welk van de 3 spelen spelen jullie? Ik altijd de kop van jut. Je levert 1 kaartje in een ik heb bijna altijd de 20 munten, heel soms de 15 als ik een slechte beurt heb. Heb nu bijna 3000 munten dus mocht er weer wat leuk tussen staan heb ik wel grote kans dat ik het direct kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed altijd jut, maar daar zit zoveel tijd in en hier had ik eens gelezen dat men steeds 15 munten scoorde met de kisten. Dus ik dat een tijd gedaan, maar daar scoor ik maximaal 5 mee. Nu weer jut gedaan en inderdaad minimaal 3, een paar keer, maar meestal 15 of 20. Ik verloor wat op concentratie, want ik bleek 37 tickets te hebben. Nu heb ik dus een hanenhok en de baha-ep binnengehaald
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij de giglibomen (of hoe heten die) had ik trouwens 3 citroenbomen, een sinaasappel, een japanse esdoorn en een pruim. Niet echt van joepie, moet ik zeggen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt de nieuwe lay-out van de molen in het spel.

De farm zal dan ook een poosje in onderhoud zijn....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... oud.14490/
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint er weer een strip-event.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... dig.14513/



En natuurlijk ook weer de FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.14355/
Alle reacties Link kopieren
Haihai



Ziet er ingewikkeld uit, dat strip event. Zijn er hier ook mensen, die al die verhalen erbij lezen? IK kijk echt alleen naar de opdrachten, wat moet ik doen, wat heb ik nodig..
Later is nu
Ik heb bij Renzo ook het hanenhok en de Baha ep gedaan. Ik vind Renzo niet heel leuk, maar sommige prijzen zijn de moeite wel waard.

Stripevent ben ik benieuwd naar hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik het eerste level doorkom. Ik ben al 10 uur bezig en ben nog niet eens halverwege. Moet ik morgen weer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu opdracht 1 klaar...... en ik wil hier ook IBI feliciteren....!!!!!

Ik neem aan, dat ze hier zelf wel komt vertellen, waarmee
Alle reacties Link kopieren
voor die ep, wat is nou handiger, dat je kleine of grote veldjes hebt? IK heb een blommetje en een sapje erbij, die 30% meer ep geven en ik ben nog niet op de helft Net op een zesde, zo ongeveer, dus kan morgen weer opnieuw beginnen. Stom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik heb kleine veldjes met wac EN CAT, voor de extra ep's en voor het oogsten je bonenstaak doen daar zitten ook een paar wolken bij, die extra ep's geven, En ik heb een paasjam gegeten,,,,,,,,

dan ga je best wel snel hoor....
quote:wiesje123 schreef op 26 maart 2015 @ 20:18:

Ik heb nu opdracht 1 klaar...... en ik wil hier ook IBI feliciteren....!!!!!

Ik neem aan, dat ze hier zelf wel komt vertellen, waarmee Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk IkbenIk! Gefeliciteerd!



Ik heb gisteren paasjam en lentekrans ingezet op kleine veldjes. Beide geven ze 30% extra ep. Ik heb veel supermest verbruikt. Ik heb inderdaad niet alle velden gezaaid, maar met 2 producten die extra ep geven, zou ik het toch op één veld ook moeten kunnen doen, lijkt me. Er zijn zoveel mensen, die die producten niet hebben? En ik zit nu op 19444 event EP en nog 1 uur en 50 minuten te gaan. Je moet 65000 hebben. Heb vanmorgen wel CAT ingezet, maar daar heb ik nu eigenlijk spijt van. Ik had dan óf opnieuw moeten beginnen of dat niet in moeten zetten, want ik haalde het toch niet meer. Overigens leverden de bonenstaken niets op, qua event ep.



Jammer, maar dat was het voor dit event
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik heb level 1 dus wel gehaald, maar niet alle prijzen gekregen, of zoiets.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het echt heeeel goed.

Event is al klaar, was er zelf ook een beetje verbaasd over, op naar het volgende........
Goed hoor Wiesje. Ik heb net de eerste opdracht afgerond, ga zo de tweede afronden en dan zien we wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bij de op één na laatste opdracht bezig. Laatste gaat niet meer lukken, denk ik. 6500 stuks van beide eventgewassen in 22 uur. Toch jammer.



Wat houdt het eigenlijk in dat de mysteriestallen steeds een andere naam hebben? Nu hebben we 'Orion'
Later is nu
Ik ben klaar met het event!



Dreamer, sinds een tijdje hebben de mys. bomen en stallen idd. een eigen naam. Dan kun je op het forum terugzien welke bomen of stallen eruit kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
De kalender van april is online......

Zo te zien kunnen we donderdag weer aan de slag



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Alle reacties Link kopieren
Ah.lekker. Ik maak alvast weer wac, want dat raakte op. Verkoop ook graag

Ben zo blij dat ik dat eindelijk kan maken!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het Paas-event en ik vind het er heel leuk uitzien



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.14667/



En de FAQ......http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.14606/
Het event ziet er zeker leuk uit. Zin in!



Gefeliciteerd met je level up wiesje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven